Datorită conţinutului bogat în fibre alimentare, proteine, vitamine (A, complexul B(B1 şi B6, B9 (acid folic)) şi E) şi minerale (cupru, mangan, potasiu, fier, fosfor, calciu, zinc şu seleniu), fiscticul este gustarea ideală dintre mese prin care putem asigura organismului nutrienţii de care are nevoie.

De asemenea, fisticul este renumit pentru cantitatea importantă de antioxidanţi (de exemplu, resveratrol), indispensabili încetinirii procesului de îmbătrânire.

Ţine colesterolul „rău” sub control

Persoanele care mănâncă zilnic 100 g de fistic crud reuşesc să ţină sub control nivelul colesterolului „rău” (LDL), factor de risc important în apariţia bolilor cardiovasculare, potrivit unui studiu realizat de oamenii de ştiinţă americani de la Universitatea din Pennsylvania. În fistic se găsesc acizii graşi esenţiali, precum Omega 3 şi Omega 9, care ajută la combaterea concentraţiei mari de colesterol „rău” din sânge. În cazul persoanelor care au probleme cu colesterolul „rău" primele rezultate se pot observa după numai trei săptămâni.  

De asemenea, rol protector asupra inimii au şi vitaminele B1 şi B9. Astfel, acidul folic are efect de relaxant asupra vaselor de sânge, prevenind apariţia hipertensiunii arteriale, un alt factor de risc cu potenţial cardiovascular. În ceea ce priveşte vitamina B1, ea acţionează în sensul prevenirii apariţiei tulburărilor de ritm cardiac.

Combate stresul şi migrena

Deoarece conţine magneziu şi vitamina B6, implicate în buna funcţionare a celulei nervoase, fisticul este un remediu excelent pentru combaterea stresului. În plus, cei doi nutrienţi ajută şi la eliminarea durerii de cap. Se recomandă fisticul crud, între 50 şi 80 g pe zi, până la eliminarea problemei.

În cazul persoanelor stresate, fisticul are efectul scontat dacă teste asociat cu o dietă săracă în grăsimi saturate şi bogată în cât mai multe fructe şi legume (de preferat, cinci porţii pe zi) şi câte 30 de minute de mişcare zilnic.

Previne constipaţia şi diabetul

S-a observat că persoanele care obişnuiesc să consume fistic frecvent au un tranzit intestinal excelent, fiind ferite de constipaţie. Explicaţia este că fisticul ocupă un loc de cinste între alimentele bogate în fibre alimentare.

Mai trebuie menţionat faptul că fisticul are şi capacitatea de a converti carbohidraţii şi alţi nutrienţi în glucoză, menţinând astfel nivelul glicemiei în parametri normali, prevenind astfel apariţia diabetului. 

Protejează vederea şi oferă protecţie anticancer

Zeaxantina şi luteina, două substanţe indispensabile sănătăţii ochilor şi care se găsesc din belşug în fistic, ajută la prevenirea degenerescenţei maculare, o afecţiune responsabilă de pierderea vederii după vârsta de 65 de ani.

De asemenea, un studiu realizat în anul 2009 de cercetătorii americani de la Universitatea din Texas a arătat că fisticul oferă protecţie împotriva cancerului pulmonar. Acţiunea anticancerigenă a fisticului se datorează vitaminei E care în fistic se găseşte sub formă de gama-tocoferol.

Atenţie! Se recomandă ca fisticul să fie consumat doar în stare crudă. Fisticul prăjit conţine grăsimi saturate şi sare, care pun sănătatea în pericol prin favorizarea bolilor de inimă.  

Citiţi şi:
De ce este bine să mâncăm migdale