Alexandru Pătraşcu

Critic de operă

Fazıl Say a revenit la Festivalul Enescu, însoţit şi de aura martirajului, cred că pot folosi acest cuvânt. În Turcia, a fost condamnat la 10 luni de închisoare cu suspendare şi la o perioadă de 5 ani de observaţie, pentru că nu crede suficient de mult în Islam.

Forţele reunite ale Radioului şi ale Corului Filarmonicii „George Enescu” au încercat să realizeze ceea ce în stagiunile regulate părea imposibil: Simfonia celor o mie, de Gustav Mahler.

  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol acum 11 ore

    Celebrarea lui Enescu la 140 de ani de la naştere ne găseşte într-o situaţie inconfortabilă. Avem un Muzeu Enescu în Bucureşti care stă să cadă, mai ales casa în care locuia compozitorul, aflată în spatele palatului Cantacuzino-Nababul. Avem un Festival Enescu în criză de management.

  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol acum 3 zile

    Pentru prima dată invitaţi la Festivalul Enescu, muzicienii maghiari ai Orchestrei Radio din Budapesta au venit să demonstreze că merită să fie incluşi în seria „Mari orchestre“ de la Sala Palatului. Au apelat la doi dirijori foarte experimentaţi şi la doi solişti instrumentişti reputaţi pentru a face impresia cea mai bună.

  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol acum 4 zile
  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol acum 4 zile

    Antonio Caldara a avut o carieră lungă de compozitor al mai multor curţi regale europene, cea mai importantă fiind cea vieneză. Un precursor al lui Salieri, dacă vreţi, fără să lase o urmă adâncă în istoria muzicii. A fost redescoperit de barochiştii secolului XXI, care au găsit că muzica lui merită popularizată.

  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol acum 5 zile

    Cred că azi a fost pentru prima dată în această ediţie a Festivalului când am văzut un dirijor îndrăznind să le arate corzilor interiorul palmei, cerându-le să cânte mai încet. Şi tot pentru prima dată am văzut un dirijor care cere explicit expresivitate cu gestul acela al degetelor strânse spre piept: Give it to me, give me your soul!

  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol acum 6 zile

    A doua întâlnire cu Maxim Vengerov la Enescu 2021 (după Concertul de Şostakovici cu Orchestra Naţională a Franţei dirijată de Cristian Măcelaru) a fost în intimitatea Ateneului, într-un recital cameral cu sonate pentru vioară şi pian. Partenera lui Vengerov a fost Polina Osetinskaia, o pianistă mai puţin celebră decât starul viorii, care şi-a asumat rolul secundar în această după amiază.

  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol acum 7 zile

    Concertul de la Ateneu promitea multe dincolo de prezenţa pe afiş a teribilei Yuja Wang. Mahler Chamber Orchestra la Bucureşti e un eveniment în sine, dar fără dirijor? Tocmai orchestra fondată de Claudio Abbado?

  • Alexandru Pătraşcu a publicat un nou articol acum 8 zile
Vezi mai multe
Modifică Setările