Oltea Şerban-Pârâu

Muzicolog şi critic muzcal

Mult clamata perioadă de maturitate creatoare, acea epocă a vieţii artistice în care toată experienţa se întrevede în modul în care abordezi orice partitură reprezintă o evidenţă. Parcurgând retrospectiv stagiunea simfonică a lui Horia Andreescu, cu un accent repertorial evident pe epoca romantică, avem o reflecţie clară a acestei evidenţe.

Mi-am tot propus să ajung la unul dintre concertele din Stagiunea de jazz de la ARCUB, iar de când curatorul acesteia a devenit Cristian Soleanu, din stagiunii 2018-2019, pot spune că mi-am notat datele în fiecare lună, pentru a depăşi abstractul informărilor de presă, like-urilor pe Facebook şi a tuturor celorlalte forme de participare virtuală la aceste evenimente.

Trebuie să mergi la Balul Operei şi descoperi că nu ai cu ce să te îmbraci şi cu ce să mergi până acolo. Dacă opţiunea „a renunţa“ nu există, ce ai putea face ? Probabil că singura soluţie este să cauţi în dulap şi să îţi construieşti o ţinută pe care nu a mai văzut-o nimeni, chiar dacă tu ştii că nu este nouă.

  • Oltea Şerban-Pârâu a publicat un nou articol acum 6 zile

    Evident că Violoncellissimo putea fi şi creaţia unui alt mare violoncelist al ultimelor decenii din România, dintr-o generaţie sau alta. Cu toate acestea, la fel de evident este că Violoncellissimo nu ar fi luat anvergura pe care o are dacă nu ar fi fost creaţia unui personaj care are talentul de a însufleţi tot ceea ce atinge.

  • Oltea Şerban-Pârâu a publicat un nou articol acum 26 zile
Vezi mai multe