Studenţii cu idei în IT pornesc competiţia de 24 de ore către gloria de la "Innovation Labs"

Studenţii cu idei în IT pornesc competiţia de 24 de ore către gloria de la

Innovation Labs

Programul Innovation Labs care strânge sute de studenţi pasionaţi de IT şi îi pune faţă în faţă cu 22 de mentori a început. În prima etapă a concursului participanţii vor trebui să-şi susţină ideile de produse software în faţa celorlaţi concurenţi.

Studenţii vor avea la dispoziţie câte un minut pentru a convinge juriul format din oameni cu renume din industria IT locală şi internaţională. “Adevărul” vă va prezenta cele mai interesante idei.

În prima etapă vor fi prezentate 37 de proiecte. Dintre acestea vor rămâne numai 30. Studenţii se vor organiza în apoi în echipe de câte şase. 

---

"Ride Home" - un site în care studenţii din provincie se pot înscrie pentru a forma grupuri să plece împreună acasă.

"Charity App" - "Să zicem că te duci în parc şi ai o ciocolată dar nu poţi să o mănânci pe toată. Nu ar fi mişto să ştii dacă tipul de pe banca din spate vrea şi el? Ai o carte pe care ai citit-o şi se aşează pe ea. Nu ar fi bine să ştii că cineva vrea să citească acea carte?"

"Greyhound" - anunţuri bazate pe localizare. "Să zicem că intri într-un mall şi îţi intră direct harta pe telefon? Sau intri în facultate şi afli direct pe mobil că există un eveniment"

"Open Fridge" - "Aruncăm foarte multe alimente care expiră. Vom realiza o platformă de management al alimentaţiei în care frigiderul e văzut ca o entitate share-uibilă"

"Auditory" - ghiduri audio disponibile pentru toate limbile, pe toate platformele. 

"Med Cloud" - "oamenii au nevoie de sânge, de transplanturi. Medicii au nevoie d e o bază de date pe care să o poată împărtăşi cu alţi doctori. Noi încercăm să implementăm un sistem de centralizare a celor mai importante cazuri"

"Touch Life" - "Vrem să redăm vederea nevăzătorilor. Vrem să transformăm imaginile alb-negru în reliefe 3D ca oamenii să poată citi culorile după atingere. Cum pe telefonul mobil nu se poate realiza acest relief, vom încerca să facem asta prin vibraţie"

"Discovery" - "Descoperirea unui oraş nou va fi o experienţă socială. Un grup mare va fi împărţit în grupuri mai mici cu obiective şi trasee turistice diferite. Grupuleţele vor avea scavanger-hunts şi vor răspunde la întrebări despre obiective. Agenţiile de turism vor premi grupul cu cele mai multe puncte"

O aplicaţie care îi învaţă pe oameni ce înseamnă să ai o afacere. "Va fi o experienţă socială, un fel de joc"

Mesaje bazate pe localizare -  "Ce te faci dacă eşti în cămin şi la 3 dimineaţa ai nevoie de o bormaşină? Sau dacă îţi pierzi câinele. Dai un anunţ care va fi văzut de persoanele din zona respectivă"

Platformă online pentru fotografi - utilizatorii vor putea posta o singură fotografie pe zi. Aceştia vor primi feedback de la alţi fotografi pentru a putea să-şi îmbunătăţească tehnica.

Prima etapă a luat sfârşit, începe votarea proiectelor.

Concurenţii trebuie acum să-şi deseneze afişe care să le reprezinte proiectul. Toţi participanţii au primit câte două abţibilduri pe care trebuie să le lipească pe afişe. Proiectele care vor merge mai departe vor fi alese în funcţie de numărul de abţibilduri pe care le-au obţinut.

Voturile au fost numărate şi vor fi eliminate proiectele care au strâns mai puţin de 10 voturi.

George Ciobanu, lead developer IXIA, a declarat pentru "Adevărul" că cel mai mult i-a plăcut aplicaţia cu mesaje pe bază de localizare care "din păcate nu a strâns prea multe voturi. Au mai fost şi câteva programe de fitness interesante şi mai este programul destinat sistemului sanitar MedCloud."

"Unii dintre voi nu s-au concentrat deloc de marketing. Încercăm să pornim startup-uri aici", a spus Răzvan Rughiniş.

Concurenţii ale căror proiecte au trecut în etapa următoare îşi descriu mai pe larg ideile. Aceştia încearcă, de asemenea, să atragă mai mulţi oameni în echipă.

Echipele vor trebui acum să susţină un pitch de 3 minute în care vor prezenta tehnologiile pe care urmează să le folosească în dezvoltarea programelor. După ce toţi concurenţii îşi vor susţine pitch-urile, va începe un maraton de programare care va ţine până a doua zi dimineaţa. Studenţii vor trebui să-şi pună, astfel, în practică ideile de proiect.

"Juriul va analiza strategia de marketing. Va trebui să şitiţi cum se poate monetiza ideea voastră. Trebuie să faceţi bani", a spus Răzvan Rughiniş, profesor în cadrul Universităţii Politehnica.

Cei care doresc să se destindă au la dispoziţie console de jocuri Playstation 3.



Noi mentori s-au alăturat proiectului şi vor fi lângă studenţi în sesiunile de mentorat ale Innovation Labs: Alex Marinescu – head of country şi Alex Ruse – product developer de la Electronic Arts Romania, Ioan Palalau – mobile senior producer de la Ubisoft, Andrei Hanganu – bizdev manager de la Revo Games Solutions, Petru Jucovschi – evanghelist la Microsoft s-au alăturat lui Andrei Pitiş - angel investor şi Preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Industriei de Software, Radu Georgescu – CEO Avangate, Monica Ene Pietroşanu – R&D Country Manager Intel România, Bogdan Iordache – fondator HowtoWeb sau Razvan Rughiniş - profesor la Facultatea de Automatică şi Calculatoare.

Innovation Labs este un proiect care încurajează şi cultivă gândirea centrată pe produs şi spiritul inovativ al tinerilor din facultaţile tehnice, completându-l cu noţiuni de leadership, marketing, management sau cercetare de piaţă.

12 echipe de studenţi vor fi selectate în hackathon pentru a intra în programul Innovation Labs.

citeste totul despre: