Butonul “want” de la Facebook, o oportunitate imensă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Facebook pregătește butonul de “want”. Acesta va fi utilizat atât de companii, pentru a vedea ce impact au produselor lor, cât și de industria publicitară, pentru a furniza anunțuri specifice dorințelor utilizatorilor. Dar există oportunități și pentru dezvoltatorii de aplicații.

Butonul de “want” ar furniza rețelei sociale informațiile necesare despre preferințele utilizatorilor și acestea se pot constitui o bază de date care să fie, mai apoi, vândută producătorilor sau publicitarilor, informează techcrunch.com. La acest moment, utilizatorii au butonul de “like” pentru a-și exprima opinia indirectă dacă ceva anume le place. Dar acesta nu oferă un feedback complet pentru companii sau pentru agențiile de publicitate, deoarece amenii pot aprecia un produs, dar nu și să aibă intenții de a-l cumpărare. 

Mai mult, aceste date pot fi folosite și de companiile concurente. Dacă un utilizator “vrea” un anume produs de la o anume companie, competitorul direct îi poate face o reducere acelui utilizator, dar la un produs similar de-al său. De asemenea, și dezvoltatorii pot profita prin crearea de diverse aplicații pentru preferințele oamenilor și liste de dorințe pe care să le facă publice.

Tom Waddington este primul care a descoperit acest buton și a făcut publică informația pe blogul său, pe 27 iunie. El a continuat căutările și recent a identificat alte elemente, cum ar fi eticheta “socialcommerce” în cadrul codului sursă. Mai mult, este posibil ca după ce un produs a fost cumpărat, utilizatorul să dispună și de opțiuni ca “donează” și “mesaj”. “Donează” se poate referi la donații caritabile sau către prieteni ori grupuri, iar “mesajul” poate fi folosit în cazul în care un produs este oferit cadou altcuiva și se dorește transmiterea unei urări.

“Potențialul pentru un canal oficial Facebook pentru «Dorite» (Wants) și «Cumpărături» (Purchases) este foarte mare și va fi asemănător cu deja prezentele «articole citite», «melodii ascultate»”, a spus Tom Waddington.

Reprezentanții Facebook n-au oferit însă prea multe informații cu privire la descoperirea lui Waddington. “Mereu testăm noi opțiuni pentru rețea, dar deocamdată nu avem nimic nou de anunțat”.

Facebook, cea mai mare scădere din online
Deși este cea mai mare rețea socială, cu peste 900 de milioane de utilizatori, datele arată că dă semne de împotmolire, nereuşind să îşi crească numărul de utilizatori în ritmul dorit, iar performanţele financiare au avut de suferit. Cât privește căutările online, utilizatorii nu sunt satisfăcuți de ceea ce găsesc direct pe rețeaua socială. De anul trecut, Facebook a înregistrat o scădere de 40%, ceea mai mare dintre toate sursele de informații de pe Internet.

Cât privește piaţa mondială a căutărilor online, aceasta a crescut cu 22% față de anul trecut, iar Google rămâne liderul absolut. Două treimi din căutări sunt făcute prin intermediul gigantului online, iar asta înseamnă aproximativ 177 de miliarde.

image
Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite