Înainte de fiecare lansare de telefon există perioada - tampon: zvonurile. Perioada începe cu mici informaţii despre dotările tehnice. Procesorul, poate ceva cantitate a memoriei RAM, poate şi ceva despre camera foto. Când apare prima poză ştii deja că produsul e finalizat şi ajunge pe la operatori ca să-l testeze pe reţelele lor. Este un proces pe care îl ştie oricine care scrie despre subiecte din tehnologie, dar la fel cum toată lumea ştie că nu există Moş Crăciun (şoc!), aşa şi aici toată lumea ştie că acele zvonuri vor fi confirmate pas cu pas.

A ajuns tehnologia la un nivel al interesului în rândul oamenilor obişnuiţi, încât fiecare zvon e ca un trailer.

Înainte de marile filme ai două-trei trailere mai importante şi mai vezi mici bucăţi din film, cât să te încânte şi incite. În cazul gadgeturilor vezi o poză, un videoclip pe verticală (pentru că şi în 2016 oamenii încă filmează de-ai dracu' pe verticală!) şi diverse informaţii „pe surse“. Companiile testează astfel cam ce impact ar avea produsul lor.

Dacă există un feedback preponderent negativ, atunci vor investi mai mult în marketing. Dacă va fi pozitiv, vor trage să ajungă pe cât mai multe pieţe. Desigur că un grup „de test“ poate fi util, dar, după cum spunea Steve Jobs, nu te poţi aştepta ca acel grup să ştie ce vrea. „E destul de greu să creezi produse după ce îţi zic focus grupurile. O mare parte din timp oamenii nu ştiu ce vor decât când le arăţi“, a spus cofondatorul Apple. Aşa că le arată.

Primul iPhone trebuia să fie radical, trebuia să dea lumea peste cap, aşa că se ştiau puţine despre el. Şi a fost o perioadă de câteva luni de „aşezare“ între prezentare şi lansare. Dar de la an la an telefoanele au devenit mai bune şi mai puţin radicale decât la început. 

Acum, ştim totul despre LG G5 şi totul despre Samsung Galaxy S7. Nu, serios, chiar ştim totul!

Mai trebuie doar să „pipăi“ telefoanele. Este un mix între cum se simte şi ce este un gadget, iar designerii acestor companii şi ale altora mai trebuie să se achite, după ce sunt suficiente zvonuri online, că produsul lor merită. Toate materialele care ajung online creează hype, iar acesta e important ca să vezi dacă îi mai pasă cuiva de produsul tău sau nu.

Nu ştiu ce aşteptări ai de la aceste două smartphone-uri, dar Galaxy S7 ar putea fi cel mai bun. Fără doar sau poate, Samsung s-a remarcat foarte bine anul trecut cu un design care să îţi arate că telefonul acela chiar merită bani la nivel premium. LG G5 ar fi modular - orice ar însemna asta şi orice ar fi util într-o aşa funcţionalitate. Ambele vor fi prezentate pe 21 februarie.

Ah, scuze, nu ştim ce va fi prezentat pe 21 februarie, doar că atât LG, cât şi Samsung au evenimente programate în Barcelona înainte de Mobile World Congress. Şi Huawei are unul, dar...

Revin la prima idee: jocul lansărilor. O mare frumuseţe pe Internet este că poţi testa foarte uşor dacă un produs merită investiţia în dezvoltare sau nu. Telefoanele le faci de la an la an şi vezi ce nu le-a plăcut oamenilor la versiunea precedentă, dar când vine vorba de ceva mai important trebuie să „scapi“ informaţii mai cu grijă.

Un exemplu recent este „Deadpool“. Un pluton megazgârcit de contabili, executivi, creatori şi băgători în seamă au decis în ultimii ani că acest film nu merită. Prea vorbeşte urât actorul, prea e degeaba să ai un film atipic cu supereroi, fără să dea dovadă de gingăşie şi fără să cruţe personajul negativ. Aşa că cineva a „scăpat“ online o versiune 3D a celei mai importante secvenţe din film, una în care se stabilesc relaţiile, duşmăniile şi personajele importante: bătaia de pe pod.

Asta se întâmpla în iulie 2014, cu un an şi jumătate înainte ca filmul să fie lansat. Oamenii au fost încântaţi şi Fox a decis că e timpul să-l producă. L-au produs, s-a dovedit un film record. Dar megazgârciţii de la Fox tot au lăsat pe dinafară o grămadă de personaje şi acţiuni. Spre exemplu, „Deadpool“ îşi „uită“ armele, pentru că nu era un buget suficient de mare pentru a filma şi secvenţa de luptă epică de la final.

P.S.: Pe 21 februarie, s-ar putea să vedem un LG G5 cu 3 sau 4GB de memorie RAM, un procesor bun, o cameră foto de 20 megapixeli şi Android Marshmallow, plus multe module care să-l facă mai puternică, mai util. De la Samsung am putea vedea un Galaxy S7 cu 3GB de memorie RAM, cameră de 12 megapixeli, ecran de 5,1 inci, va fi şi o versiune edge cu ecranul curbat pe margini. Peste toate dotările tehnice, designul fiecărui dispozitiv e mai ajustat. Vom avea confirmarea duminică, 21 februarie.