Lacrima Andreica

Ziarist

Oricât ne-am supăra pe europeni, dacă astăzi suntem trataţi în Europa ca ”europeni de mâna a doua”, vina ne aparţine într-o mare măsură nouă. Câţi ne-am asumat şi responsabilitatea de a fi europeni, nu doar plăcerea de a ne mişca liberi şi de-a pretinde să primim ceva de la mama-Europă ca şi când ne-ar fi fost etern datoare?

Ce ciudat e sa vorbeşti de Inviere într-o naţie muribundă care alege singură să rămână într-o eternă Săptămana a Patimilor!

Banii sunt o problemă la ordinea zilei pentru orice afacere, pentru orice buget personal, dar par să frământe mai acut ca niciodată ONG-urile din România aflate în situaţia de a concura tot mai acerb între ele pentru tot mai puţini bani. Cum îţi finanţezi proiectele pe timp de criză - doar câteva întrebări adresate unui personaj a cărui experienţă acoperă 20 de ani în domeniu şi mai multe ţări ale lumii.

În a doua zi de festival de filme de scurtmetraj, după-amiază sala era destul de pustie. Clujenii erau în schimb în număr mare pe "Corso", la plimbare. Prea mare înghesuială de festivaluri de film în oraş? Nu neapărat, ar spune clujenii. Cu toate acestea, se pare că soarele i-a atras astăzi mai mult decât proiecţia de film. Unde mai pui că a fost o zi plină cu evenimente în centrul oraşului.

În România există cu puţin peste 1000 de colecţionari de automobile "retro". Din datele făcute publice de cluburile de profil din România se pare că cea mai veche maşină de colecţie este un Fort T Speedster din 1912. Colecţionarii se plâng cât de costisitoare este pasiunea lor, însă ştiu că revânzarea unei asemenea "old lady" i-ar putea îmbogăţi. Preţul de vânzare a unui Hupmobil (1933) este de minim 89.000 de euro.