Adevărul Live - Reţeaua socială românească prin care turismul mondial va fi reinventat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Reprezentanţii Tripal vor fi prezenţi la Adevărul Live
Reprezentanţii Tripal vor fi prezenţi la Adevărul Live

Când te duci în vacanţă ai avea de multe ori nevoie de un ghid local, care să-ţi arate oraşele dincolo de obiectivele turistice clasice. O reţea socială numită Tripal, creată de trei români, vrea să rezolve această problemă. Am vorbit cu creatorii ei la Adevărul Live de la ora 15.00.

Daniel Amarandei şi Mihai Gherman lucrează de un an la proiectul Tripal şi anul acesta l-au făcut public.

Proiectul Tripal percepe o taxă pentru „închirierea“ unei persoane în localitatea în care călătoreşte cineva. Am avut curiozitatea de a întreba de ce e nevoie de o asemenea taxă. „Procesul este simplu: vom defini un pachet minim de servicii pentru o sumă fixă, ce poate varia în funcţie de durata călătoriei. Serviciile pe care fiecare expert local vrea să le ofere în plus pot fi adăugate la această valoare. Pachetul minim include suportul de bază prin SMS, social media sau telefon“, explică fondatorii Tripal.

Cei trei creatori ai Tripal sunt Daniel Amarandei, Alexandru Rădulescu şi Mihai Gherman, trei tineri care au decis să facă echipă pentru prima oară ca să ducă la capăt un proiect prin care vor să schimbe modul cum ne vom descurca în oraşele străine.

Daniel are 28 de ani şi a absolvit New Europe Master in Banking and Entrepreneurship la Treviso, iar în ultimii şapte ani a lucrat în finanţe-bănci. Ultimii trei ani i-a petrecut în Italia, la o compania multinaţională din Milano, departamentul de inovare în IT. Daniel a plecat din România cu o bursă de studii în Italia pentru un an, iar apoi i s-a oferit posibilitatea de a rămâne în Milano.

Mihai Gherman are 29 de ani şi este partea echipei care a rămas în România. A absolvit Facultatea de Calculatoare de la Politehnica Bucureşti în 2008 şi lucrează în IT de peste opt ani.

 Reprezentanţii Tripal la Adevarul Live FOTO David Muntean

Adevărul LIVE în format livetext


„Când ajungi într-un loc nou, eşti puţin închis, chiar dacă ştii anumite puncte de interes. Sunt lucruri pe care nu le găseşti la fel de uşor, iar noi am încercat să oferim suport online“, au explicat creatorii Tripal fundamentul acestei platforme. 

În momentul în care un utilizator apelează la Tripal, este pus în contact online cu localnic care îl poate ajuta. „Noi când am pornit, am vrut să introducem şi sistemul de interacţiune financiară. În momentul de faţă nu am integrat plăţile în site. Acum, încercăm să vedem dacă produsul este ceea ce piaţa doreşte să aibă, iar dacă vedem că totul merge bine, urmează integrarea plăţilor“, au mai spus creatorii Tripal. 

Turisţii ajung să plătească abia la finalul excursiei, după ce oferi un feedback şi dacă totul a fost în regulă. În momentul în care există o dispută, şi fiecare are câte o versiune diferită, se ajunge la o mediere a Tripal. 

Care sunt caracteristicile unui localnic pe Tripal?

„Întâi, este important entuziasmul unei persoane, apoi cum percepi viaţa de zi cu zi, cum socializează, ce face. Dacă ne uităm pe site-uri de tip couchsurfing, sunt milioane de oameni care oferă astfel de servicii gratis, astfel că, ne-am spus, sunt persoane interesate să dea valoare excursiilor altora“, a spus Amarandei. „În procesul de selecţie o să punem şi câteva întrebări cu privire la locul pentru care vrea să fie localnic“.

Platforma Tripal lucrează în cloud, folosind şi serverele Amazon pentru fişiere statice, iar dezvoltarea s-a făcut în timpul verii lui 2014. În toamnă au adus îmbunătăţiri, iar în ianuarie 2015 au lansat varianta beta disponibilă în prezent. „Noi ne-am spus că ar trebui să existe un produs care să te ajute când ai nevoie, când eşti într-o ţară străină“, a explicat Amarandei.

„Noi nu concurăm cu TripAdvisor, ceea ce oferim noi este o experienţă mult mai personală. Nu mergem acolo unde sunt companiile mari, ci avem o nişă pe care ne axăm şi pe care sperăm că vom creşte“, a spus Gherman. „În momentul în care ai un localnic, tu îi poţi scrie deja. Intri în contact cu el încă dinainte de a ajunge acolo, iar el îţi poate oferi un intinerariu înainte să ajungi“, a completat Amarandei.

„Feedbackul de până acum, de când am lansat, a fost foarte bun şi avem circa 30 de localnici înregistraţi“, a spus Amarandei. „Cu siguranţă mai avem de lucru la partea de optimizare, de a finisa toate secţiunile, dar suntem mulţumiţi de cum a mers până acum. Localnicii de până acum sunt din Milano, Bucureşti şi Istanbul. Cel din urmă a fost adăugat la două zile după lansare pentru că utilizatorii l-au dorit, am primit multe mesaje pe Facebook în care ni se cerea“, a completat el.

Cum va evolua Tripal?

„Acum, în variantă beta vrem să ajungem la 150 de localnici disponibili şi apoi vedem că este o platformă pe care putem asigura un anumit flux. Mai departe, vrem să îmbunătăţim produsul până la ieşirea de beta. Spre exemplu, să sporim profilul localnicului, să poată spune mai multe despre el şi să se poată promova mai bine“, a explicat Amarandei. Site-ul are un design responsive, dar urmează şi aplicaţii pentru Android şi iOS.

„Din punct de vedere IT, e în cloud şi asta ne ajută să susţinem un trafic mare. E o platformă uşor scalabilă pentru un număr mare de utilizatori. Deciziile de până acum ne ajută să implementăm uşor schimbările despre care vorbeam“, a spus Gherman.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite