CAMERA ASCUNSĂ Discriminaţi din motive banale la interviul de angajare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mulţi angajatori discriminează candidaţii atunci când vin la interviu
Mulţi angajatori discriminează candidaţii atunci când vin la interviu

Interviul de angajare este un mare stres pentru candidaţi, mai ales că intervievatorii sunt „deschişi" să discrimineze din motive banale. Un material filmat cu camera ascunsă arată cum au reacţionat candidaţii.

ActiveWatch (agenție de monitorizare a presei) continuă campania antidiscriminare „Profesioniști romi în domeniul medical" cu un experiment social filmat cu camera ascunsă.

Astfel, cei interesați de un job în domeniul publicității au participat la interviurile organizate de agenția de publicitate Propaganda. În cadrul acestor interviuri, participanții au fost evaluați prin prisma unor presupuse defecte pe care nu le puteau controla: localitatea de origine, zodia, înălțimea etc.

Experimentul și-a propus să creeze situații de discriminare la care să fie expuse acele persoane care nu se întâlnesc frecvent cu asemenea situații.

Candidații prezenți la târgul de job-uri au experimentat dezamăgirea tinerilor romi care, nu de puține ori, atunci când susțin interviuri pentru angajare, sunt judecați din prisma etniei.

„Propaganda și ActiveWatch au gândit un târg de job-uri în cadrul agenției de publicitate. Ideea a fost simplă: am vrut ca persoanele aparținând etniei majoritare, cu aspirații legitime, majoritatea studenți, să simtă pe pielea lor ce înseamnă discriminarea; să simtă nemijlocit ceea ce simt, de cele mai multe ori, romii în situații firești de viață sau atunci când încearcă să-și găsească un loc de muncă. Ne-am propus ca cei care vin la interviu să înțeleagă ce înseamnă să ai un set de argumente care te recomandă pentru un job iar cel din fața ta nu ține cont de ele, ba mai mult, te judecă după aparențe, după criterii ce țin de zona absurdului, fără legatură cu abilitățile tale sau cerințele postului cum ar fi: culoarea pielii sau a ochilor, sexul, zona de proveniență (rural / urban), zodia, înălțimea", a declarat Andreea Butnaru, reprezentant Propaganda.

Cum s-a desfășurat experimentul

Propaganda a postat anunțuri de angajare și, în doar o săptămână, agenția a primit aproximativ 70 de CV-uri. Dintre acestea au fost selectate 27 de persoane care au fost chemate la interviuri.

Interviurile s-au desfășurat într-un cadru obișnuit în asemenea situații: participanții erau invitați să se prezinte, interviul decurgea firesc, apoi, la un moment dat, participanții erau puși într-o situație neobișnuită, absurdă, prin care erau discriminați.

Puși în dificultate, lovindu-se de un sistem de gândire bazat pe prejudecăti, participanții au avut reacții dintre cele mai diferite.

Plaja de emoții resimțite de candidați în fața discriminării a cuprins reactii de furie, indignare, de consternare, de revoltă sau de acceptare, de priviri golite de orice conținut, de ochi cuprinși de lacrimi.

La finalul interviului, când participanților le-a fost desconspirat experimentul, reacția acestora a fost, în primul rând, de ușurare, în unele cazuri însoțită de lacrimi, ce vorbeau de la sine despre o puternică încărcătura emoțională resimțită în timpul interviului.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite