Viziunea IBM asupra produsului Lotus Workspace se bazeaza pe cerintele utilizatorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Interviu cu Stephen McGibbon, Regional Executive, Lotus Software & IBM Software pentru Linux, IBM SWG CEMA

- Ce ne puteti spune despre strategia si directiile in care va evolua in viitor IBM Lotus Software? - Strategia noastra de viitor este de a trece catre un concept pe care noi il numim Lotus Workspace. Acest lucru inseamna ca oamenii vor colabora prin intermediul unui portal care va contine atat Internet, cat si e-mail, mesagerie rapida (instant messaging), acces la documente, calendar si multe altele. Astazi, aceste lucruri sunt oferite prin aplicatii separate, dar cu ajutorul tehnologiilor noastre ele pot fi integrate intr-un singur produs pe care noi consideram ca va deveni un standard. Acest produs este bazat pe un nou concept de portal care se schimba in mod dinamic in functie de cerintele afacerii sau de uneltele pe care utilizatorul doreste sa le foloseasca. Viziunea noastra se bazeaza in primul rand pe cerintele utilizatorilor care doresc o simplitate mai mare, fara a renunta insa la componentele cu care sunt obisnuiti sa lucreze. In plus, pentru a putea comunica, ei trebuie sa acceseze diferite programe, sa faca transferuri de date intre ele, cum ar fi aplicatiile de e-mail si de mesagerie instantanee, in acest fel, pierzandu-se timp, iar utilizatorii devenind mai putin productivi. Noul concept pe care il propune IBM va elimina tot acest timp mort si va reusi, prin intermediul unei singure interfate, sa schimbe modul de lucru al utilizatorilor. Aceasta este o parte a initiativei IBM "on demand" ce va face ca in viitor ca serviciile IT sa devina la fel de usor de folosit precum curentul electric. - Ce ne puteti spune despre Lotus Workspace din punct de vedere al produsului, capabilitatilor si strategia viitoare ? - Strategia noastra este sa integram cele mai bune tehnologii disponibile astazi: Web Sphere, Lotus, Tivoli si DB2 intr-un singur spatiu de lucru colaborativ, bazat pe un portal ce va contine securitatea si posibilitatile de management din Tivoli si toate capabilitatile mai importante ale fiecaruia dintre produsele noastre. Practic, utilizatorul va beneficia dintr-o data de cele mai bune tehnologii disponibile. IBM este pozitionat in mod unic pentru a putea oferi utilizatorilor aceasta viziune. In afara de IBM mai sunt doar cateva companii ce pot oferi produse asemanatoare, dar oferta noastra este cea mai buna deoarece toate componentele pe care le vom integra in acest produs sunt de fapt lideri ai gamei din care fac parte. In viitor, vom imbunatati toate uneltele pe care le oferim astazi. In prezent exista practic o bariera intre lucrul pe calculatoarele de tip desktop si pasul urmator - managementul cunostintelor. Spre exemplu, majoritatea utilizatorilor pastreaza documentele in "My Documents", "My Desktop", "My Pictures" si o multime de alte "My". Aceasta reprezinta o bariera ce trebuie depasita, iar in viitor documentele vor fi accesate, organizate, editate, schimbate sau sterse de oriunde fara a avea grija locului fizic unde se afla. Acest concept este foarte asemanator cu vechiul sistem de fisiere distribuite sau retea de stocare ori alte modalitati ce astazi au inceput sa fie utilizate pe scara larga. Totusi, ne putem imagina ce ar insemna ca toata aceasta bogatie de informatii sa fie accesibila prin intermediul unui portal. In cazul unor organizatii mari, inclusiv al celor guvernamentale, trebuie sa se stie foarte clar ce documente vor fi facute publice, cine are acces la anumite informatii esentiale si cat de sigure sunt comunicatiile. Acest lucru, suprapus peste nevoia de a aduce la zi fiecare document, de a controla tot acest sistem, ne pune in fata ideii de management al informatiei. Aceasta este oferta IBM. - Care sunt beneficiile de baza in viitor ale acestui produs? - Sa va dau un exemplu specific: cu ajutorul acestor tehnologii IBM a economisit 350 milioane USD intr-un singur an prin folosirea uneltelor invatamant la distanta, bazate pe instrumentele Lotus e-learing. IBM poate sa ofere de cinci ori mai multe informatii la o treime de pret fata de solutiile traditionale. Daca luam cazul Romaniei, care va trebui sa ajunga la nivelul de tara dezvoltata din punct de vedere IT, un impresionant nivel de cunostinte va trebui transferat catre comunitati largi de oameni intr-un timp foarte scurt. Aici vedem o oportunitate excelenta pentru noul nostru concept Lotus Workspace. Noi investim in echipa IBM din Romania, in echipa de Lotus din cadrul IBM Romania care continua sa creasca, investim in evenimente realizate de noi in tara dumneavoastra, practic mutam mai multe resurse catre Romania, deoarece aceasta a devenit atat de importanta pentru noi. Aceasta este o stire imbucuratoare pentru dumneavoastra. - Care sunt competitorii dumneavoastra in aceasta zona si cum este pozitionat IBM in competitia cu celelalte companii? - Practic, competitia a fost in trecut cu producatorii de portaluri. Portalul reprezinta doar o imagine pe ecranul calculatorului, aceasta este in general perceptia utilizatorilor. Competitorii nostri ofera diverse solutii ce asigura anumite facilitati portalurilor lor. Cu ajutorul acestora o companie se poate conecta la alte companii. Daca va fi nevoie de conectivitate catre alte companii decat cele oferite de primul producator, va trebui sa achizitioneze un produs separat, dar acesta nu va mai oferi acces catre primele companii, si asa apar problemele. IBM considera ca portalul reprezinta cu totul altceva, si anume motorul ce pune la dispozitie datele ce vor fi afisate intr-o pagina Web. In viitor, tot ceea ce reprezinta motorul unui portal: baza de date, securitatea, managementul informatiilor si multe altele, vor fi standardizate. Daca acest lucru se respecta, nu va fi nici un fel de problema de conectivitate. Acesta este viitorul. - Va multumesc.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite