Doina Papp

Critic de teatru

A avut loc zilele trecute la Ateneul Român un eveniment emoţionant. Nu doar pentru că a fost un concert Beethoven pe care publicul îl întâmpină întotdeauna cu mare bucurie, ci şi pentru că, în calitate de amfitrion, celebra soprană Mariana Nicolesco ne-a amintit cu distincţie cum trece timpul şi uităm adesea ce fac şi au făcut marii Oameni pentru semenii lor.

Printre succesele din anii de răscruce ai României, respectiv trecerea de la dictatură la democraţie (cu semnele de întrebare de rigoare pe care le-a adăugat timpul), s-a aflat şi spectacolul „Păguboşii“, un muzical reuşit de Eugen Rotaru după muzica lui Laurenţiu Profeta, transpus scenic de Gelu Colceag în scenografia Ştefaniei Cenean şi coregrafia Roxanei Colceag.

Mai mult decât alte domenii care şi-au câştigat dreptul de a se omagia în calendarul anual, Teatrul are prin tradiţie misiunea de a transmite lumii de ziua lui - 27 martie - un mesaj cu valoare universală, demn de menirea umanistă, socială a acestei arte.

Vestea îndepărtării dlui Lucian Vărşăndan de la conducerea Teatrului German de Stat din Timişoara a stupefiat opinia publică teatrală cunoscătoare a activităţii acestei instituţii. Se spune că de vină e o lege care i-ar fi interzis acestui apreciat germanist să mai continue în ciuda faptului că evaluarea sfârşitului de mandat  a fost una pe măsura performanţelor sale.

  • Doina Papp a publicat un nou articol luna trecuta

    Printre succesele din anii de răscruce ai României, respectiv trecerea de la dictatură la democraţie (cu semnele de întrebare de rigoare pe care le-a adăugat timpul), s-a aflat şi spectacolul „Păguboşii“, un muzical reuşit de Eugen Rotaru după muzica lui Laurenţiu Profeta, transpus scenic de Gelu Colceag în scenografia Ştefaniei Cenean şi coregrafia Roxanei Colceag.

Vezi mai multe