Vodafone a fost obligată să şteargă toate datele cu caracter personal strânse fără acordul expres al clienţilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vodafone România a fost obligată de către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) să şteargă datele personale ale clienţilor săi, în principal CNP-urile colectate fără acordul expres al acestora, în maximum 30 de zile. Compania telecom a contestat decizia.

Autoritatea de supraveghere a dispus aceste măsuri după ce a constatat, în urma unei investigaţii, că operatorul telecom ar fi colectat şi stocat copii de pe actele de identitate fără a avea consimţământul expres al persoanelor vizate, prevederi legale exprese în acest sens sau avizul ANSPDCP, notează Profit.ro.

O decizie similară a fost adoptată de ANSPDCP şi în cazul Orange România, liderul pieţei locale de telecomunicaţii mobile, care a contestat-o în instanţă. De asemenea, şi Telekom Romania Communications (fost Romtelecom) şi Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote) au contestat în instanţă, fiecare, o decizie similară adoptată de ANSPDCP.

Vodafone România este parte a grupului britanic Vodafone şi al doilea jucător local după nivelul veniturilor şi numărul clienţilor. Operatorul avea  9,94 milioane de clienţi la finele anului 2017, în creştere cu 5,2% faţă de decembrie 2016, potrivit datelor grupului britanic de telecomunicaţii.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite