CNA mai tare ca ANM

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Doua decizii "sanatoase" ale CNA vin sa puna ordine in lumea reclamei laD medicamente si tratamente. Ba chiar incearca limitarea violentei, alcoolismului, a minciunilor promovate de ambalajele care ne

Doua decizii "sanatoase" ale CNA vin sa puna ordine in lumea reclamei laD medicamente si tratamente. Ba chiar incearca limitarea violentei, alcoolismului, a minciunilor promovate de ambalajele care ne imbie cu poze de fructe de padure sa mancam fructe din Codrii Chimiei. Cum va reusi CNA sa se impuna in fata puternicelor firme de publicitate ramane de vazut. Cateva dintre normele celor doua reglementari sunt insa de bun simt si merita a fi pastrate, indiferent ce se va intampla, pe viitor, cu deciziile respective. Este interzisa, a stabilit CNA, difuzarea de publicitate la produsele si tratamentele naturiste, care nu sunt insotite de avertizarea: "metode neverificate medical". E posibil ca reclamele "la" bioterapeuti, clarvazatori, paranormali sau la sovarf, apa vie si alte bazaconii sa dispara cu totul. E cel mai negru cosmar al vanzatorilor de iluzii: sa admita, pe banii lor, ca "metodele" nu sunt verificate si nici verificabile. Interzicerea publicitatii la medicamentele compesate este, de asemenea, o norma unanim acceptata in tarile civilizate. Folosirea medicilor pentru "clipuri" ce recomanda sau avizeaza produse de larg consum era o alta anomalie. Imaginile unor doctori facand reclama la pateul de ficat sau la iaurt erau descalificante pentru intreg corpul medical. Aici, Consiliul a dat o palma Colegiului Medicilor, care putea sa actioneze mai de mult, interzicand medicilor sa participe la astfel de mascarade. Si mai rau, este pusa in discutie de aceste decizii activitatea Agentiei Nationale a Medicamentului. Spre deosebire de CNA, care poate avea si alte griji, ANM are printre prioritatile de grad zero controlul publicitatii la medicamente. De ani buni, Agentia se face ca reglementeaza piata. Ca un facut, "normele" au ba vicii de procedura, ba portite legislative, ba omisiuni, atunci cand nu sunt ignorate cu totul. Esecul ANM in domeniul publicitatii va fi, se pare, suplinit de CNA. Insa, daca Agentia s-a dovedit incapabila sa controleze publicitatea, cum sa o credem ca verifica "la sange" medicamentele? Doar aceleasi firme, beneficiare ale unui control mai bland, vin la ANM si intr-un caz si in altul. Si cum sa credem ca unele produse fabricate in Romania sunt la fel de bune ca originalul strain, daca nu putem avea incredere in controlorul autohton? Iar la controlul calitatii, peste ANM nu mai este nici un CNA.

Sănătate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite