Celebrity Endorsement Channel - un nou canal de promovare online a brand-urilor

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru prima data in Romania fanii artistilor au raspuns la un sondaj online dedicat publicitatii. Pornind de la observaţia că vedetele de pe Facebook au un reach de 20-30 de ori mai mare decât alte brand-uri, mi-am pus întrebarea: ce succes [calitativ şi cantitativ] are publicitatea pe canalele online ale artiştilor?

image

Ştim că artişti precum Deepcentral, Akcent, Voltaj, BUG Mafia, Elena Gheorghe, Grasu XXL au deseori mesaje văzute de peste 50% din fanii lor de pe Facebook, dar aceşti fani însetaţi de informaţii despre idolii lor sunt deschişi brand-urilor care susţin aceşti artişti? Ce categorii de vârstă au fanii aceştia, de unde sunt ei, ce sex au şi ce brand-uri iubesc?

Acestea au fost întrebările pe care le aveam când am iniţiat un sondaj pe paginile Facebook a 27 de artişti celebri din România. Este primul sondaj de acest fel şi rezultatele lui sunt revelatoare pentru întreaga industrie de publicitate!

Agenţia mea Hit Yourself Consulting s-a ocupat de alegerea artiştilor: cât mai mulţi artişti, cu pagini cât mai populare, din stiluri muzicale diferite, cu fani de vârste cât mai diverse.

Lista completă o găsiţi aici:

Voltaj, Alessia, Kamelia, Ellie White, George Hora, Adrian Sina, Hi-Q, Deepcentral, Akcent, Florin Grozea, Miss Marry, Sunrise Inc, Fly Project, Aylin Cadir, Jerry Co, Crush+Alexandra, The DaDa, Narcotic Sound, DJ Sava, Zhao, Alb Negru, Simona Nae, Radio Killer, Morris, Ester

Firma de research Quantix Marketing Consulting a construit întrebările, a colectat datele şi a compilat răspunsurile. Regia online Think Digital a coordonat întreaga acţiune şi ne-a oferit oportunitatea de a prezenta rezultatele obţinute în faţa elitei industriei New Media din România la festivalul ICEE Fest 2014.

Rezultatele sondajului Celebrity Endorsement Channel

Extrag câteva dintre cele mai importante rezultate care au reieşit din cele peste 4000 de răspunsuri:

* doar 14% sunt deranjaţi de reclama în clipurile distribuite online, pe Facebook sau Youtube.

* 32% din fanii din segmentul 12-18 ani spun că nu îi deranjează deloc mesajele comerciale

* 1 din 3 adolescenţi cred ca e ok ca artiştii să fie promovaţi de branduri şi ca aceştia să promoveze branduri

45% din fani sunt de acord să vadă 1-5 mesaje comerciale pe săptămână pe paginile vedetelor

Sondajul va fi prezentat şi analizat în detaliu joi, în prima zi de ICEEfest, festivalul care aduce la Bucureşti marile branduri şi companii ale industriei online globale, într-un panel la care vor lua parte Cosmin Nae, Founder, Quantix Marketing Consulting, Dragoş Nichifor (Grasu XXL – Okapi Sound), Adrian Sînă (Akcent) şi Călin Goia (Voltaj). Moderator va fi Florin Grozea (Hit Yourself Consulting). Comunicatul de presă complet îl puteţi citi pe Mediafax.ro şi Urban.ro

Ne vedem joi la Grand Cinema @ Băneasa Shopping City, de la ora 17:00.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite