Tim Hernandez (Senior Manager Production Disney Interactive Studios) şi Robert Griffis (Technical Director Disney Interactive Studios) au urcat pe scena TechHub Bucharest pentru a răspunde întrebărilor audienţei şi a oferi sfaturi din propria experienţă. Evenimentul a fost organizat în colaborare cu RGDA (Romanian Game Developers Association) şi susţinut de Mavenhut, iar discuţiile au fost moderate de Bogdan Lucaci (Creative Manager Gameloft).

1.     Convergenţa este viitorul!

În contextul în care din ce în ce mai multe dispozitive şi accesorii pot fi folosite pentru jocuri, companiile din domeniu trebuie să răspundă provocării de a integra aceste tehnologii pentru a crea o experienţă captivantă pentru utilizatori. „Conţinutul jocurilor trebuie adaptat dispozitivelor integrate şi realizat în aşa fel încât să ofere o experienţă unică, experienţă ce determină utilizatorii să revină”, recomandă Tim Hernandez (Senior Manager Production Disney Interactive Studios).

2.     Conectează-te cu utilizatorii!

Comunicarea cu oamenii care îţi folosesc produsul este esenţială pentru a înţelege nevoile acestora şi a le satisface cât mai bine. Un joc este mai mult decât un produs: utilizatorii dezvoltă o relaţie specială cu caracterele din jocuri şi trebuie să fie mulţumiţi şi încântaţi de experienţă, iar ca să înţelegi asta trebuie să fii în permanentă legătură cu ei.

3.     Comunicarea cu echipa face diferenţa între succes şi eşec în gaming!

Este foarte important ca echipa să aibă imaginea de ansamblu, iar fiecare persoană trebuie să înţeleagă care este rolul ei. „Asta este mereu o provocare pentru că dacă oamenii din echipă nu înţeleg conceptul sau nu sunt mulţumiţi de standarde şi modul de lucru, apar probleme pe care trebuie să le rezolvi şi întârzieri care pot fi fatale”, spune Robert Griffis (Technical Director Disney Interactive Studios)

4.     Lansează devreme, eşuează rapid!

Există doi factori determinanţi pentru succesul unui joc: calitatea acestuia şi timpul în care el ajunge pe piaţă. Din perspectiva lui Tim Hernandez, cea mai mare greşeală pe care o poţi face este să lucrezi prea mult timp la un joc. E important să lansezi devreme şi să iterezi rapid, având în vedere faptul că rata de succes a jocurilor este destul de mică şi este preferabil să înţelegi rapid dacă produsul tău va reuşi sau nu.

5.     Analizează atât aspectele tehnice, cât şi cele de business!

Producătorul de jocuri trebuie să înţeleagă perspectiva tehnică, dar să aibă mereu în vedere şi potenţialul de business al produsului pe care îl dezvoltă. Fiecare membru al echipei este interesat să facă cel mai bun produs posibil, însă e important să ştii să adaptezi viziunea iniţială pentru a dezvolta un produs minim viabil şi a-l valida cu piaţa. Restul poate aştepta, iar jocul poate fi îmbunătăţit ulterior.

6.     Calitate versus timp!

De multe ori în industria de jocuri există termene limită stricte şi apar situaţii în care eşti nevoit să sacrifici calitatea produsului. „Calitatea este esenţială şi există o linie foarte fină atunci când ai stabilit o dată pentru lansare: trebuie să faci tot ceea ce poţi şi să nu renunţi la lucruri esenţiale, respectând însă în acelaşi timp planificarea”, spune Tim Hernandez (Senior Manager Production Disney Interactive Studios). Acest lucru se învaţă în timp şi de la un joc la altul înveţi să estimezi din ce în ce mai bine timpul de care ai nevoie pentru a livra un produs de calitate, după cum explică Robert Griffis.

7.     Lansează cel puţin o lună într-o piaţă limitată.

E important să faci o lansare restrânsă la început pentru a înţelege cum se comportă utilizatorii şi a analiza statisticile şi indicatorii relevanţi. Este o informaţia valoroasă pentru producătorii de jocuri care permite să iei decizii documentate şi să faci A/B testing într-un mediu controlat.

La final, nu există nici o formulă magică pentru a face un joc de succes! „Atunci când am lansat primul joc mă aşteptam să facem milioane de dolari din prima zi având în vedere experienţa tehnică pe care o aveam şi puterea brandului. Nu a fost aşa şi am înţeles ulterior că trebuie să fii capabil să vinzi un joc, să aduci utilizatori şi să îmbunătăţeşti continu experienţa acestora.”, a mărturisit Tim Hernandez (Senior Manager Production Disney Interactive Studios).

Brandul Disney nu îţi garantează succesul pe piaţă, iar să lucrezi pentru cea mai importantă companie din domeniu aduce cu sine pe lângă beneficii şi o mare responsabilitate: presiunea de a te ridica la înălţimea aşteptărilor fanilor şi de a le oferi acestora experienţa şi calitatea cu care sunt obişnuiţi.

Seria de evenimente TechHub Meetup continuă la TechHub Bucharest. Joi, 8 mai, vorbim despre modul în care aplicaţiile şi serviciile cloud revoluţionează internetul şi ne influenţează în activitatea noastră de zi cu zi. Olaf Lausen (New Business Development Cosmote & Romtelecom România), Dragoş Ilinca (Co-Fondator şi VP Marketing UberVu) şi Radu Hasan (Co-Fondator şi CEO SmartBill) sunt invitaţii speciali ai serii, iar participarea este gratuită în limita locurilor disponibile. Înscrierile se realizează online aici.