Stiri despre automobil

    112 rezultate: Sortare: Cronologic ↓ Dupa popularitate
  • INTERVIU Mădălina Constantin, actriţă: Cultura este rentabilă, chiar mai mult decât industria automobilului
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    INTERVIU Mădălina Constantin, actriţă: Cultura este rentabilă, chiar mai mult decât industria automobilului

    ICR Paris desfăşoară proiectul ”Împreună cu creatorii români din Franţa în timpul şi după coronavirus”. În aşteptarea reluării activităţii teatrelor, muzeelor, sălilor de concert sau a cinematografelor, ICR Paris publică interviuri despre viaţa şi proiectele a 15 artişti din Franţa care promovează cultura română. Azi: actriţa Mădălina Constantin: ”Am trecut printr-o revoluţie interioară. Mm-am întrebat ce vreau de fapt cu teatrul”.

  • Mobilitate reală şi virtuală: maşina şi muzica
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Mobilitate reală şi virtuală: maşina şi muzica

    Un automobil cu tablele portierelor puse pe rol de violoncele, cu coloanele de susţinere a acoperişului ca flaute şi cu fotoliul de sub fundul vreunui fudul ca subwoofer? Asta povesteam în articolul trecut, „Zgâlţâind din tablă - ne-am întors la rablă?“.

  • Automobilul: Zgâlţâind din tablă – ne-am întors la rablă?
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Automobilul: Zgâlţâind din tablă – ne-am întors la rablă?

    Da´de unde? Unde şi iar unde! În articolul „Simfoniile undelor“ am povestit despre frecvenţele undelor, în „Automobilul: de la decibeli la sound design“ despre intensităţile acestora. Concernul Continental, pe care îl ştiaţi că fabricant de cauciucuri, dar care între timp s-a specializat în module HighTech pentru automobile, a inventat o altă trăznaie, pe care se pare că o va introduce în serie în 2020!

  • Automobilul: de la decibeli la sound design
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Automobilul: de la decibeli la sound design

    În articolul trecut, „Simfoniile undelor“, scriam despre viteza de propagare a undelor de presiune prin aer sau prin apă, botezată savant „viteza sunetului“ pentru cine are urechi. De obicei, o undă nu vine singură spre ureche, ci într-un şir, una de comprimare, următoarea de destindere.

  • Simfoniile undelor
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Simfoniile undelor

    În duminica asta sunt mulţumit, fericit. Stau cu picioarele fixate bine pe dig şi mă uit la soare cum iese din mare în faţa Cazinoului din Constanţa. Şi arunc pietricele în apă, una după alta, la intervale regulate, aşa cum făceam când eram copil. Piatra loveşte suprafaţa pură, liniştită a apei, o pătrunde, ducându-se spre adâncuri. Apa preia şocul, contractându-se brusc de jur împrejurul pietrei.

  • Automobilul şi viaţa
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Automobilul şi viaţa

    Viaţa poate fi atât de frumoasă! Mobilitatea îi poate oferi culmi de beatitudine prin dinamica stărilor. Dar şi abisurile deformărilor ireversibile sau pe cel al sfârşitului.

  • Diesel cel cu şapte vieţi
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Diesel cel cu şapte vieţi

    Nu, nu cel în carne şi oase. Acela a murit, se pare, înecat în Canalul Mânecii, la 54 de ani, căzut sau împins de pe vapor. Cine ştie? El sau trupul lui nu a fost găsit niciodată. Poate... Nu poate, e sigur, spiritul lui se reincarnează în cicluri.

  • FOTO Cum arată SUV-ul electric produs de Maybach în care poţi servi ceaiul ca Regina Angliei
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    FOTO Cum arată SUV-ul electric produs de Maybach în care poţi servi ceaiul ca Regina Angliei

    Şi în industria auto, la fel ca în majoritatea branşelor industriale din lume, China este pe primul loc în ceea ce priveşte mărimea şi ritmul de dezvoltare al acesteia. Legile întocmite de guvernul chinez protejează mediul şi încearcă să ducă tot ecosistemul auto într-o sferă ”verde”, chiar spre interzicerea definitivă a maşinilor cu propulsor pe combustie internă.

  • Automobilul din imprimantă, ca ziarul
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Automobilul din imprimantă, ca ziarul

    Ca ziarul? Da, îl vedem pe Elvis Presley pe prima pagină din Adevărul, îl scanăm, i-l dăm calculatorului să-l analizeze şi să-l construiască în trei dimensiuni, îl întoarcem pe display pe toate părţile, să vedem pe unde îi mai trebuiesc organe sau tendoane, apoi la imprimanta tridimensională cu el.

  • Automobile turbopropulsate
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Automobile turbopropulsate

    Turbomotoare, adică, mai neaoş, turbine cu gaze? Parcă voiam propulsie electrică! Dacă respectiva nu ar avea şi probleme greu de ignorat, cum sunt capacitatea limitată, masa şi volumul bateriilor, dar, mai ales, producerea curentului electric îndeosebi pe bază de cărbune sau gaz natural, aşa cum descrisesem în articolul Automobilul electric.

  • Illuminati: lumânări, LED, lasere
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Illuminati: lumânări, LED, lasere

    Illuminati, Doamne ce congregaţie sinistră, ce stat paralel, ce inteligenţe diavoleşti, comunicând criptic în lumea lor întunecată, puse pe eliminat bravii apostoli ai binelui şi bunăstării...

  • Bucureşti, Bucureşti, vrei să te-ncălzeşti?
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Bucureşti, Bucureşti, vrei să te-ncălzeşti?

    Exact la miezul zilei de azi, marţi, 27 februarie, Curtea Federală de Apel a Germaniei a dat un verdict care va pune imediat Germania şi, foarte rapid, toată Europa pe foc. Pe foc de motorină!

  • Automobilul, aerul, apa, ţuica şi Dieselul de Cluj
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Automobilul, aerul, apa, ţuica şi Dieselul de Cluj

    Creatorul a fericit Terra cu Apa şi cu Aerul, părinţii Florei şi ai Faunei. Luna nu a primit nici apă, nici aer. Marte, poate vom afla. Venus? Se pare că Venus a trecut deja prin ce ar putea trece în viitor şi Terra noastră: o atmosferă pare să aibă, dar la 400 de grade Celsius şi la o presiune cât într-un motor în timpul arderii, cauzate, probabil, de un efect de seră nenatural.

  • Automobile generate prin mobilitate reală şi virtuală
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Automobile generate prin mobilitate reală şi virtuală

    Automobilele viitorului, în contracurent cu ideile despre un vehicul universal, vor fi combinaţii de mobilitate reală şi virtuală, vor avea în multe cazuri propulsie electrică, alimentată de baterii, pile de combustie sau maşini termice lucrând la punct fix. În alte cazuri, propulsia va fi combinată sau combinabila între motoare termice şi electrice cuplabile pe punţi sau pe roţi.

  • Automobilul: cu cine-l facem? Cu oameni!
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Automobilul: cu cine-l facem? Cu oameni!

    Să ne imaginăm că am creat un automobil de mare viitor şi că am trecut cu proiectul prin staţiile cruciale, aşa cum le-am definit în articolul trecut: necesitate, resurse, condiţii ecologice, condiţii economice, fezabilitate tehnică, fluenţa traficului, siguranţă, confort, estetice, conectivitate.

  • Automobilul, de la idee până în serie
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Automobilul, de la idee până în serie

    E atât de minunat să ai o scăpărare de geniu care vizează un viitor produs – iar dacă acela ar trebui să fie automobil sau sistem de propulsie, atunci bineînţeles că va fi  întotdeauna, dar întotdeauna, universal şi epocal.

  • Automobilele viitorului, pe făgaşe haotice?
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Automobilele viitorului, pe făgaşe haotice?

    Nu, nicidecum! Făgaşele se formează în mod firesc, la fel ca în procesele naturale, de la o avalanşă sau o curgere de lavă până la o viitură. Un asemenea proces depinde, de exemplu la viitura, atât de proprietăţile momentane ale apei, cât şi de cele ale terenului.

  • Automobilul: cât mai simplu posibil, dar nu mai simplu
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Automobilul: cât mai simplu posibil, dar nu mai simplu

    Lache, consultant DC, Mache, manager IT  (mai pe româneşte DC – Data Communication; IT – Information Technology), coboară din zgârie-norul în care îşi au office-urile cu vedere de foarte sus spre gârla strămoşilor, trecând pe lângă nişte zgârie brânză care se tot zgâriau pe ochi zgâindu-se la limuzinele respectabililor sus puşi, parcate pe Calea Victoriei, drept în faţa Palatului CEC.

  • Automobilul electric cu şi fără ardere internă: toate drumurile duc la roată
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Automobilul electric cu şi fără ardere internă: toate drumurile duc la roată

    La Roma? Nu, acolo duce automobilul însuşi, pe toate drumurile clasice, pe Via Aurelia, pe Cassia, Flaminia, Solaria sau Appia, sau pe cele moderne, ca Autostrada del Sole. La roata duc drumurile mai clasice sau mai moderne care transporta într-acolo cuplul – generat cu benzină, cu baterie, cu energia vântului sau a soarelui, într-o maşinărie care trebuie să învârtă pe această bază un ax sau un arbore.

  • Automobilul modern, între acceptanţă şi cerinţe
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Automobilul modern, între acceptanţă şi cerinţe

    Haina îl face pe om? Ce vremuri! În frac şi cu cilindru pe cap, prin Cişmigiu, pe două roţi care erau mai eficiente decât propriile picioare, ce oameni supli şi bine dispuşi, fără griji, fără zece SMS-uri pe suta de metri, savurând trilurile ciripitoarelor în loc de răgetele difuzoarelor şi ale motoarelor.

  • Automobilul viitorului: un big smartphone universal cu şezlonguri înăuntru?
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Automobilul viitorului: un big smartphone universal cu şezlonguri înăuntru?

    Maşinile noastre devin dintr-o dată, vrem, nu vrem, absolut electrice, de la propulsie, până la comenzi şi comunicare, aşa vor nenumăraţi experţi de toate felurile, politicieni înainte de alegeri, ziarişti în goană după senzaţii, apărători de diverse interese de tagma, dar şi foarte mulţi oameni normali bombardaţi, impacientaţi, intoxicaţi cu atâta high-tech greu de digerat.

Modifică Setările