VIDEO Maşina Google fără şofer este mai sigură decât cele cu şofer

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lexus RX450h, următoarea maşină pe care Google o va folosi în teste. FOTO: Google
Lexus RX450h, următoarea maşină pe care Google o va folosi în teste. FOTO: Google

Google nu s-a limitat doar la Internet, ci s-a implicat şi în industria automobilelor, dar a celor fără şofer. De curând, maşina Google a finalizat cu fără incidente un test de aproximativ 480.000 de kilometri şi a reieşit că aceasta este mai sigură decât cele obişnuite, cu şofer.

Siguranţa maşinii a reieşit după un calcul al accidentelor în care sunt implicaţi şoferii americani. Astfel, se pare că un american are un accident la fiecare 255.000 de kilometri, iar într-un an parcurge cam 27.000 de kilometri. Între accidente trec între 10 şi 14 ani, în funcţie de statul în cauză. Astfel că, testul de 480.000 de kilometri fără accidente a maşinii Google o face să fie cea mai sigură, notează „Mashable”. Desigur, odată înlăturat factorul uman, maşina n-a mai fost predispusă accidentelor.

Proiectul Google foloseşte o Toyota Prius echipată cu o multitudine de camere, senzori radar şi laser pentru a identifica obstacolele, iar programul de navigare este Google Maps. În maşină sunt mereu doi oameni, în caz că se întâmplă ceva şi echipamentul nu mai răspunde, dar compania a afirmat că urmează să lase un singur om, dat fiind testul reuşit. În plus, Google va mai adăuga şi un model Lexus RX450h pentru teste.

Un alt test a mai fost făcut în urmă cu doi ani. Atunci, o astfel de maşină a pornit de la complexul Google din Silicon Valley, spre Lacul Tahoe, traversând podul Golden Gate, şi parcurgând în total o distanţă de 370 de kilometri.

Însă nu vor fi chiar de mâine disponibile astfel de maşini care să se conducă singure, după cum a declarat inginerul şef al proiectului, Chris Urmson. „Pentru a oferi cea mai bună experienţă, va trebui să putem testa condusul pe drumurile înzăpezite, să introduce interpretarea indicatoarelor rutiere temporare şi să putem depăşi alte situaţii neprevăzute. Până nu vom reuşi toate acestea, vom avea mereu un om în maşină pentru a prelua controlul”, a susţinut Urmson.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite