O molie cu păr blond şi organe genitale foarte mici, numită după Donald Trump

O specie de molie, cu păr blond şi organe genitale de mici dimensiuni, a fost denumită oficial după Donald Trump: Neopalpa donaldtrumpi.

Nou-catalogata specie de molie a fost descrisă în mod oficial pentru prima dată săptămâna aceasta, în revista ştiinţifică online ZooKeys. Insecta are o anvergură a aripilor cuprinsă între 7 şi 12 milimetri şi trăieşte în sud-vestul Statelor Unite ale Americii (Arizona şi California), potrivit iflscience.com.

Neopalpa donaldtrumpi prezintă pe cap o formaţiune ciudată de culoare gălbuie, iar organele sale genitale sunt mult mai mici decât cele ale altor specii de molii înrudite. O altă coincidenţă care îi amuză pe biologi este că insecta trăieşte în regiuni de la graniţa SUA cu Mexicul, unde Donald Trump doreşte să contruiască un zid împotriva imigranţilor ilegali.

Molia a fost descoperită de biologul Vazrick Nazari, iar cercetătorul a decis să o numească în onoarea celui care vineri va deveni al 45-lea preşedinte al SUA din cauza asemănării dintre „buclele blonde“ ale insectei şi stilul celebtru în care Donald trump îşi aranjează părul.

După ce a căutat printr-o colecţie de molii din genul Neopalpa, Nazari a observat că unele specimene nu îndeplineau criteriile pentru a fi catalogate ca aparţinînd speciilor deja cunoscute de molii. Potrivit studiului biologului, insecta are organele genitale mult mai mici decât moliile din specia cea mai apropiată evolutiv, Neopalpa neonata. Utilizând analize ADN şi cataloage ale mai multor instituţii din domeniul istoriei naturale, Nazari a demonstra că moliile studiate aparţine unei specii noi, care nu mai fusese catalogată.

Donald Trump nu va fi singurul preşedinte american al cărui nume a fost dat unei specii de animale. George W Bush a dat numele unui gândac, Ronald Reagan unei specii de viespe, iar Bill Clinton unei specii de peşte. Barack Obama deţine recordul: nouă specii sunt numite după el.