Lecţia site-urilor de reduceri: nu tot ce merge în SUA funcţionează „copy-paste“ pe meleaguri mioritice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Site-urile de reduceri, aşa-zisele “clone Groupon”, au reprezentat timp de doi-trei ani speranţa multor întreprinzători şi oportunişti români care au considerat că se pot îmbogăţi peste noapte. Din 2011 lucrurile s-au schimbat însă radical şi iată că în prezent doar o mână din cele peste 100 de site-uri de cupoane au supravieţuit. Ce s-a greşit? Ce învăţăminte putem trage?

Cert este că modelul Groupon, aşa cum îl cunoaştem, a fost un foc de paie – unul dintre multele business-uri de-a lungul istoriei care a avut succes răsunător o perioadă scurtă de timp, ca apoi să se stingă. Vâlvătaia a cuprins însă şi România, comunitatea locală înghesuindu-se şi dându-şi coate care mai de care să iasă în faţă cu clone Groupon. “Getadeal”, “TeamDeals”, “BestDealz”, “ReduceriAzi”, “Cupoane” şi aşa mai departe, eram asaltaţi de reduceri la tot felul de activităţi/servicii/obiecte, de la cine romantice la cursuri de zumba şi pizze cu gusturi mai mult sau mai puţin îndoielnice.

Călin Fusu, unul dintre puţinii “supravieţuitori” ai pieţei cupoanelor de reduceri şi manager al Zumzi.ro şi Kolektiva.com, consideră că antreprenorii locali ar trebui să îşi dea seama că nu tot ce vine din SUA se aplică “copy-paste” şi pe piaţa locală. “Antreprenorii locali pot învăţa că nu întotdeauna ce vine din America are şi formula câştigătoare, şi că modelele trebuie ajustate la nivelul pieţei locale şi la resursele de care dispun firmele. Groupon fiind «plini de bani», îşi pot permite luxul de a pierde milioane, ceea ce nu-i cazul majorităţii antreprenorilor”, spune el.

Citeşte pe wall-street.ro continuarea articolului 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite