Homeopatia imaginii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Razboiul homeopatiei dintre Elvetia si India face victime colaterale. Asta ca sa dam de lucru unei expresii consacrate. In realitate, luptele au... castigatori colaterali. Cassus belli este, ca in

Razboiul homeopatiei dintre Elvetia si India face victime colaterale. Asta ca sa dam de lucru unei expresii consacrate. In realitate, luptele au... castigatori colaterali. Cassus belli este, ca in orice disputa legata de medicamente, eficienta. Elvetienii contesta efectul terapeutic al produselor homeopatice. Ei au facut studii si au descoperit ca efectul pastilelor sau siropurilor cu pricina e foarte apropiat de efectul placebo. Indienii, care isi vad puse in pericol sute de leacuri, mai mult sau mai putin traditionale, contraataca, folosind argumentul experientei validate in timp. Scandalul aduce in prim-plan rolul sugestiei, al psihicului, in vindecare. Ambele tabere sunt de acord ca efectul placebo are o contributie de 30-60 la suta in tratamentul unei afectiuni. Cu alte cuvinte, antialgicul nu-ti ia decat jumatate din durere cu mana, restul de sarcina revenind creierului. Pastila ii spune: "Sa te simti bine!", iar psihicul uman actioneaza in consecinta. Unii reusesc sa atinga aceasta performanta prin concentrare, altii cu ajutorul pastilelor "placebo" si cei mai multi doar daca placebo si substanta utila actioneaza simultan. Bun, dar cine sunt castigatorii in razboiul homeopatiei? Cosmetica, dermatocosmetica si chirurgia plastica. Pana mai ieri, tehnicile de intinerire si infrumusetare erau considerate simple capricii ale celor cu bani. Daca efectul psihicului este atat de important, ele devin manevre terapeutice! Un om care arata tanar se va simti tanar si apoi, prin efect placebo, organismul va functiona ca unul tanar. Or, tinerii, se stie, au mai putine afectiuni decat varstnicii, deci "costa" mai putin Asigurarile. Pana una-alta, acestea deconteaza, in Romania, doar cateva tratamente homeopatice.

Sănătate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite