govajdia - ultimele știri
Furnalul de la Govâjdia şi-a încetat activitatea în jurul anului 1924, iar de atunci a rămas în conservare şi a rămas una dintre atracţiile turistice din împrejurimile Hunedoarei. Monumentul istoric unic în România datează de la începutul secolului a...
Hidrocentrala de la Căţănaş a fost construită la sfârşitul secolului al XIX-lea, pentru asigurarea energiei electrice la mina Ghelari şi în satele din împrejurimi. Stăvilarul său se află în imediata vecinătate a Furnalului din Govăjdia. De aici apa n...
Mărturii rare s-au păstrat despre furnalul de la Govâjdia, unul dintre monumentele emblematice din istoria Hunedoarei.
Lucrările la podul peste pârâul Nădrab, de pe „Drumul fierului”, au fost finalizate. Noua şosea leagă două localităţi cu o bogată istorie minieră.
Lucrările la podul peste pârâul Nădrab, de pe „Drumul fierului”, au fost finalizate. Noua şosea leagă două localităţi cu o bogată istorie minieră: Govăjdia şi Ghelari. ADEVĂRUL
Furnalul de la Govăjdia se află pe lista monumentelor istorice din Programul Naţional de Restaurare derulat de Institutul Naţional al Patrimoniului.
De doi ani, drumul dintre Ghelari şi Govâjdia se află în şantier, pentru a fi transformat într-o şosea modernă. Un pod a fost construit pe noua şosea.
Lucrările la noul pod peste pârâul Nădrab se apropie de final, iar şoferii care vor să circule între Govăjdia şi Ghelari îl pot folosi. În trecut, în lipsa podului, maşinile treceau direct prin apă. Structura acestuia a fost realizată, însă la doi an...
Ignorat de autorităţi, Furnalul din Govâjdia a rezistat peste două secole şi reprezintă un monument unic în România.
Drumul forestier spre satul Runcu Mare, din Ţinutul Pădurenilor, intră în şantier şi va fi modernizat pe aproape întreaga sa distanţă.
Regiunea Hunedoarei a fost timp de mai multe secole unul dintre marile centre metalurgice ale ţării şi păstrează unul dintre cele mai bine conservate furnale din Europa.
fără imagine
Drumul Govăjdia - Runcu Mare, spre una dintre cele mai izolate localităţi din Ţinutul Pădurenilor. Ianuarie 2021. ADEVĂRUL....
Un fotograf suedez este autorul unor imagini de colecţie de pe vechiul traseul de cale ferată îngustă Hunedoara - Govăjdia. Imaginile au fost realizate cu câţiva ani înainte de distrugerea acestuia.
Vechi de peste două secole, furnalul de la Govâjdia se numără printre cele mai importante monumente istorice industriale din România.
Un drum de şapte kilometri, aproape impracticabil pe timp de iarnă, se transformă treptat într-o şosea modernă, o scurtătură între două dintre cele mai faimoase destinaţii turistice.
Un sat de munte învecinat Hunedoarei a păstrat unele dintre cele mai spectaculoase construcţii industriale ridicate în vremea Austro-Ungariei: cel mai vechi furnal din ţară, unul dintre cele mai lungi tunele construit în secolul al XIX-lea şi un viad...
Oamenii din satul Govăjdia, aflat la 20 de kilometri de Hunedoara, trăiesc în case ridicate la poalele unor versanţi abrupţi, stâncoşi sau acoperiţi de păduri, unde razele soarelui ajung în puţine momente ale zilei. În ciuda izolării fostei localităţ...
Cei şapte kilometri ai unui drum din Ţinutul Pădurenilor vor fi transformaţi într-o şosea modernă. Investiţia este finanţată prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală.
Cea mai frumoasă zonă traversată în trecut de calea ferată îngustă Hunedoara - Ţinutul Pădurenilor a devenit traseu educativ pentru iubitorii de natură. Aici pot fi văzute specii rare de plante şi arbori.
Cel mai vechi furnal din România a rămas ruinat deşi planurile autorităţilor de restaurare a monumentului istoric datează de peste un deceniu. În ciuda promisiunilor, anul 2017 a trecut fără ca furnalul vechi de peste 200 de ani să beneficieze de rep...
Clădirea monument istoric a Furnalului de la Govăjida oferă vizitatorilor o privelişte dezolantă. Acoperişul ei este devastat în mare parte, iar tencuiala şi multe dintre cărămizi s-au desprins din ziduri. Furnalul legendar, unul dintre cele mai vech...
Furnalul din Govăjdia, unul dintre cele mai vechi astfel de monumente păstrate în Europa, are o legendă ciudată. Se spune că fonta produsă la Govăjdie a fost folosită pentru construcţia unor elemente din structura Turnului Eiffel.
O mică Sinaie. Astfel erau descrise Valea Govâjdiei şi satele din împrejurimile Hunedoarei în anii 1950. O mărturie rămasă peste ani poate fi găsită în rândurile aşternute pe o carte poştală trimisă în 1955, de la Govăjdia, de doi turişti care s-au a...