Românul care a tras radarul pe dreapta

Românul care a tras radarul pe dreapta

Românul care a tras radarul pe dreapta

Instanţa i-a anulat lui Robertin Adrian Dinu amenda întrucât poliţiştii ar fi folosit radarul ilegal Bucureşteanul Robertin Adrian Dinu (38 de ani) a dat în judecată IPJ Ialomiţa,


Instanţa i-a anulat lui Robertin Adrian Dinu amenda întrucât poliţiştii ar fi folosit radarul ilegal

Bucureşteanul Robertin Adrian Dinu (38 de ani) a dat în judecată IPJ Ialomiţa, după ce a primit o amendă pentru depăşirea vitezei legale.

În 29 februarie, tânărul, aflat la volanul autoturismului personal, pe raza localităţii ialomiţene Cotorca fusese surprins de radar rulând cu viteza de 120 km/h. Şoferul a refuzat să semneze procesul-verbal de contravenţie, susţinând că nu a depăşit viteza legală. El i-a dat în judecată pe poliţişti, solicitând anularea procesului-verbal.

Surpriza a venit trei luni mai târziu, când Judecătoria Urziceni a admis plângerea lui Adrian Dinu. Magistraţii au stabilit că radarul Python II nu era omologat pentru a fi folosit montat pe autoturisme aflate în mişcare. În susţinerea hotărârii, judecătorii au invocat normele Biroului de Metrologie Legală.

Sentinţa, care este o premieră, ar putea duce la anularea a zeci de mii de contravenţii pentru depăşirea vitezei legale, dacă se stabileşte că radarele nu au fost folosite în limitele condiţiilor stabilite prin normele de omologare. Poliţia Română a negat că aparatul radar care l-a surprins pe Dinu cu 120 km/h ar fi fost folosit ilegal.

Mijloace ilegale, în dotarea poliţiei

Pentru prinderea vitezomanilor care folosesc detectoare de radar, poliţiştii au pus la punct o metodă mai puţin legală.

"Şmecheria" constă în montarea unui banal întrerupător pe cablul dintre radar şi antenă. Întrerupătorul este pornit în apropierea autoturismului vizat, astfel încât detectorul îl avertizează prea târziu pe şofer de prezenţa radarului.

Poliţiştii ştiu că "ingineria" este ilegală. Un ordin al directorului Poliţiei Rutiere interzice montarea de dispozitive care să modifice caracteristicile prevăzute de constructorul aparatului.

Viteza ucide zilnic opt români

Cel puţin opt oameni mor în fiecare zi pe străzile din România în accidente produse din cauza vitezei. Potrivit statisticilor Poliţiei Române, accidentele de circulaţie ocupă primul loc în lume în rândul cauzelor morţii violente.

Şeful IGPR, chestorul Gheorghe Popa, a declarat ieri la lansarea campaniei de prevenire "Viteza distruge vieţi" că, în ţara noastră, "peste 2.700 de oameni mor, iar alte aproximativ 7.000 sunt grav răniţi în fiecare an, în urma accidentelor rutiere, cele mai multe dintre acestea fiind cauzate de viteza excesivă".

Totodată, chestorul a ţinut să atragă atenţia că principalii factori care influenţează producerea evenimentelor rutiere cu urmări grave sunt "infrastructura, care nu poate prelua valorile de trafic foarte mari, inconştienţa participanţilor la traficul rutier, care cred că nu ar putea cădea victime, şi educaţia".

Campania se adresează în primul rând familiştilor şi tinerilor care preferă maşini performante, dar şi celorlalţi participanţi la trafic.

Anna Lesko, amendată

Cântăreaţa Anna Lesko (foto) a fost amendată, la începutul acestei săptămâni, pentru depăşirea vitezei în localitate. Ea a fost surprinsă de radarul Poliţiei Rutiere la volanul unui Porsche Cayenne, circulând cu o viteză de 68 de km/oră pe Bulevardul Aviatorilor din Bucureşti. Anna Lesko a primit două puncte de penalizare şi o amendă între 100 şi 150 de lei. (Valeria Cupă)

Drumurile "morţii"

DN1 este pe primul loc la numărul de accidente grave, produse din cauza vitezei excesive. În 2007, aici s-au produs 312 evenimente rutiere grave, în urma cărora 147 de persoane au murit, iar alte 365 au fost rănite. Puncte negre: judeţele Ilfov, Prahova şi Alba.

DN2 este pe locul doi în topul arterelor cu risc ridicat de accidente. Pe acest drum au murit anul trecut 139 de oameni, iar alţi 153 au fost grav răniţi în urma a 233 de accidente. Puncte negre: judeţele Ilfov, Vrancea şi S uceava.

Pe DN7 au murit anul trecut 116 persoane, iar alte 222 au fost rănite grav în urma a 254 de accidente de circulaţie, produse în principal din cauza vitezei excesive. Puncte negre: judeţele Dâmboviţa şi Hunedoara.