Un semn celebru: hashtag-ul pe Twitter şi cum a devenit marca acestei reţele

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Twitter şi Instagram sunt două reţele populare, nu cu prea multe în comun la prima vedere, şi care au debutat în online în perioade diferite. Dar prima a popularizat un semn pe care a doua l-a preluat şi-l foloseşte mai departe. Este vorba de „hashtag“ sau, în traducere, diez.

Reţeaua socială Facebook este mai familială, e un mediu mai deschis spre cunoaştere şi în care ai timp să te descrii. Twitter, pe de altă parte, este o reţea mai rapidă, informaţia trebuie să circule în flux continuu, dar să fie concisă, iar găsirea ei şi integrarea într-o temă mai largă trebuie să fie procese fluide. Aici, a intervenit hashtag-ul sau # în forma sa grafică.

Dacă istoria României ar fi în limbaj twitterian, atunci ar arăta aşa: „Istoria ne vorbeşte despre #daci şi #romani, trece la #voievozi, #fanarioti şi #regi. Zice apoi de #comunism; încheie cu #democratia.“ Acesta este un mesaj pentru Twitter, are mai puţin de 140 de caractere şi iese în evidenţă prin acel diez aşezat înaintea unor cuvinte. Ei bine, fix acel diez ajută la găsirea menţiunilor pe marginea unui subiect. De exemplu, o căutare pe Twitter după „#romani“ întoarce toate mesajele publicate pe acest subiect.

#PrimiiPasi pentru hashtag

Sistemul acesta de gestionare a mesajelor a fost inventat pe Twitter la un an după ce reţeaua socială a fost lansată. Chris Messina, actualmente designer pentru Google+, este supranumit „naşul hashtag-ului“ pentru că el l-a introdus prima dată în 2007, notează „The New York Times“. Însă el a venit cu ideea ca înaintea unor cuvinte sau grupuri de cuvinte mai importante să fie folosit semnul lirei britanice (£), dar asta a dat naştere altei probleme.

„La început, oamenii care nu cunoşteau Twitter prea bine întrebau: «Ce-i cu semnul acesta al lirei? De ce îl văd?»“, a declarat Ginger Wilcox, fondatoarea Institutului pentru Marketing în Social Media. Tot ea fixează anul 2010 ca fiind perioada cea mai bună pentru hashtag. Oamenii au început să folosească acest semn pentru a marca umorul, contextul sau monologul interior din mesajele lor. Iar jurnalista Susan Orlean, de la New Yorker, a afirmat că hashtag-ul a devenit ceea ce emoticon-ul este pentru programele de mesagerie instant.

Acum, totul pe Twitter se învârte în jurul acestui simbol, iar în ultima săptămână probabil că #BlackFriday a fost cel mai folosit, atât în Statele Unite ale Americii, cât şi la nivel internaţional. Şi pe lângă # există şi semnul $ folosit pentru piaţa bursieră. Astfel, o referire la Google se face prin $GOOG, iar la Microsoft prin $MSFT. Numele este acelaşi pe care îl au companiile pe bursă.

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite