Google a pierdut miliarde de dolari din cauza Facebook

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Facebook a intrat pe piaţa publicităţii online pe care activa Google.
Facebook a intrat pe piaţa publicităţii online pe care activa Google.

Google ar fi câştigat miliarde de dolari, dacă nu ar fi apărut Facebook pe piaţă. Aceasta este concluzia unui redactor de la Business Insider care a calculat profitul pe care gigantul căutărilor online l-ar fi obţinut, dacă nu intra pe piaţă reţeaua de socializare.

Veniturile Google provin, în mare parte, din anunţurile publicitare, având câteva servicii destinate acestei afaceri, cum ar fi DoubleClick sau AdWords. Însă de când Facebook a apărut şi a început să crească, cei care îşi făceau reclamă pe Internet au luat în calcul şi chiar au ales să încerce şi publicitatea pe o reţea socială. Acest lucru a afectat Google şi câştigurile sale, iar mai jos este ilustrată diferenţa între veniturile sale cu şi fără Facebook.

image

Google a pierdut aproximativ un miliard de dolari, în dauna Facebook, în al doilea trimestru al lui 2012. Iar din primul trimestru al anului 2010, Facebook a câştigat în total 6,8 miliarde de dolari care altfel ar fi mers la Google. 

image

Google a început din 1998, fondată de Larry Page şi Sergey Brin, fiind la început doar motorul de căutare. Acesta a impresionat prin calitatea rezultatelor şi prin faptul că pagina de start era foarte simplă. Între timp, Google a crescut foarte mult, ajungând să dezvolte sisteme de operare pentru telefoane, Android, sau pentru calculatoare, Chrome OS. Mai are şi un portofoliu amplu de servicii online, cum ar fi serviciul de mail GMail sau cel de documente Google Drive. Anul trecut şi-a lansat şi reţeaua socială Google+. În prezent, compania are aproximativ 54.600 de angajaţi.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite