Pariez pe Apple. Daţi-mi un an ca să vă conving

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Apple a lansat aseară iPhone 6 şi iPhone 6 Plus, împreună cu un ceas inteligent numit Watch. Internetul, ca întotdeauna, s-a împărţit între cei care strigă: VREAU! şi cei care arată că alte telefoane deja au caracteristicile celor de pe iPhone. Cred că secretul stă în altceva.

iPhone 6 are 4,7 inci şi un ecran cu o rezoluţie prezentă pe Google Nexus 4. iPhone 6 Plus are 5,5 inci şi o rezoluţie Full HD. Oppo Find 5 avea Full HD în 2012. Apple nu reinventează roata. Are două telefoane mai mari, cu specificaţii cuminţi, care vor funcţiona foarte bine şi care au şi tehnologie NFC. Nimic nou, dar inovaţia poate să fie demonstrată abia peste un an. Când se va lansa iPhone 6s, dacă Apple va declara că 10 milioane de oameni îi folosesc serviciile Apple Pay, atunci au câştigat pariul acestei inovaţii.

Secretul serii nu stă în gadgeturi, ci în servicii. Apple nu e uimitoare la servicii. Apple Maps e slab, iTunes e cel mai complicat produs din istorie. Dar aseară Apple a scos Apple Pay, un serviciu prin care putem plăti direct cu telefonul sau ceasul la comercianţii autorizaţi. Şi Google are un serviciu asemănător, numit Wallet. NFC (Near Field Communications) e o tehnologie folosită pentru plăţi şi pentru transferul de fişiere, dar nu a fost adoptată de oameni, deşi există pe telefoanele lor.

image

Inovaţia stă în folosire

Inovaţia adevărată înseamnă să-i faci pe oameni să-ţi folosească produsul. Inovaţia doar de dragul inovaţiei este artă, nu este industrie. Şi uităm că Apple nu este în lume artei, ci în industria telefoanelor de consum.

Inovaţia înseamnă să introduci un serviciu sau un produs care să fie folosit de oameni pe scară largă, care să aibă caracteristici tehnice de top, care să funcţioneze fără să-l întrebăm şi care să ofere un status special. Dacă iPhone-ul va fi folosit pentru plăţi, atunci inovaţia există. Să schimbi un obicei de consum, să schimb o piaţă, să schimbi o lume. Apple a schimbat muzica, smartphone-ul şi mobilitatea. E în stare să schimbe modul în care ne administrăm banii?

Plăţile pot schimba buzunarul

Aplicaţia Passbook va fi locul unde ne ţinem datele bancare. Contul va fi conectat la telefon, iar telefonul va putea să fie pus în dreptul unui POS contactless şi va fncţiona ca un portofel digital.

Ce a făcut Apple bine până acum? A făcut parteneriate cu marile conglomerate bancare din Statele Unite şi cu 2.200 de lanţuri de magazine. Astfel, şi-a asigurat reţeaua. Telefoanele vor fi vândute în număr mare, nu există nicio îndoială. Aşadar, rămâne de văzut dacă sistemul va funcţiona rapid şi eficient, iar oamenii vor dori să-şi dea datele bancare în Cloud.

Cu un lanţ de magazine şi de bănci, Apple a reuşit să arate că este o companie mare şi care poate convinge. Poate convinge marii retaileri că serviciul său nu poate fi adoptat, ci trebuie adoptat. Aşadar, viitorul portofel poate sta în telefon, aşa cum au visat şi cei de la Google de doi ani încoace. Totul e să aibă reţea.

image

Specificaţiile tehnice nu fac un telefon

Despre inovaţie, cam atât. Mulţi spun că iPhone-urile nu sunt telefoane puternice. Dar cine a avut un iPhone pentru mai mult timp, un iPhone de ultimă generaţie, ştie că acestea funcţionează impecabil, că sunt la nivelul celor mai performante telefoane cu Android şi Windows Phone.

Discuţia nu este despre specificaţii tehnice, căci iOS poate funcţiona foarte bine şi cu un procesor dual-core, nu cu monştri octo-core. Diferenţa e în nivelul de customizare pe care ţi-l oferă un sistem sau altul, iar aceasta este o perspectivă personală, care nu ţine de vreun factor obiectiv.

iPhone nu va fi un telefon lent. Nu va avea un ecran prost. Nu va avea o cameră proastă.  Va fi la nivelul telefoanelor high-end cu Android. Şi nici măcar nu există concurenţă. Dacă e să fac o comparaţie, Motorola e echivalentul Apple în clasa Android. Nu are cele mai bune specificaţii, dar a reuşit să îmbine hardul şi softul atât de mult încât mă face pe mine, un om care îşi doreşte un iPhone, să mă îndoiesc

Designul e subiectiv

Designul nu e inovator? Da, putem vorbi până mâine despre cum Apple nu a inovat. Designul nu e revoluţionar şi nu se doreşte a fi. Singurul telefon revoluţionar la nivelul designului anul acesta este Sharp Aquos, cu ecranul din margine în margine. Restul e istorie şi doar telefon. Până la urmă, tot dreptunghi sunt toate.

Aşadar, aştept ca peste un an, pe 10 septembrie 2015, să ne revedem pe blog şi să vă spun că am avut dreptate sau să-mi torn cenuşă în cap. Nu contează dacă serviciul de plăţi Apple Pay nu va veni în România. Important e dacă el va prinde în Occident. Şi dacă va schimba plăţile online, atunci vom avea de-a face cu o revoluţie bancară şi financiară care este alimentată de Apple. O altă revoluţie.

Apple nu inovează, ci aşteaptă. Apple nu face roata pătrată, ci împinge piaţa. Şi nu există concurenţă iPhone - Android. Există doar două pieţe diferite care se pot bucura de aceleaşi facilităţi.

Lansare iPhone 6 - comentăm în direct la Adevărul Live 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite