Stiri despre festivalul de film de la berlin

    76 rezultate: Sortare: Cronologic ↓ Dupa popularitate
  • Berlinală 2022 - Capitolul 10
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Berlinală 2022 - Capitolul 10

    Penultima zi de vizionări a început cu un vietnamez despre care deja se dusese vorba că s-ar putea să ia un premiu şi mai ales că nu trebuie ratat: Memoryland,  cu un scenariu atent lucrat despre Lumea noastră şi Cea de Apoi, despre acea legătură nevăzută, la care toţi sperăm, cu un ritual de înmormântare, care seamănă a incantaţie făcută de şamani, pentru împrăştierea duhurilor rele.

  • Berlinală 2022 - Capitolul 9
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Berlinală 2022 - Capitolul 9

    Berlinul arată precum Cannes-ul, după Festival, dacă mai zăboveşti o zi-două. Îşi pierde strălucirea şi afişele colorate, din care vedetele par că-ţi zâmbesc numai ţie, cinefilule, sunt înlocuite cu banale reclame bănoase.

  • Berlinală 2022 - Capitolul 6
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Berlinală 2022 - Capitolul 6

    Penultima zi a Berlinalei, ediţie redusă, a mai golit deja cinematografele, deşi proiecţiile ţin, totuşi, până în 20 februarie. La un titlu tentant, dar dovedit înşelător, precum A Little Love Package (regizat de un sud-american) era mai multă lume pe ecran decât în sală.

  • Berlinală 2022 - Capitolul 5
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Berlinală 2022 - Capitolul 5

    Ziua Îndrăgostiţilor nu-i preocupă în mod special pe nemţi, unde până în pandemie găseai doar nişte inimioare de ciocolată pe care le căpătai şi la coborârea din cursele Air Berlin, care s-au desfiinţat şi ele, aşa cum s-au închis şi cinematografele din Sony Center, care arată la fel de trist ca Studioul bucureştean, deşi la Berlin nu sunt cutremure, dar există interese imobiliare.

  • Berlinală 2022 - Capitolul 4
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Berlinală 2022 - Capitolul 4

    Cred că m-au citit cei cu testarea, brăţara e în dungi: galbene şi albastre! Suspiciunile şi verificările, şi mai abitir, dublate de certificatul verde, care-ţi aducea un minitatuaj în formă de X - făcut cu un banal pix-, în fosta parte de Est a oraşului, unde florile sunt din hârtie, nu naturale ca la Palatul cu covor roşu din Piaţa Marlene Dietrich. Lume multă, că doar e weekend, locuri puţine prin restaurante, dar bucurie mare, că au clienţi.

  • Berlinală 2022- Capitolul 3
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Berlinală 2022- Capitolul 3

    Dimineaţa a început fireşte cu un nou test şi aşteptarea rezultatului, mai ceva ca la admiterea la facultate, şi apoi brăţara, care pe 10 a fost portocalie, pe 11 albastră şi pe 12 albă. Mă tem că n-o să le ajungă culorile şi vor trece la nuanţe!

  • Berlinală 2022- Capitolul 2
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Berlinală 2022- Capitolul 2

    My Man Godfrey nu a dezamăgit nici după 86 de ani de la premieră, vizionarea s-a încheiat cu aplauze de un entuziasm de calitate.

  • Berlinală 2022- Capitolul 1
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Berlinală 2022- Capitolul 1

    Cum, mai nou, aşa se împart şi filmele, călătoria mea festivalieră (curajoasă, după cum m-au avertizat cu o oarecare îngrijorare unii) a început cu un test PCR la Bucureşti, la 220 de lei, ce-i drept cu un rezultat rapid, cât să nu-mi stea inima în loc că nu pot ajunge să văd peliculele de pe toate continentele (cu biletul Ryanair, care ne-a plimbat cu autobuzul până la avion şi înapoi, într-o aterizare cu efecte speciale, de la vântul de la sol)

  • Berlinale special 71/2021
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Berlinale special 71/2021

    Am decis ca titlul pentru primul episod din această ediţie atipică să fie indirect şi o aluzie la filmul care mi-a plăcut cel mai tare până acum.

  • Ediţia 2021 a Berlinalei, în variantă hibrid
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Ediţia 2021 a Berlinalei, în variantă hibrid

    Cea de-a 71-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin ar putea să aibă loc în format hibrid, potrivit Variety, care notează că organizatorii unuia dintre cele mai importante evenimente de gen din lume, care urma să aibă loc în februarie, au decis să îl regândească pentru luna martie şi începutul lunii iunie.

  • Berlinala 2020 - Radu Jude, primul regizor român cu trei producţii în festival
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Berlinala 2020 - Radu Jude, primul regizor român cu trei producţii în festival

    Filmele „Tipografic Majuscul” şi „Ieşirea trenurilor din gară”, regizate de Radu Jude (cel de-al doilea în colaborare cu istoricul Adrian Cioflâncă, care debutează astfel ca regizor) vor avea premiera în secţiunea Forum a Festivalului de Film de la Berlin de anul acesta. Este pentru prima dată când un regizor român are selectate în aceeaşi secţiune două filme.

  • Începe cea de-a 69-a ediţie a Festivalului de Film de la Berlin
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Începe cea de-a 69-a ediţie a Festivalului de Film de la Berlin

    Joi seară debutează Festivalul de Film de la Berlin, ajuns la cea de-a 69-a ediţie. După gala de deschidere, filmul care va deschide festivalul este ”The Kindness of Strangers”, în regia lui Lone Scherfig. România este prezentă la Berlinale 2019 în secţiunea Forum, cu un singur film, „Monştri.”, regizat de Marius Olteanu, nominalizat pentru Cel mai bun debut.

  • Dan Piţa, „un regizor pentru toate anotimpurile“, a împlinit 80 de ani
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Dan Piţa, „un regizor pentru toate anotimpurile“, a împlinit 80 de ani

    Regizorul Dan Piţa a împlinit joi 80 de ani. Pe lângă recunoaşterea din ţară, filmele sale au fost remarcate în festivalurile internaţionale, „Pas în doi”, primind „Ursul de Argint” la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin (1986),  iar „Hotel de lux”, „Leul de argint”, la Festivalul de film de la Veneţia (1992). Dintre filmele sale, amintim „Nunta de piatră”, „Tănase Scatiu”, „Profetul, aurul şi ardelenii”, sau „Faleze de nisip”.

  • CRONICĂ „Fotbal infinit”, regizat de Corneliu Porumboiu şi proiectat la Berlinală, un eseu vizual despre idealul unui personaj captivant, din Vaslui
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    CRONICĂ „Fotbal infinit”, regizat de Corneliu Porumboiu şi proiectat la Berlinală, un eseu vizual despre idealul unui personaj captivant, din Vaslui

    „Fotbal infinit” al lui Corneliu Porumboiu, a fost proiectat la Berlinală 2018, la secţiunea Forum. Fotbalul pare să fie un pretext, documentarul lui Porumboiu fiind mai degrabă un eseu vizual despre artiştii anonimi, despre cei a căror gândire este preocupată de subiecte care ies din tiparul sorţii lor. Artistul este, în acest caz, Laurenţiu Ginghină, funcţionar la Prefectura Vaslui, dar care gândeşte regulile unui nou sport, derivat din fotbal.

  • Regizorul Radu Jude îi ironizează pe criticii filmului  „Touch Me Not“ al Adinei Pintilie, pe care îi numeşte „boieri ai minţii”
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Regizorul Radu Jude îi ironizează pe criticii filmului  „Touch Me Not“ al Adinei Pintilie, pe care îi numeşte „boieri ai minţii”

    După ce ”Touch Me Not”(„Nu mă atinge-mă“), regizat de Adina Pintilie, a fost criticat de mai multe persoane publice precum Mihail Neamţu, Adrian Papahagi sau Dan Negru, regizorul Radu Jude a postat pe pagina sa de Facebook un comentariu ironic, scriind că începe să creadă că „succesul în România, cel puţin în cinema, se măsoară nu doar prin obţinerea unui premiu important, ci şi prin reacţiile obţinute de la aceşti boieri ai minţii”.

  • Regizorul Tudor Giurgiu, reacţie după criticile lui Dan Negru la filmul Adinei Pintilie: „Da' dă bine la raport să spunem că România are Ursul de Aur, nu?”
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Regizorul Tudor Giurgiu, reacţie după criticile lui Dan Negru la filmul Adinei Pintilie: „Da' dă bine la raport să spunem că România are Ursul de Aur, nu?”

    După ce prezentatorul Antenei 1, Dan Negru a reacţionat negativ pe Facebook cu privire la succesul înregistrat de filmul Adinei Pintilie, „Nu mă atinge-mă/ Touch Me Not”, premiat cu Ursul de Aur la Berlinala din acest an, regizorul Tudor Giurgiu a postat o replică pe pagina sa, scriind că premiul primit la Berlin este „o primă uriaşă recunoaştere a unui cineast talentat, sensibil”.

  • „Touch me not“ al Adinei Pintilie, criticat de „The Guardian“: „M-am înecat într-un val de depresie la cât de îngrozitor a fost“
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    „Touch me not“ al Adinei Pintilie, criticat de „The Guardian“: „M-am înecat într-un val de depresie la cât de îngrozitor a fost“

    Peter Bradshaw, critic de film pentru „The Gurdian” încă din 1999, a publicat o recenzie a filmului Adinei Pintilie, „Touch Me Not”, câştigător al marelui premiu al Festivalului de Film de la Berlin, în care scrie că proiectul româncei este lipsit de umor şi grosolan. Bradshaw consideră că faptul că festivalul a premiat un astfel de film subliniază că promovează „neinteresantul şi nevalorosul”.

  • Liberalul Daniel Gheorghe crede că Adina Pintilie a câştigat Ursul de Aur pe considerente ideologice: „Puţine legături cu arta cinematografică autentică“
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Liberalul Daniel Gheorghe crede că Adina Pintilie a câştigat Ursul de Aur pe considerente ideologice: „Puţine legături cu arta cinematografică autentică“

    După ce filmul Adinei Pintilie, „Nu mă atinge-mă / Touch Me Not”, a câştigat sâmbătă trofeul Ursul de Aur la Berlinala 2018, dar şi premiul special pentru cel mai bun lungmetraj de debut, reacţiile contradictorii nu au întârziat să apară. Dacă mulţi consideră că reuşita regizoarei face cinste României, sunt şi persoane, precum debutatul PNL Daniel Gheorghe, care consideră că românii nu au niciun motiv de mândrie.

  • Regizoarea Adina Pintilie: „«Touch me not» înseamnă democraţie
maximă pe toate planurile“
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Regizoarea Adina Pintilie: „«Touch me not» înseamnă democraţie maximă pe toate planurile“

    Filmul Adinei Pintilie (38 de ani), „Nu mă atinge-mă”, a fost selectat în cadrul Festivalului de Film de la Berlin, marcând o premieră: este prima regizoare de film din România care participă în competiţia oficială a festivalului, ajuns la cea de-a 68-a ediţie. Într-un interviu pentru „Weekend Adevărul”, Pintilie a vorbit despre ce înseamnă proiectul său, explicând că se aşteaptă să genereze dezbateri.

  • „Touch Me Not“, filmul românesc selectat în competiţia Festivalului de Film de la Berlin, lăudat de presa străină
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    „Touch Me Not“, filmul românesc selectat în competiţia Festivalului de Film de la Berlin, lăudat de presa străină

    Filmul ”Touch Me Not” (Nu mă atinge-mă), regizat de Adina Pintilie, a fost proiectat la Festivalul de Film de la Berlin, stârnind reacţii contradictorii. Mai mulţi spectatori au părăsit sala la scurt timp de la începerea proiecţiei, iar la final, publicul rămas în sală a aplaudat îndelung filmul regizat de româncă. Presa străină de specialitate apreciază filmul, considerându-l unul dintre competitorii serioşi la trofeele Berlinalei 2018.

  • Berlin 2018: Două debutante
la peste 80 de ani distanţă. Corespondenţă de Irina Nistor
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Berlin 2018: Două debutante la peste 80 de ani distanţă. Corespondenţă de Irina Nistor

    O coincidenţă de programare în Berlinală sau o dorinţă de a ne face să reflectăm? Este vorba de primul film, ca regizoare, editoare şi actriţă a controversatei, dar extrem de talentatei Leni Riefenstahl : Lumina albastră, legenda din Munţii Dolomiţi şi Adina Pintilie , care şi ea e regizoare, editoare şi joacă rolul intervievatoarei în Nu mă atinge-mă!/ Touch Me Not. (Într-o variantă mai neaoşă: Las-mă şi nu-mi da pace!)

  • Berlin 2018: Celebritatea ar trebui învăţată. Corespondenţă de Irina Nistor
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Berlin 2018: Celebritatea ar trebui învăţată. Corespondenţă de Irina Nistor

    Lunea se începe de obicei ceva nou, se iau horărâri cruciale, care printr-o calchiere din englezeşte, se cheamă rezoluţii. Pentru cinematografie asta s-a întâmplat la elegantul Hotel Ritz-Carlton, din Berlin, unde s-a anunţat că deja s-a început semnarea unui Manifest împotriva piratajului şi pentru apărarea drepturilor de autor. Vestea a fost anunţată în cadrul Formului Europei Creative, de către Cristian Mungiu şi Radu Mihăileanu.

Modifică Setările