uzine - ultimele știri
Cea mai veche uzină electrică din Valea Jiului a fost construită în Vulcan. Clădirea ei a a fost ruinată complet în ultimele decenii.
Primele mari uzine electrice din România au fost construite în zona Hunedoarei, în vecinătatea centrelor industriale din Munţii Metaliferi, Hunedoara şi Valea Jiului.
Uriaşele uzine producătoare de energie electrică din Hunedoara au fost construite pe parcursul a jumătate de secol: cele mai importante dintre ele sunt termocentralele din Valea Jiului şi Deva, salbele de hidrocentrale de pe râul Mare şi Strei şi bar...
Principalul constructor de automobile din Rusia, Avtovaz, a anunţat luni că în perioada 21-25 martie va opri, parţial, producţia la uzinele sale de la Togliatti şi Izhevsk, din cauza lipsei de componente electronice, informează Reuters.
Constructorul auto rus Avtovaz, o subsidiară a grupului Renault-Nissan, şi-a trimis angajaţii într-un concediu plătit timp de trei săptămâni, din cauza lipsei de componente importate, ca urmare a sancţiunilor occidentale introduse după invazia Ucrain...
Aproape 50 de hectare de teren viran, acoperit cu numeroase ruine industriale, au rămas în urma combinatului metalurgic din Călan.
Cei mai mari producători auto americani, General Motors (GM) şi Ford Motor, vor reduce din nou producţia în America de Nord, din cauza deficitului de semiconductori, transmite Reuters.
Ford Motor a decis că nu va mai fabrica automobile în India şi va suporta un impact financiar în valoare de circa două miliarde de dolari, întrucât nu consideră că poate fi profitabil în această ţară, transmite Reuters.
Ford Motor Co va suspenda producţia la două uzine, din cauza deficitului global de cipuri şi va asambla camionetele F-150 şi SUV-ul Edge, în America de Nord, fără anumite component, transmite Reuters.
Directorul general interimar de la Renault, Clotilde Delbos, nu a exclus vineri posibilitatea ca producătorul auto francez să închidă unele uzine, după ce anul trecut a înregistrat primele pierderi din ultimii 10 ani, transmite AFP, citat de Agerpres...
Propaganda comandată de regimul comunist ascundea dramele trăite de sute de mii de muncitori din marile uzine ale României.
A patra revoluţie industrială, declanşată recent la nivel mondial, este caracterizată printr-o schimbare notabilă a tehnicilor, adică a sistemelor şi a funcţiilor acestora, care determină, la rândul ei, o adaptare corespunzătoare a tehnologiilor prin...
Grupul nipon Suzuki, al patrulea producător auto din „Ţara Soarelui Răsare“, este mai important pentru economia Japoniei decât Mitsubishi Motors, afectată la rândul său de un alt scandal privind consumul şi emisiile. Suzuki produce anual aproape 3 mi...
Nici 12.000 de suflete la ultimul recensământ, peste 160 de kilometri pătraţi întindere, o grămadă de ruine - fabrici vestite în comunism, un stadion cu o capacitate de aproape două ori mai mare decât numărul total de locuitori, şi el astăzi o ruină,...
„Incoerenţa instituţională” şi „lipsa de capacitate decizională” dovedite de Ministerul Mediului şi de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului au anihilat orice tentativă de a curăţa solurile toxice din România, deşi acestea au consecinţe grave a...
În august 2015, Guvernul a adoptat prima Strategie Naţională privind Siturile Contaminate şi Potenţial Contaminate din istoria România. Obiectivul principal este curăţarea completă a pământurilor otrăvite până în 2050.
Tot mai multe concerne care acţionează în sectorul producţiei de componente auto anunţă deschiderea de unităţi noi sau extinderea altora existente în România, grupurile străine fiind atrase de mâna de lucru ieftină.
Regimul comunist s-a caracterizat în România prin planurile inginereşti grandioase, care au condus la realizarea unor megastructuri, astăzi aproape imposibil de imaginat.
Marile uzine ale Braşovului care aveau înainte de 1990 zeci de mii de angajaţi au fost rase pe faţa pământului. În locul lor apar proiecte de zeci de milioane de euro.
Înainte de 1989, ziua de 26 ianuarie era o sărbătoare naţională pentru că în această zi era aniversat dictatorul Nicolae Ceauşescu. Oamenii erau scoşi din fabrici şi uzine, iar pe străzile oraşelor şi erau organizate fel de fel de evenimente dedicate...
Sărăcia îi alungă din ţară: un sfert din populaţia judeţului Botoşani a emigrat în Uniunea Europeană
Statistici îngrjiorătoare arată un exod fără precedent al botoşănenilor în ţările Uniunii Europene. Mai bine de un sfert din populaţia judeţului a plecat la muncă şi vrea să se stabilească în alte ţări. Motivele sunt sărăcia şi lipsa de perspectivă î...
După Tractorul şi Rulmentul care au devenit de mult istorie, alte trei fabrici cu tradiţie vor dispărea în curând. Hidromecanica va intra în faliment, iar Tribunalul trebuie să pronunţe joi decizia. Roman SA este în insolvenţă, dar se apropie vertigi...
„A lu’ toţi! A lu’ întregu’ nostru popor. De fapt, a lu’ nimenea. De-aia şi furăm. Că nu furăm de la noi. Ar fi ruşine. Furăm de la nimenea.“ Aşa ne-a învăţat partidul nostru drag. Sau, în sfîrşit, aşa i-a ieşit.
A distrus sau a „făurit“ comunismul economia României? Cât de măreţe sunt, de fapt, realizările vechiului regim? Istoricul Gheorghe Onişoru şi directorul Institutului de Prognoză Economică, Lucian Liviu Albu, au vorbit, la Adevărul Live, despre plani...
Oamenii de afaceri cer Ministerului Economiei şi Guvernului să stabilească măsuri de menţinere a capacităţilor industriale existente din România, chiar prin naţionalizare temporară a unor companii, pe fondul ultimelor anunţuri privind vânzarea active...
Două dintre simbolurile piteştene ale socialismului, Rolast şi Fabrica de bere au fost puse la pământ, pentru ca în locul lor să fie ridicate un centru comercial şi un cartier rezidenţial. Reţeta imobiliară a fost aplicată şi fabricii de stofe Argeş...
În perioada comunismului, în ţara noastră erau o mulţime de fabrici şi uzine în care se lucra la foc continuu. Românii nu se plângeau de lipsa locurilor de muncă, iar economia era înfloritoare. „Adevărul“ vă prezintă cum au dispărut rând pe rând bran...
Întreprinderile de dinainte de 1989 sunt în pragul dezastrului. Electroputere Craiova şi Fabrica de Avioane s-au transformat după revoluţie din uzinele etalon în fabrici aproape inexistente cu datorii uriaşe către stat.
Hidromecanica şi Tractorul au fost rase de pe faţa pământului. În locul lor vor răsări, mall-uri, blocuri şi locuri de distracţie. Un alt mall se va construi şi pe terenul fostei uzine Fartec....
Zeci de uzine, sute de mii de muncitori, milioane de produse exportate. O economie care duduie - aşa era cunoscută Moldova, acum mai bine de două decenii. Mişcările greşite ale liderilor ţării, de la începutul anilor 2000, au făcut ca industria să di...
Evaluata la 18 miliarde de euro, industria bunurilor de larg consum a experimentat in cei cinci ani de criza financiara o scadere abrupta a puterii de cumparare a romanilor, care s-a reflectat implicit si in in profiturile principalelor companii din ...
Fabricantul suedez de electrocasnice Electrolux a anunţat că şi-a închis provizoriu uzinele din Egipt, din cauza violenţelor din această ţară, relatează AFP.
Fabricile şi uzinele româneşti au căzut pradă, după Revoluţie, în cea mai mare parte, falimentului, iar afacerile autohtone au fost uşor-uşor înlocuite cu ideile de succes ale investitorilor străini.
În timp de Tractorul, Rulmentul, Hidromecanica şi Fartec, marile uzine ale Braşovului au fost distruse, străinii ştiu să facă bani în acest domeniu. Investiţiie străine în industrie depăşesc 300 de milioane de euro şi 6.000 de angajaţi, iar pe locul ...
În România au existat, de-a lungul timpului, oraşe care astăzi mai sunt consemnate doar în documentele din vremurile trecute şi care au rămas întipărite în memoria oamenilor. În cele mai multe dintre acestea nu se mai găsesc decât ruinele fabricilor ...
După anul 2000, industria Braşovului a devenit o tristă amintire. Rând pe rând, marile fabrici s-au închis, iar unele au fost rase de pe faţa pământului. Una dintre puţinele întreprinderi care nu au fost demolate este Rulmentul, care a intrat în fali...
În cadrul unei emisiuni televizate, preşedintele rus Vladimir Putin a declarat că în Rusia vor fi construite două uzine noi pentru producţia de sisteme de apărare antiaeriană S-400 Triumf, scrie „Vocea Rusiei”.
Stabiliţi la Reşiţa la jumătatea secolului XIX comunitatea iudaică din municipiu are un cimitir propriu, o sinagogă şi aproape 80 de membrii
Vineri, 5 aprilie, din portul Constanţa a plecat spre Algeria un transport ce conţinea nu mai puţin de 6.000 automobile produse la Mioveni. Acestea au fost încărcate pe nava "A Ladybug" în cadrul unei operaţiuni de amploare, ce a durat patru zile.
Milioane de români luau în fiecare dimineaţă, în perioada comunismului, calea spre marile uzine, întreprinderi, combinate şi fabrici din toată ţara. Erau vremurile în care economia României duduia. Erau vremurile în care ne lăudam cu exporturi masive...
Fabricile şi uzinele din Bucureşti, o dată mândria regimului comunist condus de dictatorul Nicolae Ceauşescu, au ajuns, o bună parte din ele, la cheremul celor care le-au cumpărat la preţuri de ruină. Unele sunt valoroase prin terenul pe care au fost...
Zeci de fabrici s-au închis sau şi-au restrâns treptat activitatea după Revoluţia din decembrie 1989. Dacă în anii 80 judeţul Teleorman era considerat ”Grânarul României” şi o adevărată forţă economică, în prezent, odată cu închiderea ”motoarelor eco...
Judeţul Mureş era, pe timpul comunismului, unul dintre cele mai dezvoltate din ţară, la capitolul fabrici şi uzine. Privatizarea post-revoluţionară a dus la schimbarea situaţiei, mai multe întreprinderi fiind rase de pe faţa pământului de noii lor pr...
IPO era cel mai mare angajator din judeţul Tulcea în perioada comunistă. Înainte de Revoluţie, avea zeci de nave de pescuit oceanic, 12 nave de transport „Polar“, două tancuri petroliere şi mai bine de 10.000 de angajaţi.
Municipiul cât şi judeţul Arad a rămas în ultimii ani fără fabricile în care existau zeci de mii de locuri de muncă. Acum, în unele locuri se află doar o imagine şocantă.
Hidromecanica şi Tractorul au fost rase de pe faţa pământului. În locul lor vor răsări, mall-uri, blocuri şi locuri de distracţie. Un alt mall se construieşte pe terenul fostei uzine Fartec....
Industria din Capitală, una din mândria conducătorilor comunişti nu a rezistat schimbărilor din ultimii 20 de ani, iar de la glorie a ajuns direct la fiare vechi...
VIDEO Brandul de ţară al României acum 50 de ani: atrăgeam turişti cu traiste, vaci, uzine şi rachiu
O arhivă video britanică cu spoturi despre brandurile ţărilor a dedicat o pagină întreagă ţării noastre despre modul în care ne promovam. În spoturile video erau „vedete" ţăranii, carul cu boi, pariurile sportive, mănăstirile şi macaralele.
Fabricile şi uzinele cu care Moldova se mândrea în toată ţara au eşuat în tranziţia spre democraţie. Cândva mari companii, care asigurau o mare parte din exportul naţional, puţinele societăţi din regiunea de Nord Est care încă mai „respiră“ sunt pe c...