Jocurile Olimpice pășesc în era rețelelor sociale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aceasta este scena digitală a Jocurilor Olimpice din Londra.
Aceasta este scena digitală a Jocurilor Olimpice din Londra.

Facebook a încheiat un parteneriat cu NBCUniversal (National Broadcasting Company) pentru ediția din acest an a Jocurilor Olimpice de la Londra. Astfel pagina NBC Olympics va deveni sursa celor mai noi știri, dar va oferi și diverse concursuri și galerii foto pentru utilizatori. Totodată, competiția olimpică din Londra se prefigurează a fi cea mai discutată pe Internet din istorie.

„NBC se angajează să ofere o experiență captivantă pentru fani indiferent de platforma pe care o vor folosi”, a declarat președintele NBC, Gary Zenkel. „Rețelele de socializare sunt o parte importantă a modului în care fanii vor interacționa și urmări Jocurile Olimpice”. De asemenea, compania a decis ca întrecerile să fie transmise și online, prin intermediul canalului propriu de YouTube, informează „Venture Beat”.

Site-ul NBC va include o aplicație Open Graph care va afișa automat ce articole au vizitat și distribuit utilizatorii. Mai mult, va fi introdusă și Facebook Talk Meter care va monitoriza conținutul care va genera cele mai multe dezbateri pe rețeaua socială. Cu aceste instrumente telespectatorii NBC vor afla care sunt cele mai populare povești, rezultate, atleți sau momente.

„Olimpiada este unul dintre puținele evenimente despre care toată lumea vorbește, iar noi preconizăm că oamenii vor vedea întrecerile pe NBC și apoi le vor discuta pe pagina noastră de Facebook”, a afirmat Andy Mitchell, managerul proiectului din partea Facebook.

NBCUniversal a încheiat un parteneriat și cu Panasonic prin care va furniza peste 200 de ore de materiale 3D. Mai mult, compania preconizează că va transmite peste 5.500 de ore de momente din Londra atât prin rețelele de cablu, dar și prin Internet, și prin aplicațiile mobile. Toate cele 302 decernări de medalii vor contabiliza pentru aproape 3.500 de ore de conținut.

Prima Olimpiadă în 140 de caractere și plină de „like”-uri

Această ediție a Jocurilor Olimpice este prima despre care oamenii vor discuta foarte mult online, prin intermediul rețelelor de socializare. În 2008, în timpul Jocurilor de la Beijing, Facebook avea 100 de milioane de utilizatori și Twitter doar șase milioane. Cu patru ani în urmă, la Atena, smartphone-urile reprezentau o nișă prea mică, iar Facebook avea abia un an și nu depășise prea mult granițele Statelor Unite ale Americii. La Sidney, în 2000, nu exista nici una, nici alta.

Acum, toate acestea s-au schimbat, smartphone-urile sunt tot mai folosite față de telefoanele simple, iar Facebook și Twitter au 900 de milioane, respectiv 140 de milioane de utilizatori. Alte întreceri sportive au arătat că oamenii comunică foarte mult pe marginea evenimentelor la care asistă. În timpul meciului dintre Barcelona și Chelsea, din aprilie anul acesta, au fost postate peste 13.000 de mesaje pe secundă. E foarte probabil ca recordul să fie doborât în această vară. Pagina oficială a Jocurilor Olimpice are aproximativ trei milioane de like-uri pe Facebook și pe Twitter numărul de followeri a ajuns la aproape un milion.

În ceea ce privește conținutul multimedia, spectatorii care vor avea loc pe arenele din Londra vor putea să distribuie poze, dar nu și înregistrări ale competițiilor. „Ei nu vor avea voie să încarce videoclipurile pe vreun site public, deoarece asta ar putea dăuna veniturilor televiziunilor care au plătit drepturi de difuzare”, a declarat Alex Hout, responsabilul social media al Comitetului Olimpic Internațional. NBC este un exemplu de câți bani se plătesc pentru așa ceva, compania cheltuind un miliard de dolari pentru a difuza Jocurile Olimpice pe teritoriul SUA.

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite