Cea mai mare schimbare pentru imaginea Google: noul logo înlocuieşte o creaţie veche de 16 ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În ultimii 16 ani, logo-ul Google a fost neschimbat în esenţă. A fost aplatizat, dar au fost menţinute culorile şi fontul. Acum, divizia Google din cadrul Alphabet face cea mai mare schimbare şi anunţă un logo potrivit pentru 2015.

Dacă ai folosit google.com sau google.ro azi, probabil ai observat un nou logo. Nu, motorul tău de căutare preferat nu se schimbă, îşi schimbă doar imaginea. Astăzi, în 2015, compania care ne-a deschis Internetul în moduri pe care nu el gândeam, este o divizie a Alphabet, companie condusă de Larry Page şi Serghei Brin, şi continuă să dezvolte noi strategii pentru Internet. 

Dacă nu ştii cum a evoluat Google spre actualul logo, avem un mic istoric al dezvoltării acestuia.

Istoricul logo-ului Google. 30 august 1998. Echipa merge la festivalul Burning Man şi creează primul doodle prin care îşi anunţă lipsa de la birou.

image

Istoricul logo-ului Google. Septembrie 1998. Google trece la google.com şi îşi face publică lansarea beta. Alături de logo apare şi cuvântul „Beta”. 

Istoricul logo-ului Google. Mai 1999. Loog-ul motorului de căutare îşi păstrează nota jucăuşă, însă i se adaugă un aspect sofisticat bazat pe fontul Catull.

image

Istoricul logo-ului Google. Mai 2010. Sigla devine mai luminoasă şi prezintă o proiectare redusă a umbrei.

Istoricul logo-ului Google. Septembrie 2013. După câteva ajustări tipografice, logo-ul devine plat şi se renunţă total la proiectarea umbrei. 

Istoricul logo-ului Google. Septembrie 2015. Logo-ul face parte dintr-o nouă familie care include puncte Google şi pictograma „G”.

Această schimbare ar urma să aibă impact vizual în special pentru utilizatorii serviciilor Google de pe gadgeturile mobile, precum tablete sau smartphone-uri. Mai exact, potrivit designerilor care au lucrat la noua siglă Google, aceasta se adaptează mai bine la diferite dimensiuni de ecrane.

Google vrea să folosească patru puncte colorate în albastru, roşu, galben şi verde şi pictograma formată din litera G. Istoricul siglei Google este cuprins şi în doodle-ul care anunţă schimbarea. Despre noul design, cei de la Google spun că e simplu, ordonat, colorat şi prietenos.

image

Istoricul logo-ului Google şi cum motorul de căutare intră în Alphabet

Google a luat decizia de schimba complet logo-ul motorului de căutare, după ce aproape toate diviziile importante ale companiei au trecut sub umbrela unei singure companii - Alphabet. Cofondatorul şi directorul general al Google Larry Page a anunţat, într-o postare pe blogul oficial al companiei, că Alphabet este o „colecţie de companii”, în care Google este cea mai mare dintre ele.

„Acest nou Google este un pic mai suplu, iar companiile care se află destul de departe de principalele noastre produse de Internet vor face, în schimb, parte din Alphabet. În esenţă, credem că acest lucru ne oferă mai mult spaţiu de management, să putem să facem în mod independent lucruri care nu au prea multă legătură între ele”, a mai spus Larry Page.

Printre filialele care vor trece de la Google la Alphabet se află Google Maps, YouTube, browser-ul şi sistemul de operare Chrome şi sistemul de operare Android.

image

Alphabet va face deja o achiziţie care nu are legătură cu online-ul sau tehnologia IT. Business Insider anunţă că Alphabet va cumpăra Dr. Organic, o companie care produce cosmetice bazat pe ingrediente organice. Tranzacţia ar avea o valoare de aproximativ 86 de milioane de dolari. 

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>

Alte articole despre Google Doodle: 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite