Interviu cu Tuomas Lampen, şef de strategie al OnePlus Europe: "România este o piaţă cheie pentru noi"

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tuomas Lampen, şef de strategie al OnePlus Europe.
Tuomas Lampen, şef de strategie al OnePlus Europe.

Am realizat un interviu cu Tuomas Lampen, şef de strategie al OnePlus Europa, pentru că mi s-a părut interesantă schimbarea de strategie pe care compania a făcut-o în 2020.

OnePlus e o companie chineză fondată în 2013 de Pete Lau şi Carl Pei, cu sediul în Shenzen, care face parte din familia BBK Electronics, alături de Oppo, Vivo, Realme şi iQOO. 

Urmăresc OnePlus de la primul smartphone lansat, OnePlus One, care se putea achiziţiona doar prin invitaţie şi nu era disponbil direct în România. Un coleg de muncă l-a achiziţionat cu ajutorul unui prieten din Statele Unite şi telefonul m-a impresionat nu doar ca design, ci şi ca performanţă. Câţiva ani mai târziu am avut ocazia să testez pentru review OnePlus6 şi OnePlus 6T. Şi în câteva săptămâni voi veni cu review la OnePlus 8T. 

Dar să revenim la interviu. 

1. De ce această schimbare, după 6 ani, de la flagshipkiller şi flagship la mid-range şi entry-level?

Evoluţia brandului nostru este puternic legată de comunitatea noastră, care a devenit cea mai mare forţă şi sursă de motivaţie a noastră. O comunitate care a crescut de-a lungul anilor, din ce în ce mai mulţi oameni se alătură călătoriei „Never Settle” din întreaga lume. Având în vedere această legătură, ne simţim responsabili faţă de ei şi pentru a răspunde diverselor nevoi ale acestora, motiv pentru care 2020 are ca scop diversificarea portofoliului nostru de produse.

Anul acesta, am lansat un portofoliu de smartphone-uri extrem de diversificat, variind de la seria noastră pilot la seria recent introdusă Nord N, cu scopul de a oferi cea mai bună experienţă de utilizator posibilă. Pentru noi nu a fost niciodată o chestiune dacă dorim să lansăm un produs mai accesibil, ci „când”, pentru că trebuia să facem acest lucru fără a compromite standardul OnePlus. Astăzi, datorită celor mai noi tehnologii de la partenerii noştri precum Qualcomm şi Google, putem livra produse mai accesibile, care stau cu încredere alături de alte produse din familia OnePlus, fără a compromite calitatea.

Ceea ce face ca un telefon să fie un succes sau o dorinţă pentru utilizatori este experienţa generală de utilizare a acestuia în fiecare zi şi nu un set de specificaţii pe hârtie - şi pe asta ne concentrăm, fie că este un produs emblematic sau un produs mai accesibil. Aşadar, strategia noastră din acest an este în concordanţă cu viziunea noastră generală asupra mărcii şi planurile pe termen lung.

2. Este legată lansarea OnePlus Nord de acest an dificil (2020), aflat sub semnul coronavirusului? / Cum v-a afectat pandemia?

2020 a avut cu siguranţă un scenariu fără precedent şi vom vedea efectul acestei pandemii asupra economiei globale şi asupra comportamentelor consumatorilor în următorii ani.

Suntem cu toţii conştienţi de faptul că pandemia a creat cu siguranţă vremuri dificile, deoarece companiile şi industriile au fost afectate în diferite grade.

Cu toate acestea, la OnePlus am luat toate măsurile pentru a continua activitatea normală. Ca urmare, până acum, nu am văzut încă niciun impact major al pandemiei asupra producţiei noastre, a lanţului de aprovizionare sau a activităţii noastre generale. Dacă privim latura pozitivă, anul acesta a fost mai plin ca oricând pentru toţi cei de la OnePlus, cu o serie de lansări, menţinându-ne pe drumul urmărit cu calendarul şi planurile pentru 2020.

Introducerea smartphone-urilor OnePlus la diferite preţuri face parte din strategia noastră pe termen lung. După cum am mai spus, am vrut să introducem produse mai accesibile pentru o vreme, lucru pe care anterior nu l-am putut face fără a compromite standardul OnePlus. Astăzi, datorită partenerilor noştri, putem oferi dispozitive mai accesibile, care respectă standardul OnePlus. Aşadar, în timp ce smartphone-urile emblematice sunt încă obiectivul nostru, OnePlus Nord şi OnePlus Nord N Series sunt extensia abordării noastre Never Settle de a crea cele mai bune produse şi experienţă a utilizatorului în segmentul mid-range, permiţându-ne să împărtăşim tehnologia noastră cu şi mai mulţi utilizatori din jurul lumii.

3. Este acesta începutul dezvoltării şi a altor linii de smartphone-uri sau vă limitaţi la cele din prezent?

Deocamdată, suntem încântaţi să avem un portofoliu atât de diversificat în regiune, variind de la flagship-ul nostru ultra-premium, OnePlus 8 Pro, până la cel mai nou dispozitiv entry-level, OnePlus Nord N100. Dorinţa noastră continuă să fie să aducem cea mai bună experienţă de utilizator în comunitatea noastră, permiţându-le utilizatorilor să aleagă dintre cele mai largi oferte de smartphone pe care le-am avut vreodată. Pe măsură ce seria N devine disponibilă în întreaga regiune, aşteptăm cu nerăbdare să primim feedback-ul comunităţii şi să lucrăm cu ei pentru a oferi o experienţă de utilizare îmbunătăţită.

4. Cum sunt vânzările pentru OnePlus Nord la nivel global, în Europa şi dacă aveţi statistici pentru România?

Cifrele de vânzări sunt o modalitate de a analiza rezultatele, dar nu neapărat singura. Măsura succesului nostru este satisfacţia utilizatorilor şi răspunsul pe care îl obţinem de la comunitate. Acest feedback ne ajută să îmbunătăţim şi să luăm decizii de produs mai cuprinzătoare, ceea ce duce la o mai bună acceptare a ofertelor noastre de produse.

Până în prezent, suntem cu adevărat copleşiţi de răspunsul pe care OnePlus Nord l-a primit în Europa. De la lansarea sa în iulie, a devenit cel mai vândut smartphone din Finlanda şi Danemarca, în prima lună de vânzări. Pe magazinul Amazon, OnePlus Nord este pe primul loc în Italia, Marea Britanie, Germania şi Franţa şi în top 3 în Spania.

5. Ce planuri aveţi cu OxygenOS, aveţi un plan de rezervă în cazul în care vă confruntaţi cu aceeaşi problemă ca Huawei, lipsa serviciilor Google?

Când am introdus pentru prima dată OxygenOS în 2015, obiectivul nostru a fost să îmbunătăţim oferta actuală Android şi să oferim utilizatorilor o experienţă software mai rapidă şi mai lină, permiţându-le în acelaşi timp posibilitatea de a-şi personaliza experienţa aşa cum doresc. De-a lungul anilor, am lucrat continuu la acest lucru şi am făcut-o împreună cu comunitatea noastră şi partenerul nostru Google, creând împreună cea mai bună experienţă software posibilă şi fiind printre primii care introduc noi actualizări de software.

6. Aveţi în vedere producţia de smartphone-uri pliabile?

Deoarece misiunea noastră este de a oferi utilizatorilor noştri tehnologie de ultimă oră, am cercetat ideea ecranelor pliabile, dar nu e încă momentul. Dacă ne uităm la aplicaţiile disponibile în prezent pentru ecranele pliabile, nu găsim un avantaj semnificativ pe care îl putem oferi utilizatorilor, care să depăşească neajunsurile actuale ale acestei tehnologii.

7. Ce planuri aveţi pentru 2021 în Europa şi mai ales în România?

Suntem încântaţi să intrăm în 2021 cu un portofoliu de produse atât de divers şi aşteptăm cu nerăbdare să aflăm răspunsurile comunităţii noastre şi să oferim în continuare cea mai bună experienţă utilizatorilor.
România este o piaţă cheie pentru noi şi face parte din ambiţia noastră de a ne dezvolta prezenţa în toată Europa, pentru a satisface mai mulţi utilizatori, în diferite segmente de preţ. Anul acesta, am identificat noi oportunităţi de creştere pe piaţă, determinate de cererea de smartphone-uri mai competitive şi de calitate la preţuri accesibile şi suntem încrezători că noile noastre lansări din seria Nord şi N vor atrage mulţi utilizatori din România, împreună cu serie emblematică premium.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite