Pinterest şi-a deschis porţile pentru utilizatori. Mai este cineva interesat de reţeaua socială?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Utilizatorii îşi pot folosi contul de Facebook sau Twitter şi pe Pinterest.
Utilizatorii îşi pot folosi contul de Facebook sau Twitter şi pe Pinterest.

După ce ieri anunţam că Pinterest va depăşi Yahoo! şi va deveni a patra sursă de trafic de pe Internet, azi a apărut ştirea conform căreia reţeaua socială a ieşit din public beta şi este deschisă oricui. Însă utilizatorii mai doresc să fie parte din comunitatea Pinterest? Va fi o extensie a reţelelor mai mari sau creatorii Pinterest au identificat o nişă profitabilă?

Deschiderea Pinterest pentru oricine este interesat a venit după ultima modificare a temei site-ului. În urma acesteia, au apărut categorii noi, cum ar fi „Citate”, „Tatuaje” şi „Nunţi”. Noutăţile sunt destinate, în special, prezervării interesului utilizatorilor şi sporirii timpului pe care aceştia îl petrec pe reţea, notează „The Next Web”.

Creşterea Pinterest a început pe parcursul ultimelor luni din 2011, când a crescut cu peste 4.000%, ajungând în ianuarie la 11,7 milioane de vizitatori. Astfel, în martie 2012 a devenit a treia cea mai vizitată reţea socială din Statele Unite ale Americii. Desigur, este foarte probabil că aceste cifre vor creşte acum că reţeaua este deschisă tuturor şi înregistrarea nu se mai face pe bază de invitaţie.

Însă următorul pas pentru Pinterest este monetizarea acestui succes, ceea ce înseamnă că anunţurile vor începe să capete tot mai mult spaţiu pe site. Totuşi, estimările poziţionează valuarea Pinterest la aproximativ un miliard de dolari, asta după ce, în urmă cu două luni, Rakuten, gigantul comerţului online japonez, a investit 100 de milioane de dolari în Pinterest.

Banii de la Rakuten au fost un mare pas înainte, având în vedere că acesta a devenit şi partener pentru viitor. Acest parteneriat a dus şi la integrarea Pinterest în trei dintre cele mai de succes site-uri de comerţ online din Japonia. Şi cu cele 2,5 miliarde de dolari în venituri pe care le-a avut Rakuten în prima jumătate a anului, Pinterest are toate şansele să ajungă şi să se menţină pe o poziţie foarte bună în Internetul mondial.

„Bula” Pinterest se va sparge sau se va stabiliza?

Desigur, după succesul recent al reţelei, se pune problema dacă aceasta va rezista în timp. Sunt două scenarii pe care le va urma, dar niciunul dintre acestea nu este rău. În cel mai prost caz, Pinterest va ajunge un MySpace sau un Digg, adică se va prăbuşi sub propria creştere şi va ajunge să aibă un număr constant de utilizatori. Şi aşa se poate monetiza, dar nu la fel de profitabil ca o reţea mai mare.

În al doilea caz, şi cel mai probabil, Pinterest îşi va continua creşterea pe baza interesului tot mai mare arătat de oameni pentru distribuirea de fotografii. Practic, aceasta este nouă tendinţă, transmiterea de poveşti, glume sau mobilizarea pentru vreo cauză prin fotografii, conţinând sau nu text. Cum Pinterest nu se luptă în mod direct cu Facebook sau Twitter, ci le-a integrat în reţea, are toate şansele să ajungă la sute de milioane de utilizatori, majoritatea logaţi cu conturi ale vreuneia dintre cele două reţele.

Pinterest este, în esenţă, un „avizier digital”, o reţea socială, pe care utilizatorii pot încărca poze şi pot crea teme bazate pe colecţiile de pe site, cum ar fi cele de pasiuni sau cele de la evenimente. Oamenii pot vizualiza imaginile celorlalţi, pot să-şi posteze propriile poze sau pot să le trimită pe Facebook sau Twitter. Platforma s-a lansat în martie 2010.

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite