NASA a descoperit că găurile negre nu distrug toată materia atrasă de gravitaţie

O ilustrare pentru Sagittarius A*. FOTO Chandra X-Ray Observatory

Găurile negre au fost prezentate până acum drept locuri fără scăpare pentru materia care ajunge în apropierea lor. Totuşi, câteva observaţii noi arată că o anumită gaură neagră nu este atât de „flămândă“, iar aceasta s-ar putea să nu fie singura care nu distruge tot ce-i iese în cale.

În centrul galaxiei Calea Lactee se regăseşte gaura neagră Sagittarius A* şi cercetătorii de la Observatorul Chandra al NASA au descoperit că aceasta nu distruge toată materia pe care câmpul său gravitaţional o poate prinde. Sgr A* este la o distanţă de 26.000 de ani-lumină depărtare de Pământ şi conform astronomilor nu atrage decât 1% din tot gazul din jurul său, se arată pe site-ul agenţiei NASA.

„Contrar cu ceea ce mulţi oameni cred, găurile negre nu obişnuiesc să distrugă toată materia pe care o atrag. Sgr A* se pare că nu înghite toată «mâncarea» de care dispune“, a afirmat Feng Yuan, cercetător de la Observatorul Astronomic din Shanghai. Odată cu descoperirea astronomilor s-a găsit şi o explicaţie la o dilemă destul de veche şi anume de ce unele găuri negre apar mai stinse.

„Există o dezbatere de peste 20 de ani în legătură cu ce se întâmplă cu materia din jurul găurii negre, fie că o strânge pe toate, fie că o parte din ea poate ajunge din nou în spaţiu. Aceasta este prima dovadă directă că materia poate scăpa“, a afirmat Daniel Wang, cercetător la Universitatea din Massachusetts, citat de CNET.

Pentru a strânge noile date, astronomii de la Chandra au petrecut 5 săptămâni, cea mai lungă campanie de observaţie de până acum, anul trecut pentru a studia ce se întâmplă cu gaura neagră Sgr A*. În tot acest timp, ei au realizat mai multe imagini cu norul de gaz din jurul găurii negre.

Hai să discutăm pe pagina de Facebook a „Tech Adevărul“