Este vorba despre un acord-cadru cu valoarea estimată între 3,172,838  şi  12,691,350 RON, preţul final urmând să fie stabilit în funcţie de câte contracte subsecvente se încheie. (sursa: Hotnews)

Sectorul 1 este gata să arunce 3 milioane de euro la gunoi. La propriu. Toată lumea cunoaşte adevăratul scop al acestor Buletine informative: campanie electorală înainte de termen. Singura problemă a Primarului Tudorache este că nu prea are cu ce se lăuda, ţinând cont că timp de mai bine de 1 an de zile nu s-a remarcat cu absolut nimic în sector.

Buletinele informative sunt folosite, maxim, pentru a curăţa cartofii pe ele. În cel mai dezvoltat sector din Capitala României, Primăria intenţionează să distribuie 133.000 de broşuri A4, hârtie laminată de cea mai bună calitate pentru a prezenta chestiuni subiective pe care nu le poate proba nimeni. Ţinând cont că interesul cetăţenilor pentru citit este unul scăzut, mai ales când vine vorba despre activitatea unei instituţii a cărei încredere a scăzut drastic în ultimii ani, de ce nu se încearcă un proiect pilot prin e-mail? Astfel, primul test ar costa mai puţin cu 133.000 x aprox. 18 lei/broşură = 2.394.000 lei. Bani cu care poţi vopsi băncile, poţi cârpi trotuarele, poţi cumpăra alimente pentru centrele sociale din sector sau orice alt lucru de care cetăţenii chiar ar putea să profite.

Să nu mai spunem că aceste 3 milioane de euro ar putea fi investiţi în cumpărarea Blocului Sora (pret. 2,7 milioane euro), acel focar de infecţii de lângă Gara de Nord, dar aici este o altă discuţie lungă care poate fi dezbătută într-un articol separat.

Primarul Tudorache ne demonstrează încă o dată că nu are viziune şi nici că ar avea o echipă de sfătuitori reprezentativi pentru Sectorul 1.

O parte importantă dintre cetăţenii acestui sector sunt tineri care lucrează în marile corporaţii internaţionale, majoritatea fiind foarte familiari cu e-mailul. Aceştia sunt principalii militanţi ai digitalizării sistemului public. La ce folos sunt aceste 133.000 de broşuri printate full color, cu cel puţin o poză a Primarului Tudorache? La nimic. Sau au un rol: să găurească inutil bugetul Primăriei.

3 milioane de euro ar putea fi investiţi de asemenea într-o aplicaţie mobilă care să trimită cetăţenilor Sectorului 1 notificări cu activitatea instituţiei, viitoarele proiecte sau situaţii de urgenţă. Sunt atât de multe lucruri care pot fi făcute cu aceşti bani. Dar asta se poate întâmpla doar dacă cineva „acolo sus” are viziune. Domnul Tudorache ne-a demonstrat de atât de multe ori că nu are.

Am citit recent câteva pasaje din raportul de activitate al Primarului din oraşul Zimnicea, Teleorman. Aceste scrieri, recunosc, sunt mult mai bune decât multe emisiuni de pe Comedy Central. Pasaje precum: „Ziua Naţională a României, a fost sărbătorită prin depunere de coroane la monument, urmată de un spectacol de muzică populară, servindu-se în piaţa centrală tradiţionala fasole cu cârnaţi. Încă de la primele ore ale dimineţii în piaţa centrală, frumos amenajată şi cu steaguri tricolore peste tot, s-au adunat cu mic, cu mare locuitorii oraşului, cărora li s-a prins pe piept cocarda tricoloră, un simbol al Marii Uniri.“ Limbajul de lemn, condimentat cu tradiţionala fasole cu cârnaţi, ne umplu paginile unui raport savuros. Bag mâna în foc că operele Primarului Tudorache vor fi cel puţin la fel de interesante. Asta dacă nu a fost la cursurile ţinute de Ponta: Cum să ai doctorat în 3 ore şi ne trezim cu articole copiate din ziarele de casă ale partidului.

Dezamăgirea e mare. Sectorul 1 nu merită să fie batjocorit în felul în care este acum. Pentru mine era ultima oază de occidentalism într-un Bucureşti care este departe de marile capitale europene. Noroc că vom primi în poştă revista care ne aduce aminte că Primarul nu a făcut nimic.