Stiri despre doinel tronaru

    552 rezultate: Sortare: Cronologic ↓ Dupa popularitate
  • „Nopţile
arabe“, sau despre bucuria de a fi mereu copil. Cum „Hoţul din Bagdad“ îţi poate schimba viaţa
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    „Nopţile arabe“, sau despre bucuria de a fi mereu copil. Cum „Hoţul din Bagdad“ îţi poate schimba viaţa

    Una dintre primele cărţi pe care le-am citit şi care apoi m-au urmărit toată viaţa (m-au „bântuit“, aş putea spune, pentru a fi în ton cu conţinutul) este ciclul de poveşti arabe „O mie şi una de nopţi“ (li s-a întâmplat şi unor Goethe, Stevenson sau Borges, aşa că sunt mulţumit de companie). Este una dintre acele „cărţi totale“, care conţin totul şi încă ceva în plus.

  • Recviem pentru toate „epocile
de aur“
posibile (în „cea mai bună dintre ele“ trăit-am, oare, noi?)
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Recviem pentru toate „epocile de aur“ posibile (în „cea mai bună dintre ele“ trăit-am, oare, noi?)

    România, anii ’50. „Rebus, maşină de jucărie şi bomboane în pomul de Crăciun!“, spune explicaţia „oficială“ a pozei. Unde sunt Crăciunurile de altădată? Oricum, et in Arcadia ego. Îl aşteptam pe Moş Gerilă tot anul, ca pe un Mesia al cadourilor. Dacă mă întâlneam cu el faţă în faţă, eram însă mai degrabă timid, mă fâstâceam şi nu ştiam ce să-i spun.

  • Gânduri
despre „evreitate“ ca permanenţă a condiţiei
umane
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Gânduri despre „evreitate“ ca permanenţă a condiţiei umane

    În recentele mele lecturi, m-a frapat legătura care se poate face între două cărţi editate recent de Humanitas Fiction şi Humanitas: „În amintirea memoriei“, de rusoaica Maria Stepanova, şi jurnalul, în sfârşit publicat şi la noi, al evreicei olandeze Etty Hillesum. Amândouă vorbesc despre evreitate dintr-o perspectivă unică şi te fac să înţelegi mai bine ceea ce s-a întâmplat şi ne dorim ca să nu se mai întâmple.

  • Amintiri
din şcoala „Vechiului
Regim“.
Cum arăta „educaţia“
înainte de 1989
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Amintiri din şcoala „Vechiului Regim“. Cum arăta „educaţia“ înainte de 1989

    Reiau aici, cu ocazia reînceperii anului şcolar, textele scrise de-a lungul vremii despre şcoala dinainte de 1989 – epocă la care ne raportăm în continuare şi un subiect predilect al meu. Chiar dacă nu „beneficiam“ de toate gadget-urile din prezent – care mai mult încurcă decât folosesc, ca să nu spun că nu folosesc la nimic –, lumea pe-atunci avea „culoare, gust şi miros“, lucruri care lipsesc cu desăvârşire în societatea postmodernă actuală.

  • Omagiu lui Dostoievski,
la apropiata împlinire a 200 de ani de la naştere. O paralelă între Dostoievski
şi Orwell
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Omagiu lui Dostoievski, la apropiata împlinire a 200 de ani de la naştere. O paralelă între Dostoievski şi Orwell

    O paralelă între gândirea lui Dostoievski (pe 30 octombrie se împlinesc 200 de ani de la naştere) şi cea a lui George Orwell, printre cele mai mari spirite ale secolelor XIX şi XX, poate cele mai mari dintre cele care s-au exprimat asupra chestiunilor social-politice. Dostoievski a „profetizat“, iar Orwell a dus, în literatura sa, până la ultimele consecinţe „palatul de cleştar“, a cărui construcţie se definitivează acum, sub ochii noştri.

  • INTERVIU Teodora Enache-Brody, artistă de jazz: „Rugăciunea mea este cântul“
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    INTERVIU Teodora Enache-Brody, artistă de jazz: „Rugăciunea mea este cântul“

    Interpreta Teodora Enache-Brody, care va susţine sâmbătă, 18 septembrie, de la ora 20.00, un concert la Opera Naţională Bucureşti, în cadrul seriei „Bucureştiul Creativ“ a Festivalului Internaţional George Enescu, priveşte muzica şi arta ca pe o alchimie şi o călătorie spirituală.

  • „Zbor deasupra
unui cuib“ de legionari şi comunişti, cu istoricul Toma Roman jr.
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    „Zbor deasupra unui cuib“ de legionari şi comunişti, cu istoricul Toma Roman jr.

    Binecunoscutul jurnalist, cu formaţie de istoric, Toma Roman jr. a publicat recent o nouă carte (una de interviuri): „Mărturii de la verde la roşu“, apărută la o editură „proaspătă“, Miidecărţi. Volumul vine în continuarea preocupărilor constante ale autorului: „explorări în comunismul românesc“ şi avertizarea asupra pericolelor care pândesc în permanenţă societatea democratică.

  • Nasc şi la Moscova
blockbustere. „Sputnik“
nu e doar noul „Alien“, ci şi
primul „Alien“ rusesc VIDEO
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Nasc şi la Moscova blockbustere. „Sputnik“ nu e doar noul „Alien“, ci şi primul „Alien“ rusesc VIDEO

    Neaşteptat de bun „Sputnik“ (Rusia, 2020, regia Egor Abramenko), pe care l-am văzut aseară la Happy Cinema Bucureşti. Mă aşteptam să fie bun, sau cel puţin interesant, de-aceea m-am şi dus, dar nu în maniera atât de valoroasă în care s-a dovedit până la urmă. Filmul iniţiat de Bondarciuk jr. poate fi „citit“ şi ca o recuperare a sovietismului, şi ca o critică a acestuia – şi e foarte bine aşa.

  • Despre „minunata“ „eră Ceauşescu“ şi serialele ei „zburătoare“. Sau despre „comunismul meu“
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Despre „minunata“ „eră Ceauşescu“ şi serialele ei „zburătoare“. Sau despre „comunismul meu“

    Urmează o analiză a „epocii Ceauşescu“ (anii high şi late ai comunismului românesc – anii ’70-’80, pe care i-am prins în copilărie) prin intermediul unei treceri în revistă, parţiale şi sporadice, a serialelor TV difuzate în cele două decenii, aşa cum mi le amintesc eu. Textul l-am scris spontan, într-o duminică seară, pe măsură ce se apropia ora 6, pe care, după cum spun, o asociam, când eram mic, cu „Linia maritimă Onedin“.

  • „Hektomeron“. Tablă de materii
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    „Hektomeron“. Tablă de materii

    „Probabil cel mai lung spectacol din istorie“, intitulat „Hektomeron“ şi inspirat de opera lui Giovanni Boccaccio (1313-1375), la rândul său inspirat de Marea Ciumă (1347-51), a avut loc la Teatrul Naţional „Marin Sorescu“ din Craiova în zilele de 21-22 iunie, de Rusalii şi de „cea mai lungă zi din an“. Reiau aici însemnările făcute în acele zile la Craiova, în „jurnalul“ meu online.

  • INTERVIU Elena Bria: „Mă ocup
de pictură, nu de marketing. Pictura înseamnă altceva“
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    INTERVIU Elena Bria: „Mă ocup de pictură, nu de marketing. Pictura înseamnă altceva“

    În ce constă fenomenul unei personalităţi talentate, cât de efemeră este inspiraţia, cum să îţi transformi creaţia într-un instrument al conştiinţei de sine şi ce trebuie să faci ca despre Familia Regală a României să vorbească toată Academia de Arte din Sankt Petersburg. Despre toate acestea şi multe altele, în interviul acordat de talentata portretistă din Basarabia Elena Bria, a cărei expoziţie se va deschide joi, 27 mai, la galeria Arbor.

  • Elena
Bria, autoare a unei Încoronări gigantice, pictoriţă cu o tuşă de Sargent, revelaţie a artei basarabene, vine în România pentru a expune
la Arbor
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Elena Bria, autoare a unei Încoronări gigantice, pictoriţă cu o tuşă de Sargent, revelaţie a artei basarabene, vine în România pentru a expune la Arbor

    Vernisajul expoziţiei de pictură a Elenei Bria, intitulată „Pursuit of Beauty“ (curatori: Natalia Şmurgun, Iosif Şaţ), va avea loc joi, 27 mai 2021, începând cu ora 17.00, în spaţiul de expoziţii Arbor.art.room (str. Transilvaniei, nr. 11, sector 1, Bucureşti), coordonat de Victoria Nagy Vajda. Expoziţia va rămâne deschisă timp de o lună, până pe 27 iunie.

  • La
invitaţia Arbor.art.room, Giuliano Nardin se „aventurează“ în realitatea virtuală. „Luni de fiere“ e ceea
ce reprezintă artistul
pentru publicul online
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    La invitaţia Arbor.art.room, Giuliano Nardin se „aventurează“ în realitatea virtuală. „Luni de fiere“ e ceea ce reprezintă artistul pentru publicul online

    Numeroase lucrări, alese din toate perioadele de creaţie, ale pictorului român Giuliano Nardin, una dintre „senzaţiile“ artei contemporane autohtone, artist expus în lunile februarie şi martie la Arbor.art.room (str. Transilvaniei, nr. 11), se regăsesc începând de joi, 6 mai 2021, şi în expoziţia VR (virtual reality) „Nuntă, bal şi spital“, curator Doinel Tronaru, „vernisată“ virtual pe platforma Theopen-art.com.

  • „Lunile
de fiere“
ale lui Giuliano Nardin. Despre viziunea unui artist de „un cinism dizolvant“
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    „Lunile de fiere“ ale lui Giuliano Nardin. Despre viziunea unui artist de „un cinism dizolvant“

    În câţiva ani, Giuliano Nardin (43 de ani) a devenit unul dintre cei mai „căutaţi“ şi curtaţi pictori români contemporani, o veritabilă „senzaţie“. A avut o expoziţie „personală“ în iarnă la Arbor.art.room (Transilvaniei 11), a inaugurat, la propunerea Ilinei Schileru, noul spaţiu expoziţional de la MNŢR, iar de astăzi se alătură grupului de tineri artişti foarte buni cu expoziţii „virtuale“ pe platforma Asociaţiei Arbor.

  • La
invitaţia Arbor.art.room, Maia Ştefana Oprea debutează în realitatea
virtuală. Reputata artistă se retrage, în viaţă şi
în artă, „departe
de lumea dezlănţuită“
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    La invitaţia Arbor.art.room, Maia Ştefana Oprea debutează în realitatea virtuală. Reputata artistă se retrage, în viaţă şi în artă, „departe de lumea dezlănţuită“

    Numeroase lucrări în diverse tehnici, realizate în ultimul deceniu de Maia Ştefana Oprea, una dintre cele mai cunoscute şi apreciate artiste contemporane din România, se regăsesc începând din 20 aprilie 2021 în expoziţia VR (virtual reality) „On the Naturalness of Things“ / „Despre naturaleţea lucrurilor“, curator Ana Sultana Cipariu, „vernisată“ virtual pe platforma Theopen-art.com.

  • Invitaţie în Nardinia. O nouă expoziţie de tip feerie la Arbor.art.room
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Invitaţie în Nardinia. O nouă expoziţie de tip feerie la Arbor.art.room

    Joi, 11 februarie, între orele 17.00 şi 21.00, la Arbor.art.room (str. Transilvaniei, nr. 11), va avea loc deschiderea expoziţiei unui artist tânăr şi original, Giuliano Nardin, expoziţie intitulată misterios „Nimic nou la Podul Săbăreni“ (perioadă de vizitare: până pe 7 martie 2021), o inedită propunere expoziţională realizată împreună cu curatorul Doinel Tronaru, la propunerea managerului cultural Victoria Nagy Vajda.

  • Andreea Răsuceanu, scriitoare: „Eu nu sunt dintre cei care demonizează Facebookul“ INTERVIU
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Andreea Răsuceanu, scriitoare: „Eu nu sunt dintre cei care demonizează Facebookul“ INTERVIU

    Ajunsă la volumul doi al unei trilogii, romanul recent apărut „Vântul, duhul, suflarea“, scriitoarea Andreea Răsuceanu foloseşte Facebook-ul doar în scopuri profesionale, numindu-l „un spaţiu înşelător şi inconsistent“. În final, trilogia autoarei va constitui un fel de „cronică de familie“, axată pe satul C.(olilia), o localitate din lunca Dunării, situată în preajma Prutului, la locul de intersecţie a trei vechi provincii româneşti.

  • Sistemul solar „Mark Verlan“.
Jurnalista Natalia Şmurgun despre felul în care l-a cunoscut pe regretatul
artist plastic Mark Verlan
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Sistemul solar „Mark Verlan“. Jurnalista Natalia Şmurgun despre felul în care l-a cunoscut pe regretatul artist plastic Mark Verlan

    Au trecut 40 de zile de la neaşteptata dispariţie a apreciatului artist plastic Mark Verlan, care-a trăit toată viaţa la Chişinău, iar jurnalista Natalia Şmurgun, curatoarea ultimei sale expoziţii, cea în VR de pe portalul TheOpen-Art.com, îşi aminteşte cum (nu) l-a cunoscut pe regretatul artist. Inaugurăm cu această ocazie un program de publicare şi la Bucureşti a celor mai bune articole apărute în presa de limbă rusă din Republica Moldova.

  • La apariţia cărţii
„E război, proştilor“. „Evenimentul cel mai «păgubos», pentru
omenire, a fost alegerea lui Donald Trump la Casa Albă“ INTERVIU
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    La apariţia cărţii „E război, proştilor“. „Evenimentul cel mai «păgubos», pentru omenire, a fost alegerea lui Donald Trump la Casa Albă“ INTERVIU

    „Cineva ar putea spune că aceste texte de politică internă sunt «datate», dar evoluţia post-2016 a situaţiei politice a arătat, cu asupra de măsură, actualitatea – din păcate, prelungită – a ideilor exprimate atunci, în acel «moment de cumpănă» al democraţiei româneşti, precum şi caracterul de «forewer war», în România, al bătăliei cu PSD-ul şi cu forţele neocomuniste.“ (din disclaimer-ul cărţii „E război, proştilor“)

  • La despărţirea de
Mark Verlan
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    La despărţirea de Mark Verlan

    Artistul basarabean care ne-a părăsit subit la sfârşitul anului trecut, la vârsta de 57 de ani, a fost un campion al underground-ului şi al subversivităţii, neputând fi încadrat în nici un sistem, artistic sau politic. Soarta unor astfel de nume este însă că nu pot fi niciodată „oficializate“, continuând să rămână, pentru cei care vin după ei, cu statutul de legende sau artişti-cult.

  • Artistul
underground şi nonconformist Mark Verlan, cadou pentru români de Anul Nou
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Artistul underground şi nonconformist Mark Verlan, cadou pentru români de Anul Nou

    Artistul underground şi nonconformist Mark Verlan, locuitor al Chişinăului de etnie rusă, care-a fost expus în 2019 la Bucureşti de către Asociaţia Arbor la Galeria Posibilă (alături de un alt artist neconvenţional, Ghenadie Popescu), se întoarce în atenţia iubitorilor de artă români prin expoziţia sa în „realitate virtuală“ care poate fi văzută începând de astăzi pe platforma TheOpen-Art.com, dedicată acestui tip de expoziţii.

  • „Acum e rândul
femeilor“
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    „Acum e rândul femeilor“

    Întotdeauna literatura făcută de femei, arta în general, a fost mai interesantă şi mai puternică, dar parcă ultimii ani au excelat din acest punct de vedere. De la reeditarea romanului „Băgău” al Ioanei Bradea la noul roman al Andreei Răsuceanu, ieşit recent pe piaţă, anul 2020 a fost mai apăsat decât oricând cel al literaturii scrise de femei. Şi poezia, însă, scrisă de femei (Ştefania Mihalache, Mina Decu etc.) a dat clasă colegilor bărbaţi.

  • 2020-ul lui Cărtărescu VIDEO
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    2020-ul lui Cărtărescu VIDEO

    Chiar dacă anul a fost cum a fost pentru toată lumea, scriitorul a reuşit să scoată în 2020 două cărţi, absolut remarcabile. Ambele sunt atipice pentru scrisul său şi, chiar dacă nu sunt cele mai importante pentru opera sa, sunt demne de a fi luate în seamă, ca orice propunere a unui mare autor. Cel puţin volumul „nu striga niciodată ajutor“ dă impresia unei „plăci tombale“ peste scrisul cărtărescian.

  • Maia! VIDEO
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Maia! VIDEO

    Desigur, Morgenstern. Marea actriţă şi-a publicat de curând, la Editura Litera, o carte autobiografică, intitulată în mod misterios „Nu sunt eu“. Actriţa strânge laolaltă notaţii foarte personale de jurnal, în care-şi reafirmă ataşamentul faţă de evreitate sau profunda încredere în artă. În contextul actualelor atacuri la adresa artistei, volumul ne poate ajuta să înţelegem cât de înrădăcinat este antisemitismul în societatea românească.

  • „The Severed Garden“
la Arbor.art.room. Pictorul Casei Regale expune în Transilvaniei 11
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    „The Severed Garden“ la Arbor.art.room. Pictorul Casei Regale expune în Transilvaniei 11

    Sâmbătă, între orele 15.00 şi 21.00, la Arbor.art.room (str. Transilvaniei, nr. 11), va avea loc deschiderea expoziţiei „The Severed Garden“ a peisagistului Vadim Creţu, o inedită propunere expoziţională aparţinând curatorilor Andrei şi Andreea Grosu, binecunoscuţi regizori şi oameni de teatru, care păşesc cu temeritate spre alte zone artistice decât cele cu care sunt obişnuiţi, la propunerea managerului cultural Victoria Nagy Vajda.

  • „Filiera Moldova“, Macondo-ul literaturii române
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    „Filiera Moldova“, Macondo-ul literaturii române

    Cărţile scriitorilor basarabeni apărute la editura Humanitas capătă o nouă semnificaţie în actualul context geopolitic, dat de victoria Maiei Sandu în alegerile de la Chişinău. Ele mărturisesc despre deznădejdea tărâmului dintre Prut şi Nistru, despre 200 „de ani de singurătate“ ai acestuia şi despre Basarabia ca un Macondo al României, similar expoziţiilor Valentina Rusu Ciobanu 100 deschise până de curând la Bucureşti.

  • „Cina
cea de taină“ cu femei a Irinei
Greciuhina se „mută“ în virtual, în prima galerie VR din România şi
Republica Moldova
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    „Cina cea de taină“ cu femei a Irinei Greciuhina se „mută“ în virtual, în prima galerie VR din România şi Republica Moldova

    Expoziţia-fenomen „Woman Unchained“ by Irina Greciuhina, care-a fost deschisă timp de o lună în spaţiul expoziţional Arbor.art.room (str. Transilvaniei, nr. 11), perioadă în care s-a bucurat de un imens succes, s-a închis în „real“, dar iubitorii de frumos mai au o şansă să contemple „Cina cea de taină“ cu femei şi alte lucrări care i-au încântat pe bucureşteni în această perioadă.

  • Iisus
va fi femeie, odată cu „Woman
Unchained“ la Bucureşti
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Iisus va fi femeie, odată cu „Woman Unchained“ la Bucureşti

    Irina Greciuhina este o artistă basarabeană, născută în 1982 şi stabilită în Chişinău. A expus, printre altele, la Veneţia, unde a făcut furori, dar primul ei solo show în România are loc în lunile septembrie şi octombrie, în spaţiul expoziţional Arbor.art.room (str. Transilvaniei, nr. 11). Printre lucrările ei, se află o „Cina cea de taină“ cu personaje exclusiv feminine, lucrare masivă şi scandaloasă, care va face senzaţie la Bucureşti.

  • „Femeile
se află la conducerea lumii mele“. „Woman Unchained“, cu Irina Greciuhina la Bucureşti
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    „Femeile se află la conducerea lumii mele“. „Woman Unchained“, cu Irina Greciuhina la Bucureşti

    Irina Greciuhina este o artistă basarabeană, născută în 1982 şi stabilită în Chişinău. Este preocupată de „studiul arhetipurilor feminine“, de femeie ca „fenomen unic, divin şi natural în egală măsură“. A expus, printre altele, la Veneţia, unde a făcut furori, dar primul ei solo show în România are loc în lunile septembrie şi octombrie, în spaţiul expoziţional Arbor.art.room (str. Transilvaniei, nr. 11, sector 1, Bucureşti).

Modifică Setările