Presedintele Iliescu critica vorbaria politica

0

"Multi reduc mandatul dat de cetateni la simplul proces de comunicare"

Presedintele Ion Iliescu, invitat ieri, la conferinta internationala "Cum ne asumam valorile noii societati", organizata la Palatul Parlamentului de Societatea Romana de Radiodifuziune, a aratat de ce este un politician de cursa lunga. "A guverna inseamna mai multe virtuti si abilitati decat aceea de a fi un bun comunicator, la limita un manipulator de opinii", a spus el, luand distanta fata de politicienii si partidele politice din Romania, care sub "tirania Comunicarii, (...) reduc actul exercitarii autoritatii si mandatului dat de cetateni la simplul proces de "comunicare": "De aici, criza de autoritate si de eficienta a statului si a institutiilor sale, dar si criza democratiei reprezentative". In privinta unui exces al democratiei de la noi, cazul C.V. Tudor, presedintele a fost insa rezervat. "Presa nu trebuie sa se transforme intr-o tribuna pentru acesti dusmani, in numele libertatii de exprimare. Nu putem accepta proliferarea unor atitudini extremiste, rasiste, antisemite, nu putem accepta revarsarile de ura, incitarea la violenta. Ca si adevarul, libertatile nu sunt absolute", a spus, presedintele, in discurs. Nu in ultimul rand, seful statului a dovedit intelegere fata de presa: "S-a spus despre presa ca este a patra putere in stat. Nu cred ca este o situatie foarte confortabila pentru ea, caci trebuie sa faca fata unui numar crescut de conditionari de natura politica, economica si sociala, care, prin insumare, ii pot anula eficienta actiunii". Seful statului a tras si concluzia: "Cum sa pastram independenta editoriala a presei si profitabilitatea ei intr-o economie de piata este o problema cu raspunsuri partiale, si, adesea, nesatisfacatoare".

Politică