evgheni oneghin - ultimele știri
Binevenită a fost ca Tatiana din „Evgheni Oneghin” de Ceaikovski, soprana rusă Maria Bayankina. A conferit un plus de autenticitate rolului în producţia bucureşteană, a impresionat prin trăirea sublimată, a indus atmosferă prin pronunţia în limba ei ...
La Enescu 2017, am refuzat cu obstinaţie să merg la orice recital. Anul acesta însă, atâta Wagner cu Bryn Terfel a fost un cântec de sirenă căruia nu i-am putut rezista.
Principiul schimbului de producţii de operă este unul care nu s-a dezvoltat prea mult în România, iar gestul reciproc al primelor scene lirice din Iaşi şi respectiv Cluj-Napoca, de a duce Don Giovanni în regia semnată de Beatrice Rancea de la Iaşi la...
Ştiute sunt problemele financiare din cultură. Se vorbeşte, se aude pe surse despre fonduri insuficiente, se cunosc aprobările întârziate de bugete, rectificările îndelung aşteptate, tăierile (culmea!) subsecvente şi altele asemenea....
În noiembrie şi decembrie, am ales la întâmplare dintre titlurile curente, de stagiune. Drept eventuale criterii de selecţie ar putea fi apariţia ca Violetta din „Traviata“ verdiană a sopranei croate Lana Kos, Desdemona din recenta premieră cu „Otell...
Ajuns la al cincilea episod, serialul dedicat temei ilustrează în continuare preocupările manageriale - în sensul primenirii distribuţiilor - din cel mai important teatru liric românesc, condus acum ca director general interimar de Ştefan Ignat. Este...
Pe prima scenă lirică naţională, caruselul intrărilor în noi roluri şi invitarea de oaspeţi străini continuă. Recent, un spectacol cu „Evgheni Oneghin” de Ceaikovski a prilejuit interesantul debut al tenorului Andrei Lazăr în haina personajului Lensk...
Update cu spectacolul din 21 Mai 2017: Dmitry Lavrov (Evgheni Oneghin), Iulia Isaev (Tatiana), Andrei Dunaev (Lenski); Orchestra şi Corul Operei Naţionale Bucureşti; Dirijor: Iurie Florea.
Cum se întâmplă adesea, transmisiunea HD de la Metropolitan cu Evgheni Oneghin (în care Anna Netrebko şi Peter Mattei au fost excepţionali) a devenit şi pretextul invocării trecutului românesc în binecunoscuta operă a lui Ceaikovski, în special refer...
Luna martie a adus, la Opera Naţională, câteva repere interesante, în parte cu încărcătura evenimentului, astfel încât, după premiera coregrafică Romeo şi Julieta au urmat, în 10 zile, cel puţin patru spectacole de operă care au atras un public extre...
Promovarea intensă a Traviatei cu Sumi Jo a epuizat resursele PR-ului ONB, astfel încât bilete pentru Evgheni Oneghin s-au găsit fără probleme până în ultima zi, deşi distribuţia era foarte atrăgătoare. Oboseală a fost mare, căci în caietul program o...
A apărut numărul pe luna Mai al revistei britanice Opera. Cu toate că evenimentul operatic imediat de la Covent Garden este noua producţie a Luciei di Lammermoor în regia lui Katie Mitchell, deja controversată din cauza avertismentelor privind excesu...
Un sezon care arată extraordinar pe hârtie, cu patru premiere în patru luni la Opera clujeană, nu are acoperire decât cantitativă. La bohème şi Un ballo in maschera au fost nule din punct de vedere regizoral, doar distribuţiile de la premiere salvând...
Stagiunea actuală a teatrului liric de la poalele Feleacului abundă în producţii noi. Este un efort remarcabil al managementului lui Florin Estefan, artist ce se află nu de multă vreme în poziţie de conducere. După „Werther”, „Boema”, „Bal mascat”, i...
O Operă Naţională din ţară pune în scenă un titlu celebru, după încercări repetate în ultimii 15 ani de a reliza proiectul respectiv.
Instituţiile muzicale din Capitală ezită în anunţarea programelor stagiunilor curente sau o fac cu întârziere. După îndelungi aşteptări, Opera Naţională Bucureşti a publicat afişele ultimului trimestru al anului, la fel ca şi Orchestrele şi Corurile ...
În acest sfârşit de săptămână, spectacolele de operă „Nunta lui Figaro“ şi „Evgheni Oneghin“ se desfăşoară, pe 28 şi 29 martie, la Opera Naţională Bucureşti, de la 19.00. În rolurile principale vor debuta baritonul Daniel Pop, respectiv Cătălin Ţorop...
Şi de această dată am ales să respir în sala Operei bucureştene aerul unic, vibrant, al unui spectacol, decât să merg la cinematograf unde se transmitea - „live in High Definition” – un matineu de la Metropolitan Opera, cu diva Renée Fleming....