Moldova Vrea Autostradă

Suntem la 28 de ani de la prăbuşirea regimului politic comunist şi revenirea României la democraţie. Este anul Centenarului, an în care regiunile istorice româneşti aşteaptă realizări pe măsura evenimentului, lucru care, din păcate şi din diferite motive, nu se întâmplă.

Aşadar, s-a decis. Pe 19 mai a.c., societatea civilă moldovenească, sprijinită şi de cea ardelenească, va porni în marş motorizat spre Bucureşti, pentru a afirma, clar şi răspicat, că Moldova are nevoie şi vrea autostradă. Sau, mai bine spus, are nevoie de autostrăzi: A8 (Iaşi–Târgu Mureş) şi A7 (Siret–Suceava–Bacău–Ploieşti).

Dacă până acum ne-am focalizat analizele asupra importanţei (regional-)continentale a autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş (A8), mai ales în ceea ce priveşte câştigul de accesibilitate al centrelor urbane, iată că acum ne preocupă şi găsirea morfologiei optime a sistemului de circulaţie rapidă din Moldova, raportându-ne doar la relaţiile rutiere interne (regionale).