Instagram vrea să ascundă numărul de like-uri al unei postări. Care pot fi efectele pozitive şi pe cine poate afecta acest lucru

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO via Pexels
FOTO via Pexels

Compania deţinută de Facebook a anunţat că deja realizează un test în această prvinţă pentru utilizatorii din Canada, care va începe în această săptămână.

”Testăm acest lucru deoarece ne dorim ca urmăritorii tăi să se concentreze pe fotografiile şi videoclipurile pe care le transmiţi, nu la câte like-uri au” a spus un reprezentant al Instagram, citat de CNN.

Urmăritorii unei persoane nu vor putea vedea numărul total de like-uri al unei postări, această opţiune fiind vizibilă doar celui care a realizat postarea.

Testul din Canada va fi o bună oportunitate pentru a vedea reacţiile utilizatorilor, care sunt aşteptate să varieze, de la furie la uşurare.

O presiune socială redusă

Like-urile sunt un factor determinant al popularităţii unei persoane, o formă de validare din partea celorlalţi. Diferite studii au arătat că Instagram este cea mai toxică reţea socială în ceea ce priveşte sănătatea mentală a tinerilor.

Puterea like-urilor vine din caracteristica lor de a oferi feedback imediat şi sentimentul de validare din partea celorlalţi. Presiunea socială pe care reţelele de socializare precum Instagram o creează este extrem de puternică şi poate afecta într-o mare măsură anumite grupuri de persoane care au o încredere de sine scăzută, mai ales dacă numărul de like-uri primite de acest tip de persoane este redus.

”Pentru adolescenţi, acest lucru ar fi foarte bun deoarece nu ar mai evidenţia diferenţa de popularitate dintre ei şi ceilalţi copii. Însă vor putea în continuare să vadă like-urile pe care le primesc, astfel încât problema nu va fi rezolvată în întregime” spune Randi Priluck, profesor de marketing în cadrul Pace University din New York.

Cine poate suferi fără like-uri

Există însă un anumit sector care ar putea suferi dacă îi sunt ”luate” like-urile. Persoanele cunoscute ca ”influenceri”, care câştigă bani cu ajutorul platformelor sociale, realizează anumite înţelegeri cu brand-uri pe baza like-urilor pe care le primesc. Astfel, dispariţia acestora ar putea duce la o creştere a importanţei pe care o au alte metode de interacţiune cu urmăritorii, precum comentariile.

”Pe termen lung, industria va găsi o modalitate de a se descurca fără like-uri. Atenţia se va muta pe alte tipuri de măsurători”, a declarat Kamiu Lee, CEO al unei platforme de marketing pentru influenceri.  

Mişcarea ar putea fi urmată şi de alte reţele sociale, precum Twitter, CEO-ul companiei discutând deja despre acest lucru cu rapper-ul Kanye West anul trecut.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite