Oltea Şerban-Pârâu

Muzicolog şi critic muzcal

După o scurtă incursiune pentru a vedea câteva obiective turistice din Bucureşti şi împrejurimi între cele două spectacole, impresionat de vizita la Sinaia sau de cea la Casa Poporului, celebrul bariton Bryn Terfel ne-a împărtăşit gândurile sale legate de evoluţia în spectacolul inaugural al stagiunii 100 a Operei Naţionale din Bucureşti, pe 1 şi 3 octombrie, în Tosca de Puccini, în rolul Scarpia.

Într-o atmosferă plină de nori, aşteptând ca peste viaţa artelor spectacolului din România să fie închis din nou capacul de către cei care înţeleg despre ea doar că este ceva neesenţial.

Priveam din sala Festivalului „Enescu“ Orchestra Naţională a Franţei dirijată de Cristian Măcelaru, urmăream fermitatea excepţionalei concert-maestre Sarah Nemţeanu (da, femininul este onorant în acest caz, nu este o forţare a limbii române) şi mă gândeam că prezenţa acestor două nume româneşti acolo, pe acea scenă, la mijlocul ediţiei cu numărul 25 a festivalului are o semnificaţie artistică, dar are cu siguranţă şi una patriotică.

Eram o adolescentà care privea fascinată Hamlet cu Ion Caramitru din sala Teatrului Bulandra în anii 80. La fel, dialogurile lui cu Dan Grigore, mai târziu cu Johnny Răducanu, aducând poezia şi muzica împreună.

Vezi mai multe
Modifică Setările