De ce a fost acuzat un client Telekom că a vorbit la telefon mai mult de 24 de ore într-o zi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vodafone a pornit în 2015 o campanie prin care dacă erai sunat de prieteni, primeai MB pentru pachetul de Internet mobil. Asta a dus la abuzuri, ultimul fiind al unui client Telekom.

Pe Internet a fost publicată o înregistrare audio a unui client Telekom în care operatorul de la call center îi spune că a vorbit mai mult de 24 de ore într-o zi. Clientul este nemulţumit că operatorul i-a suspendat serviciile pe motiv că s-a folosit abuziv de acestea. Telekom susţine că este posibil să se întâmple asta.

 ”Prin trafic nefiresc inţelegem un trafic semnificativ mai mare, de până la 80 de ori mai ridicat în unele cazuri, decât traficul mediu efectuat de clienţii care beneficiază de oferte similare. Astfel, în anumite situaţii, traficul a depăşit 24 de ore de convobiri efectuate într-un interval de 24 de ore, acest lucru fiind posibil prin utilizarea unor servicii care permit realizarea de apeluri simultane, prin intermediul funcţiilor de apel în aşteptare şi conferinţă”, au declarat reprezentanţii Telekom, conform Playtech.

Problemele au început să apară odată cu campania Vodafone. Pentru fiecare minut primit pe un număr de cartelă Vodafone din altă reţea, utilizatorii primesc 10MB şi 10 puncte de credit cu care îşi pot achiziţiona un smartphone. Apelurile primite de la alt număr Vodafone sunt recompensate doar cu un MB de net şi un punct de credit pentru fiecare minut. Mai mult, utilizatorii din alte reţele se pot înscrie în campanie şi pot primi, la fel ca mai sus, 10MB şi 10 puncte de credit pentru fiecare minut de convorbire cu un utilizator Vodafone.

Înregistrarea convorbirii cu un reprezentant Telekom de la call center.

Şi un astfel de comportament este considerat abuziv, deoarece operatorii plătesc un tarif de interconectare. Mai exact, pentru fiecare apel efectuat către altă reţea, un operator plăteşte 0,96 eurocenţi. Având în vedere că abonamentele şi ofertele PrePay nelimitate au apărut ca urmare a unor studii de piaţă şi ale unor analize care au arătat că astfel de servicii pot fi profitabile pentru operatori şi mulţumitoare pentru utilizatori, este uşor de înţeles decizia companiilor de a bloca unii clienţi care abuzează.

Toate detaliile despre această problemă şi punctul de vedere complet al Telekom

Problemele între Telekom şi campania Vodafone au început în decembrie 2015. Atunci, Vodafone a acuzat celălalt operator că ar fi blocat accesul clienţilor săi la un număr de mobil care le-ar fi permis să se înscrie într-o campanie promoţională pe segmentul de cartele preplătite. Ziarul Financiar publica atunci o declaraţie oficială a Vodafone.

„Vodafone România informează utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă că numărul 0722.10.10.10, folosit în campania curentă de comunicare «Gratis la Cartelă! Primeşti şi net şi telefon» pentru Cartela Vodafone, a fost restricţionat de către Telekom România. Pentru a beneficia de Net şi credit pentru un telefon gratuit de la Vodafone, invităm utilizatorii companiei Telekom Romania care nu s-au înscris încă în promoţie să o facă folosind canalul online“. 

În esenţă, ambii operatori au dreptate: unul să aibă o astfel de campanie, celălalt să oprească abuzul atunci când se întâmplă. Campania Vodafone a fost lansată la începutul lunii octombrie. Prin intermediul acesteia, clienţii pot primi trafic de date gratuit pentru apelurile iniţiate către alte numere Vodafone sau primite din alte reţele de comunicaţii în limita a 10GB de date pe lună. Dat fiind că oamenii vor sta mai mult pe Internet în 2016, conform acestui raport, e oarecum de înţeles de ce mulţi utilizatori s-au gândit să folosească abonamentul de voce pentru a câştiga MB de net mobil.

Oferta a fost deschisă şi clienţilor din alte reţele mobile, accesul fiind realizat printr-o cartelă prepaid Vodafone. Odată cu această campanie, Vodafone a vrut să crească baza de clienţi pe prepay. Totodată, operatorul s-a poziţionat drept un furnizor de Internet mobil foarte bun, darnic chiar. Totuşi, s-a ajuns şi la abuzuri ca cel relatat mai sus, iar în acest caz furnizorii de servicii de voce au pârghiile necesare pentru a lua măsurile pe care le cred necesare. Alte probleme se pot soluţionat în instanţă sau la ANPC.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite