Alexandru Gabor

Politolog

Sir Ken Robinson scrie pentru a inspira schimbarea şi reforma educaţiei publice. Ideea sa principală nu pare spectaculoasă la prima vedere – redescoperirea creativităţii în educaţia publică. Şcolile trebuie să cultive creativitatea şi să canalizeze curiozitatea naturală a copiilor pentru cunoaştere. Părinţii şi copiii simt impulsul să identifice intersecţia dintre pasiunile personale şi aptitudinile dobândite, adesea în absenţa unei consilieri.

„A schimba sistemul”, „a face reforme” constituie un loc comun al discursului politic despre educaţie şi învăţământ. Politicienii de vârf au devenit ventriloci nevolnici ai reformei permanente, propun, fără vreo analiză, o „nouă lege a educaţiei”, pentru că, nu-i aşa?, totul trebuie reluat de la zero, smuls din rădăcini.

Cetăţenia a redevenit o formă activă de implicare şi încrederea în mecanismele democraţiei a renăscut palid. În fiecare domeniu al politicilor publice există aşteptarea colosală ca urzelile de culise să fie înlocuite de profesionalism şi transparenţă.

Caruselul speranţelor şi deznădejdilor în mişcările sociale este imprevizibil. Protestul de aseară, din Bucureşti şi multe alte oraşe ale ţării, confirmă însă că s-a atins un punct critic, că echilibrul social e pe marginea prăpastiei. Tineri, bătrîni, mame cu copii mici, studenţi, elevi au participat la un carnaval al renaşterii.

  • Alexandru Gabor a publicat un nou articol acum 2 luni

    Cartea profesorului Ciprian Mihali se prezintă ca o invitaţie de exercitare a muşchilor civici şi implicare în treburile cetăţii. Scrisă cu luciditate şi, uneori, cu exasperare, Dicţionarul subiectiv de cultură civică este un abecedar al temelor etice şi politice ce au frămîntat societatea românească în ultimii ani.

Vezi mai multe
Modifică Setările