Primii piloţi români în Campionatul European de Enduro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Campionatul European de Enduro, un obiectiv greu de atins de piloţii români, este acum un vis devenit realitate. Prima etapă a campionatului, desfăşurată la Boussaac, Franţa, a avut la start şi trei piloţi români anul acesta.

Ervin Kovacs (Ivan Moto Racing Odorehiu Secuiesc), dublu campion naţional şi est european la Enduro E2, Tudorel Cristea (Adventure Ride Bucureşti), vice-campion est – european şi campion naţional Enduro E3 şi Sorina Sandu (Comexim R Lupeni), campioană est europeană la enduro fete şi campioană naţională la enduro E1, Clasa B au participat pe 1 şi 2  mai la prima etapă.
 
Ervin Kovacs (Gas Gas EC 250 Six Days) a reuşit să termine ambele zile pe locul 16 din 30 de concurenţi la E2, acumulând 8 puncte în clasamentul general, un rezultat foarte bun, ţinând cont de nivelul înalt al competiţiei şi de faptul că aceasta propune piloţilor condiţii radical diferite faţă de cele întâlnite în România.

Tudorel Cristea (Gas Gas EC 300 Racing) s-a clasat în prima zi pe locul 17, obţinând trei puncte, iar Sorina Sandu (Gas Gas EC 250 Racing) a reuşit să parcurgă în ambele zile câte trei tururi din cele patru destinate fetelor, fiind însă descalificată din cauza că a rămas în urmă cu mai mult de jumătate de tur faţă de concurenta din faţa ei.

"Am învăţat foarte multe în această etapă şi mi-am ameliorat constant timpii pe tur. Probele speciale au fost foarte grele, a şi plouat, organizatorii închizând mai multe urcări. În fiecare tur am depăţit cel putin un pilot pe Enduro Test. Consider că m-am adaptat repede la vitezele mari cu care se rulează la acest nivel", a declarat Ervin Kovacs, cel mai bine clasat pilot român la Boussac.

Tudorel Cristea este optimist: "În primul tur am căzut şi m-am lovit la mâna stângă, la care aveam probleme din Grecia, şi nu am putut să fiu rapid pe probele speciale. Am decis să nu mai continui. Nu sunt dezamăgit, mă aşteptam să fie greu şi să trebuiască să trecem prin câteva etape de sacrificiu, până ne adaptam la ritmul în care se rulează în Campionatul European. Nu se pune accent atât pe dificultate, ca în România, ci pe viteză. Ieri am parcurs cinci tururi a câte 51 de kilometri, fără sa primesc penalizări".

Sorina Sandu a rulat pe acelaşi traseu cu băieţii, singura diferenţă fiind că a avut de parcurs o tura în minus. "În prima zi am pierdut foarte mult din cauza unui copac peste care trebuia să trec la Extrem Test, iar în a doua aversele de ploaie au făcut ca traseul să fie foarte dificil" spune Sorina Sandu, care a avut parte şi de nişte adversare de prim rang, cum ar fi campioana mondială la enduro fete, frantuzoaica Audrey Rossat.

"Mi-am ameliorat timpii pe probele speciale şi de acum ştiu exact ce trebuie să urmăresc la antrenamente: viteză, abordarea obstacolelor de Extrem Test şi condiţia fizică" a declarat Sorina Sandu, imediat după cursa de la Boussac.

Resursele limitate ale Federaţiei Române de Motociclism nu permit participarea piloţilor români în mod frecvent la competiţii de acest rang, rezultatele lor fiind astfel excelente.

Participarea piloţilor români în Campionatul European de Enduro este posibilă graţie sponsorilor: Patrick Moto, sponsor principal, GTS (sponsor Sorina Sandu), Best Security şi Cinquecento Pizza Baia Mare (Tudorel Cristea, sprijinit şi de clubul bucureştean Adventure Ride). Sorina Sandu a angajat un contract de performaţă cu Federaţia Română de Motociclism, prin care i se vor deconta deplasările, dacă se clasează în primele şase sportive.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite