Flickr a fost cumpărată de SmugMug, care promite să revitalizeze platforma online

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Platforma foto online Flickr a fost cumpărată de compania SmugMug, care promite să revitalizeze serviciul, informează USA Today.

Don MacAskill, CEO al SmugMug, a declarat că este hotărât să readucă la viaţă uitatul serviciu foto online, pionier în domeniu, care găzduieşte fotografii şi permite utilizatorilor să interacţioneze.

SmugMug, companie independentă, va menţine Flickr ca o comunitate de sine-stătătoare a fotografilor profesionişti şi amatori şi îi va oferi resursele necesare, a mai spus MacAskill.

El a refuzat să dezvăluie termenii achiziţiei care a fost făcută săptămâna aceasta.

„Flickr este o comunitate minunată, formată din unii dintre cei mai pasionaţi fotografi din lume. Este un produs fantastic şi un brand iubit, care livrează zeci de miliarde de fotografii pentru sute de milioane de oameni din lume. Flickr a supravieţuit şi este esenţa întregii structuri a internetului”, a afirmat MacAskill.

Acordul a pus capăt mai multor luni de incertitudine pentru Flickr, platformă a cărei soartă a fost nesigură de când, anul trecut, Yahoo a fost cumpărat de Verizon pentru 4,5 miliarde de dolari şi s-a alăturat AOL în subsidiara Oath a Verizon.

Flickr a fost fondată în 2004, de Stewart Butterfield şi soţia lui de la acea vreme, Caterina Fake, şi a jucat un rol central în viaţa culturală şi socială a internetului. Pe baza fotografiilor publicate în conturi, oamenii interacţionau prin comentarii. A fost vândută către Yahoo, un an mai târziu, pentru 35 de milioane de dolari. Aplicaţia mobilă a Flickr a fost lansată în 2009, însă funcţiona destul de greoi. 

În ultimii ani, serviciul a stat în umbra Facebook şi Instagram, dar şi a unor platforme lansate de Google şi altele.

Peste 75 de milioane de fotografi sunt înregistraţi pe Flickr şi mai mult de 100 de milioane de utilizatori unici publică zeci de miliarde de imagini.

În luna martie a acestui an, Flickr a înregistrat 13,1 milioane de vizitatori unici, faţă de 10,8 milioane, cât a înregistrat cu un an în urmă, potrivit comScore.

Fondată în 2002, de Chris şi Don MacAskill (tată şi fiu), SmugMug este dedicată fotografilor profesionişti şi are milioane de clienţi.

Don MacAskill a declarat într-un interviu acordat USA Today că modelul SmugMug funcţionează pentru business. „Nu exploatăm fotografiile clienţilor noştri pentru a vinde informaţii celui care dă mai mult sau pentru a-i face ţinte ale campaniilor publicitare”.

După ce a fost descoperit că informaţii despre 87 de milioane de utilizatori de Facebook au fost prelucrate de Cambridge Analytica, internauţii sunt sceptici legat de a-şi oferi datele unui serviciu gratuit.

Makan Delrahim, şef în Departamentului de Justiţie, a spus joi în cadrul unei conferinţe: „Este posibil ca acum să asistăm la o schimbare fundamentală a pieţei. Odată ce preferinţele se schimbă, am putea intra într-o lume în care un număr substanţial de consumatori percep datele lor ca pe un bun pe care nu îl vor împărţi gratuit”, a spus Makan 

Cât priveşte Flickr, majoritatea utilizatorilor au conturi gratuite, pe care apar reclame alături de fotografii. Flickr oferă şi varianta premium, pentru 6 dolari pe lună sau 50 de dolari pe an.

MacAskill, fan al serviciului foto, a mai precizat că încă nu ştie care îi sunt planurile pentru Flickr. „Nu ştiu ce rezervă viitorul. Este un nou model pentru mine. Credem că trebuie să îl operăm atenţi la cash flow şi profitabilitate. Trebuie să analizăm cu atenţie afacerea şi să ne asigurăm că este în creştere şi sănătoasă”.

El a adăugat că, înainte de a lua orice decizie, plănuieşte să colecteze reacţii de la angajaţi şi utilizatori. „Pare naiv ca CEO-ul să nu ştie ce va face, dar nu am construit nici SmugMug după un plan. Încercăm să ne ascultăm clienţii şi când destul de mulţi cer ceva important pentru ei sau pentru comunitate, noi contruim”.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite