Marian Staş

Marian Staş

Profesor
Vezi mai multe
  • acum 7 zile

    Pe viaţă şi pe moarte. Mediocritate versus meritocraţie

    Şocul a fost să realizez că până când nu omoară-arde-pângăreşte tot de jur-împrejur, mediocritatea nu are linişte. Mărturisesc, în inocenţa mea, uimirea de a vedea împlinirea programatică a răului înzidită visceral în vieţuitorul mediocru. Frica naşte ură. Ura răscoleşte din hăuri atavismul prey-predator. Încolţită, prada (mediocritatea, adică) are un gând şi numai unul: să şteargă de pe faţa pământului ameninţarea de moarte. Meritocraţia, adică.

  • acum 5 luni

    LICEU. Mistificare curriculară cu premeditare, în formă continuată

    Tabelele în vigoare au 28-29 ore pe săptămână. Tabelele noi sar la 31. O cohortă are 170000 elevi, din care cam jumătate aleg filiera teoretică. 85000 ori 4 ani de liceu egal 340000 elevi. Deîmpărţit la 25 elevi în clasă egal 13600 clase. Deci, 13600-27200 ore în plus. Deîmpărţite la o medie de 18 ore / normă egal 750-1500 norme didactice noi. Ex-sindicalistul Liviu Pop tocmai a cumpărat pace sindicală, cu preţul elevilor. Tare!... Cinic!...

  • acum 5 luni

    Protest civic pentru curriculum: şase ani consecutivi. Urmează al şaptelea. Ce învăţăm?

    2012. 2013. 2014. 2015. 1016. 2017. Acuşi vine 2018. Prostie? Nesimţire? Cinism? Impostură? Nepăsare? Frică? Aroganţă? Complex de inferioritate? Interes meschin? Negare? Câte puţin din toate? Oricum o dăm, oricum o sucim, în spaţiul şi timpul şcolii, testul acid al paradigmei sale comuniste sau necomuniste este, fără putinţă de tăgadă, TESTUL ARHITECTURII CURRICULARE. Aceasta va fi provocarea de fond a Educaţiei în România, în 2018.

  • acum 6 luni

    „Dictatura părinţilor“. Ce este şi ce-i de făcut

    Numesc „dictatura părinţilor“ forma cea mai aberantă de manifestare, din partea acestora, a erorii fundamentale de atribuire. Pe româneşte: iese la iveală atunci când, conştienţi sau nu de performanţa slabă a copiilor pentru că, pur şi simplu, NU ÎNVAŢĂ pe bune, şi de prestaţia slabă a lor ca părinţi pentru că NU LE PASĂ pe bune, pun tunurile pe profesorii integri şi competenţi care au curaj să le pună în faţă oglinda propriilor lor neputinţe.

  • acum 6 luni

    600.000 în stradă, pentru #justiţiepebune. Pe când 1.000.000 în stradă, pentru #ŞCOALĂPEBUNE?

    Citiţi textul excepţional al lui Barbu Mateescu, „Revoluţia şi victoria sa“, apoi recadraţi acţiunea civică din stradă, de îndată, pe orizontul său strategic firesc. 600.000 de protestatari pentru #justiţiepebune sunt despre stingerea, o dată pentru totdeauna, a „coşmarului CRIB - comunismul ruralo-industrial balcanic“. 1.000.000 de protestatari pentru #ŞCOALĂPEBUNE sunt despre zborul nostru în cerul cel mai înalt, de fiinţe educate ce avem a fi.

  • acum 8 luni

    Recursul tranşant la valori, antidotul unic la otrăvirea prin impostură, în timpul „rinocerilor României de lemn“

    „A venit momentul să arătăm tuturor că a fi judecător înseamnă a fi curajos şi demn. [...] Vă este frică? Plecaţi. Aveţi un trecut care vă urmăreşte? Plecaţi. Vreţi să trăiţi confortabil, în mediocritate şi supuşi? Plecaţi.“ Mesajul sec, devenit viral, al preşedintei Tribunalului Timiş, Adriana Stoicescu, pune chirurgical diagnosticul unei societăţi bolnave cronic, în inima fiinţării sale. Dacă VALORI nu sunt, nimic nu e.

  • acum 8 luni

    Eroarea de securitate naţională a Preşedintelui României

    Domnule Preşedinte, cum de aţi primit senin jurământul acestui ministru al Educaţiei, la învestirea acestui Guvern? Chiar n-aţi realizat ce stofă are, pe bune? Ligia, Iulia, Laurenţiu, Dudu, voi unde aţi fost, dragilor? Ce l-aţi consiliat pe Preşedinte? Că mai bun ministru la Educaţie altul pe lume nu-i? Şi acum noi, ăştia de rând, căpătuiţi cu aşa specimen, ce ne facem? Iar ieşim în stradă, disperaţi de furie şi revoltă? Iar?!...

  • acum 8 luni

    Exerciţiu de integritate. Prof. Gabriel Fornica-Livada, C.N. „Dimitrie Cantemir“ Oneşti, jud. Bacău

    Continuăm conversaţia „Cine a scris Compendiul pentru gimnaziu?“, pe nivelul următor. Sunt onorat să fac public primul răspuns de asumare a paternităţii secţiunilor de Franceză, primit de la dl prof. Gabriel Fornica-Livada, C.N. „Dimitrie Cantemir“ Oneşti, jud. Bacău. Facem împreună acest exerciţiu de integritate, cu acordul explicit al dlui profesor. Domnule profesor, vă mulţumesc pentru încrederea pe care mi-aţi acordat-o. RESPECT!

Vezi mai multe