Suportul tehnic - o revolutie pentru Linux si open-source

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile producatoare de software, ce reprezinta un segment foarte important al pietei actuale, ofera in mod traditional suport pentru propriile produse. Daca un client are nevoie de ajutor in

Companiile producatoare de software, ce reprezinta un segment foarte important al pietei actuale, ofera in mod traditional suport pentru propriile produse. Daca un client are nevoie de ajutor in instalarea, utilizarea ori eventual in depanarea unui produs software ce are copyright si apartine unui producator, el va obtine ajutorul acestuia printr-un simplu telefon. Din pacate pentru comunitatea open-source acest lucru nu functioneaza. Cei care produc programe ce le distribuie gratuit nu au timp si poate de multe ori chef in a oferi suport pentru produsul realizat de ei. Astazi, se constata din ce in ce mai mult o schimbare de atitudine in aceasta zona. Forumurile de Linux ofera o sursa de informatii de cea mai buna calitate. Astfel, o intrebare pusa pe un astfel de forum primeste de regula mai multe raspunsuri ce il indruma pe solicitant pas cu pas in rezolvarea problemei pe care a intalnit-o. Cert este ca cel mai important lucru care poate fi oferit astazi de comunitatea open-source este reprezentat de suportul tehnic asupra software-ului gratuit. Datele statistice arata cifre incredibile conform carora in valoarea unei implementari de solutii informatice doar 40% este reprezentata de costul software-ului si al echipamentelor hardware, iar restul il reprezinta consultanta si suportul tehnic. Intrucat Linux-ul reprezinta o alternativa din ce in ce mai puternica la omniprezentele sisteme de operare proprietare, acesta poate fi cumparat de la distribuitori autorizati si reselleri in intreaga lume. Avantajul principal al cumpararii unui asemenea pachet este reprezentat de documentatia tehnica si suportul post vanzare. Dupa cum se stie, zona in care Linux-ul are cel mai mult succes este cea de business. Daca pentru utilizatorul unui PC cel mai comod suport este cel oferit de Microsoft, IBM, HP sau alti producatori de software, in zona de business lucrurile se schimba radical. Astfel, de cele mai multe ori, este nevoie de o aplicatie particularizata la nevoile intreprinderii. Daca veti dori o facilitate in plus fata de ce ofera programul cumparat de dumneavoastra, pur si simplu nu se poate. In cazul open source, acest lucru se poate remedia usor prin modificarea liniilor de comanda din codul-sursa. Daca compania nu poate face acest lucru, atunci, la un pret convenabil, poate fi angajat un informatician ce va face modificarile cerute. Un specialist va gasi mult mai mult ajutor pe forumurile de Linux decat in cazul unui software proprietar. In plus, majoritatea pachetelor din Linux, de multe ori chiar si fisierele din componenta acestora, poarta semnaturile creatorilor lor. Deci, acesta poate fi localizat si poate fi intrebat asupra programului creat de el. Practic, acest lucru este imposibil in cazul unui software comercial. Chiar daca raspunsul nu va fi in termeni la fel de politicosi ca in cazul in care el este primit de la o companie de software, va fi, totusi, unul care va lamuri aspectul ce trebuie elucidat. Acest mod de a avea acces la suportul tehnic este total diferit de cel standard oferit de companiile ce vand soft proprietar. Daca un utilizator novice se va adresa acestor companii, el va fi ghidat pas cu pas, chiar din momentul introducerii calculatorului in priza pana la rezolvarea problemei cu care se confrunta, respectul pentru client fiind unul dintre atuurile suportului traditional. Pe de alta parte, calitatea informatiilor oferite, plus accesul direct la creatorul programului reprezinta atuuri foarte importante pentru specialistii ce au nevoie de suport tehnic in zona programelor open-source. Internetul reprezinta un ajutor pentru toti utilizatorii, indiferent de software-ul folosit si de producatorul acestuia.

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite