Stiri despre dormit

    107 rezultate: Sortare: Cronologic ↓ Dupa popularitate
  • Ce înseamnă
igiena somnului şi cum o păstrăm
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Ce înseamnă igiena somnului şi cum o păstrăm

    Ne culcăm târziu şi ne trezim devreme. Stimulăm excesiv sistemul nervos prin ore nesfârşite petrecute în fata televizorului sau a computerului sau înghiţim pastile care să ne ajute să adormim. Toate aceste obiceiuri stimulează şi menţin tulburările de somn. Iar în lipsa unei odihne de bună calitate, suntem somnolenţi în timpul zilei şi nu mai dăm niciun randament la locul de muncă.

  • De ce nu trebuie să dormi cu faţa pe pernă
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    De ce nu trebuie să dormi cu faţa pe pernă

    Dacă şi ţie îţi place să dormi pe burtă, cu faţă lipită de pernă, trebuie să îţi cauţi altă poziţe de somn. Atunci când dormi cu faţa pe pernă, îţi presezi şi îţi deteriorezi mecanic tenul, afectându-ţi circulaţia sanguină normală, ceea de duce la deprivarea pielii de oxigen pe timpul nopţii.

  • De ce nu se recomandă să dormi pe burtă
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    De ce nu se recomandă să dormi pe burtă

    Deşi dormitul pe burtă poate diminua sforăitul, el nu este recomandat pentru că gâtul şi spatele vor avea de suferit şi de-a lungul zilei următoare e posibil să resimţi o oarecare înţepeneală.

  • 5 probleme de sănătate care provoacă insomnie
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    5 probleme de sănătate care provoacă insomnie

    E o problemă foarte des întâlnită şi are cauze dintre cele mai variate. În esenţă, stilul de viaţă agitat, multele probleme, statul mult cu ochii-n monitoare, alimentaţia lipsită de nutrienţi (şi lista poate să continue) sunt suficiente motive pentru care poţi să ai probleme cu somnul.

  • Ce spune felul în care dormiţi despre relaţia voastră
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Ce spune felul în care dormiţi despre relaţia voastră

    Dacă nu ştiai, felul în care dormi alături de partener îţi dictează relaţia de cuplu. Fie că v-aţi obişnuit să adormiţi unul în braţele celuilalt, fie că sunteţi mereu spate în spate, poziţia de somn poate spune multe despre voi.

  • Alimente ideale pentru un somn odihnitor
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Alimente ideale pentru un somn odihnitor

    Activităţile din timpul zilei sunt realizate mai repede şi eficient dacă în timpul nopţii am avut un somn odihnitor. În plus, cercetările arată că calitatea somnului este, într-adevăr, legată în mod direct de mâncarea pe care o mâncăm înainte de culcare.

  • Plantele care te ajută să dormi mai bine
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Plantele care te ajută să dormi mai bine

    Poate că nu ştiai, dar modul în care îţi decorezi dormitorul poate avea influenţă asupra calităţii somnului tău. Aşadar, cele care nu trebuie să lipsească din încăpere sunt plantele. Care flori crezi că te ajută să dormi mai bine?

  • Pe ce parte să dormi dacă te doare în gât
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Pe ce parte să dormi dacă te doare în gât

    Odihna este foarte importantă, iar pentru a preveni afecţiunile, trebuie să dormi între 7-9 ore pe noapte. Pe lângă somn, la fel de importantă este şi poziţia în care dormi, deoarece ea îţi poate influenţa calitatea somnului şi modul în care evoluează afecţiunea, atunci când eşti bolnavă.

  • Motivele pentru care te trezeşti  des între orele 3 şi 5 dimineaţa
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Motivele pentru care te trezeşti des între orele 3 şi 5 dimineaţa

    Uneori, grijile de peste zi şi stresul cotidian te împiedică să ai un somn liniştit. Potrivit cercetătorilor, există o legătură între ora la care nu poţi să adormi sau ţi se întâmplă să te trezeşti şi afecţiunea de care suferi.

  • Terapia prin somn. Ce boli putem trata şi
preveni printr-un somn odihnitor? Aflaţi la Adevărul Live
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Terapia prin somn. Ce boli putem trata şi preveni printr-un somn odihnitor? Aflaţi la Adevărul Live

    O noapte pierdută înseamnă, evident, oboseală, dar şi o stare de irascibilitate şi dificultăţi de concentrare. Dar aceasta este doar o mică dovadă a importanţei somnului pentru funcţionarea creierului în special şi pentru sănătatea organismului în general. Dr. Oana Deleanu, preşedintele Secţiunii de Somnologie a Societăţii Române de Pneumologie, vine la Adevărul Live să ne ofere trucuri pentru un somn odihnitor şi vindecător.

  • Lecţii de somn pentru începători
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Lecţii de somn pentru începători

    Înot într-un bazin. Îmi iau avânt, mă împing cu picioarele în perete, întind braţele ca să-mi fac loc şi înaintez aşa, neoprită, kilometri întregi. Nu e nevoie să-mi mişc mâinile sau picioarele, poate doar foarte, foarte uşor, aproape imperceptibil. Sunt regina scufundărilor, înot într-un râu, într-o mare.