10 „porunci” ale Facebook pentru utilizatorul de rând

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Facebook a stabilit mai multe reguli pentru ecosistemul reţelei.
Facebook a stabilit mai multe reguli pentru ecosistemul reţelei.

Dacă Facebook ar fi o religie, probabil că Zuckerberg ar fi zeul suprem, iar ceilalţi directori ar fi consiliul de sfinţi. Nu este încă o religie, însă reţeaua socială tot are câteva reguli pe care le vrea respectate. Şi toate sunt trecute într-un document lung pe care utilizatorii rareori îl parcurg.

Site-ul Facebook începe de la o regulă. „Dacă încalci litera sau spiritul prezentei Declaraţii sau dacă creezi în orice alt mod riscuri sau o posibilă expunere juridică pentru noi, putem opri furnizarea totală sau parţială către tine a serviciilor Facebook”, se arată în „Declaraţia de drepturi şi responsabilităţi”.

Aceste cuvinte esenţiale sunt trecute în regulamentul reţelei sociale, dar prea puţine persoane îl citesc, poate şi din cauza dimensiunii destul de mari. Însă toată acea listă de termeni şi condiţii se reduce la zece puncte esenţiale pe care Facebook le vrea respectate de către utilizatori.

1. „Nu vei utiliza pagina Facebook dacă ai fost condamnat pentru agresiune sexuală

Acest punct este destul de simplu, reţeaua socială nu vrea printre utilizatorii săi pe cineva care i-ar putea agresa sexual, fie şi virtual, pe ceilalţi, şi presupune că cei cu antecedente ar face-o.

2. „Nu vei furniza informaţii personale false pe Facebook şi nu vei crea un cont pentru o altă persoană în afară de tine fără a avea permisiunea de a face acest lucru”, împreună cu „Nu vei crea mai mult de un cont personal”.

Conform acestei reguli, conturile câinilor, pisicilor sau ale propriilor copii înainte ca aceştia să ştie să folosească Facebook-ul sunt ilegale. A devenit chiar o adevărată modă printre părinţi să-i facă un cont bebeluşului, deşi acesta abia s-a născut şi să pună acolo primele poze cu el.

3. „Nu vei utiliza pagina Facebook dacă ai sub 13 ani

În 2011, directorul pe probleme de confidenţialitate de la Facebook, Mozelle Thompson, a declarat că sunt şterse aproximativ 20.000 de conturi ale utilizatorilor care au sub 13 ani. Google+ a mers până într-acolo, încât la lansarea din 2011 permitea doar accesul celor de peste 18 ani. Se pare că socializarea online nu este chiar pentru oricine.

4. „Nu vei posta pe Facebook documente de identificare sau alte informaţii financiare sensibile ale altor persoane

Facebook susţine astfel că pe fiecare utilizator ar trebui să-l preocupe propria persoană şi nu treburile altora sau informaţiile care îi vizează pe ceilalţi utilizatori.

5. „Nu vei utiliza cronologia ta (Timeline) personală pentru câştig personal sau pentru câştiguri comerciale (cum ar fi vânzarea actualizărilor tale de stare către un beneficiar de publicitate)” şi pentru dezvoltatorii de aplicaţii „Nu vei vinde, transfera sau sub-licenţia către nicio terţă parte codul, API-urile sau instrumentele noastre

Facebook vrea să obţină profit din numărul mare de utilizatori, dar nu este de acord ca şi aceştia să facă la fel. Dacă reţeaua socială nu primeşte nicio cotă parte, este normal să nu dorească ori să nu îngăduie vânzarea a orice ţine de contul de utilizator.

6. „Nu vei facilita şi nu vei încuraja încălcarea prezentei Declaraţii sau a politicilor noastre

Adică litera legii Facebook se urmează fără a se pune la îndoială valoarea ei, iar ceilalţi utilizatori nu trebuie instigaţi la nesocotirea acesteia.

7. „Nu vei desfăşura nicio acţiune de marketing ilegală, la nivel multiplu, cum ar fi schemele piramidale, pe Facebook

România a avut Caritas, în anii ‘90, drept cel mai mare joc piramidal, iar Facebook nu vrea să accepte astfel de scheme în propria ogradă de unde ar câştiga foarte mult un grup foarte mic de oameni. În definitiv, marketing-ul este permis doar Facebook-ului.

8. „Nu vei posta anunţuri comerciale neautorizate (cum ar fi mesajele spam) pe Facebook” şi „Nu vei încărca viruşi sau alte coduri maliţioase

Dacă tot are un regulament unde o poate cere, Facebook vrea ca utilizatorii să nu aducă nimic periculos pe reţea. În plus, nu sunt acceptaţi nici toţi aceia care promovează soluţii pentru mărirea penisului sau cum se pot slăbi zeci de kilograme în mai puţin de o săptămână. Concluzia e că pe Facebook doar Facebook face bani şi promovează produse.

9. „Nu vei posta conţinut care: reprezintă discursuri despre ură, este ameninţător sau pornografic; incită la violenţă sau conţine nuditate sau violenţă grafică sau gratuită

„Fratele” mai mic şi mai diferit, Twitter, nu are nicio regulă cu privire la exprimarea urii, dar Facebook vrea un paradis online pe reţeaua sa socială. Toate bune, dar cam greu de tras linia între ce este pornografie şi ce nu. Probabil că utilizatoarele care postează poze în lenjerie intimă sau imagini cu ele topless nici nu vor să audă de o aşa regulă.

10. „Nu vei agresa, nu vei intimida şi nu vei hărţui niciun utilizator

În final, trebuie să fii un bun cetăţean în republica Facebook, dai un like, distribui o poză cu pisicuţe, postezi o melodie, iar „zeul” Zuckerberg este mulţumit.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite