Premieră naţională: Tetralogia „Inelul Nibelungului“ de Richard Wagner ajunge în România pe 15 septembrie, în interpretarea Orchestrei Simfonice Radio din Berlin | festivalul george enescu

Premieră naţională: Tetralogia „Inelul Nibelungului“ de Richard Wagner ajunge în România pe 15 septembrie, în interpretarea Orchestrei Simfonice Radio din Berlin

„Aurul Rinului“, prima parte a Tetralogiei „Inelul Nibelungului“, semnată de Richard Wagner, va fi interpretată duminică, 15 septembrie, la Sala Mare a Palatului, de la 19.30, de către Orchestra Simfonică din Berlin, condusă de dirijorul Marek Janowksi.

Orchestra Filarmonică din Londra concertează vineri, 13 septembrie, la Sala Palatului, sub bagheta dirijorului Vladimir Jurowski | festivalul george enescu

Orchestra Filarmonică din Londra concertează vineri, 13 septembrie, la Sala Palatului, sub bagheta dirijorului Vladimir Jurowski

Considerat unul dintre cei mai importanţi interpreţi ai operelor lui Stravinsky, Vladimir Jurowski va dirija Orchestra Filarmonică a Londrei într-un spectacol de excepţie, pe 13 septembrie, la Sala Palatului din Bucureşti. Solistă va fi pianista Anika Vavic, în interpretarea unor lucrări semnate de Rimski-Korsakov, Sergei Prokofiev şi Anton Bruckner.

Antonio Pappano dirijează Orchestra şi Corul Academiei Naţionale „Santa Cecilia“, pe 11 septembrie, la Sala Palatului | festivalul george enescu

Antonio Pappano dirijează Orchestra şi Corul Academiei Naţionale „Santa Cecilia“, pe 11 septembrie, la Sala Palatului

Orchestra Accademia Nazionale di Santa Cecilia va concerta pe 11 septembrie, de la 19.30,  la Sala Mare a Palatului din Bucureşti, sub bagheta renumitului dirijor Antonio Pappano. Solist va fi tenorul Marius Vlad Budoiu, în interpretarea poemului simfonic „Vox Maris“ al lui George Enescu. Concertul mai cuprinde lucrări de Maurice Ravel şi Antonín Dvořák.

Premieră naţională a operei „Gurre-Lieder“, în interpretarea Filarmonicii „George Enescu“, pe 7 septembrie. Narator va fi actorul Victor Rebengiuc | festivalul george enescu

Premieră naţională a operei „Gurre-Lieder“, în interpretarea Filarmonicii „George Enescu“, pe 7 septembrie. Narator va fi actorul Victor Rebengiuc

Pe 7 septembrie, de la ora 19.30, Sala Palatului va găzdui prima reprezentaţie în România a operei „Gurre-Lieder“ de Arnold Schonberg, în interpretarea Corului şi Orchestrei Filarmonicii „George Enescu“. Dirijorul orchestrei va fi Bertrand de Billy, iar cel al corului - Iosin Ion Prunner.

Orchestra din Paris concertează la „Enescu“, pe 5 septembrie, cu dirijorul Paavo Järvi şi violonista Vilde Frang | festivalul george enescu

Orchestra din Paris concertează la „Enescu“, pe 5 septembrie, cu dirijorul Paavo Järvi şi violonista Vilde Frang

Concertul va putea fi ascultat joi, 5 septembrie, la Sala Palatului, începând cu ora 19.30, solişti fiind violonista vilde Frang şi organistul Thierry Escaich. Câştigător al Premiului Grammy, Paavo Järvi este, de trei ani, director muzical al Orchestrei din Paris. Dirijorul, alături de Orchestra din Paris, au avut un lung turneu asiatic (Japonia, China şi Coreea) şi au apărut la festivalurile Bad Kissingen şi Grafenegg.

Concert al Orchestrei Simfonice din Pittsburgh, împreună cu pianista Yuja Wang, pe 3 septembrie | festivalul george enescu

Concert al Orchestrei Simfonice din Pittsburgh, împreună cu pianista Yuja Wang, pe 3 septembrie

Pianista de origine chineză Yuja Wang va interpreta marţi, 3 septembrie, la Sala Mare a Palatului, partituri ale celebrilor Ceaikovski şi Şostakovici, alături de Pittsburgh Symphony Orchestra. Yuja Wang, în vârstă de 25 de ani, este recunoscută pe plan internaţional pentru interpretările ce combină spontaneitatea şi imaginaţia curajoasă specifice tinereţii, cu discpilina şi precizia unui artist matur.

VIDEO Dirijorul Daniel Barenboim şi Capela de Stat din Berlin deschid Festivalul „Enescu“, duminică, pe 1 septembrie | festivalul george enescu

VIDEO Dirijorul Daniel Barenboim şi Capela de Stat din Berlin deschid Festivalul „Enescu“, duminică, pe 1 septembrie

În prima zi a festivalului , vă puteţi bucura de recitalul uneia dintre cele mai vechi orchestre din lume, Capela de Stat din Berlin, care a fost desemnată de cinci ori în ultimii 12 ani drept Orchestra Anului. În anul 2000, Daniel Barenboim a fost ales dirijor-şef-pe-viaţă al Orchestrei, iar în concertul susţinut în Bucureşti i se va alătura pianistul Radu Lupu, artistul despre care s-a spus că „a adus cel mai aproape muzica de vorbire“.

Se înmulţesc cărţile şi articolele de presă care documentează fără putinţă de tăgadă faptul că pe întreaga durată a exilului său, din 1947 şi până la 4 mai 1956, ziua morţii, dar şi după aceea, George Enescu a reprezentat o continuă preocupare pentru autorităţile comuniste de la Bucureşti şi pentru serviciile secrete aflate la dispoziţia acestora.

acum 2 luni · comentarii (1)

În perspectiva timpului imediat este interesant de observat poziţionarea creaţiei enesciene în cadrul marelui Festival. Cum era firesc, creaţia compozitorului şi-a găsit locul potrivit în suita concertelor festivaliere. A fost o prezenţă semnificativă; …datorată în primul rând muzicienilor, formaţiilor invitate cu prilejul recentei ediţii. Se poate vorbi de veritabile evenimente.

acum 2 ani · comentarii (1)

După perfecţiunea barocă din „Catone in Utica” de Leonardo Vinci şi monumentala „Elektra” de Richard Strauss, a venit rândul operei „Wozzeck” de Alban Berg, ca primă audiţie românească. În concert, la Sala Palatului, cu concursul Corului şi Orchestrei Filarmonicii „George Enescu”, dirijor Leo Hussain, dirijorul corului Iosif Ion Prunner. Corul de copii a fost pregătit de Voicu Popescu.

acum 2 ani · comentarii (0)

Ateneul Român, 15 septembrie, puţin după ora 17:00. La soare te poţi uita, dar la David Garrett ba. Da, şi pentru că e frumos de pică (sau pici tu, cea care te uiţi), dar mai ales pentru că în spatele capului cu păr blond e un reflector puternic, răspândind o lumină agasantă, de culoarea lămâii.

acum 2 ani · comentarii (1)

Făcând o retrospectivă a ultimelor „simfonice” din Festivalul „Enescu” 2015, am remarcat faptul că de la Munchen au fost invitate două ansambluri şi se prea poate ca organizatorii să fi dorit o „cuplare” a lor în seri succesive, astfel încât, la Sala Palatului, am ascultat Orchestra bavareză de Stat şi apoi cea de la Staatsoper, deşi nimeni nu a înţeles dacă între ele era vreo diferenţă sau nu.

acum 2 ani · comentarii (0)

Trebuie să recunoaştem, deloc condiţionat de marele disconfort al bruiajului teribil produs la sfârşitul concertului oferit de Orchestra Regală Concertgebouw din Amsterdam, înaintea părţii a doua a serii de muzică, domnul Ionuţ Vulpescu, ministru al Culturii, a evocat necesitatea construcţiei în capitală a unei noi săli de concerte.

acum 2 ani · comentarii (1)

Finis coronat opus menţionează un vechi adagiu latin. Aşa se pare că se întâmplă în aceste zile ale Festivalului enescian. Una dintre primele formaţiuni simfonice ale vieţii muzicale actuale, Orchestra Regală Concertgebouw din Amsterdam încheie momentele actualei ediţii, sub bagheta cunoscutului dirijorului leton Andris Nelsons.

acum 2 ani · comentarii (0)

De-a lungul vremii, a devenit o obişnuinţă ca Festivalul „Enescu” să ofere, pe lângă concerte şi recitaluri, şi producţii de operă sau de balet, susţinute de oaspeţi din ţară sau din străinătate, dar mai ales de ansamblul Operei Naţionale Bucureşti, propunând spectacole (în principiu) de referinţă din repertoriul curent, ba chiar şi premiere, adesea în compania unor invitaţi „cu nume”, nu întotdeauna la nivelul aşteptărilor.

acum 2 ani · comentarii (0)

Au fost dintre cele mai captivante, dintre cele mai consistente; …dacă mă refer doar la faptul că două creaţii enesciene majore, Oedipe-ul enescian şi Simfonnia a III-a, au fost programate concomitent. Decizii independente, lipsă de coordonare, de spaţiu-timp sau de bună organizare?

acum 2 ani · comentarii (0)

Foarte pe scurt aş menţiona câteva dintre dominantele zilei de joi. In afara disconfortului prilejuit de strămutarea cu totul neaşteptată a orei concertului muzicienilor salzburghezi, voi observa că soliştii celor două concerte simfonice, cel al muzicienilor austrieci şi cel al muzicienilor englezi de la Liverpool, au fost artişti români ce aparţin unor generaţii diferite, pianistul Dan Grigore şi violonistul Alexandru Tomescu

acum 2 ani · comentarii (0)

Realitatea vieţii muzicale o confirmă, în marile metropole - şi nu numai - multe dintre orchestrele vieţii muzicale actuale provin din teatrele de operă sau sunt ataşate, într-un fel sau altul, acestora. Inclusiv la Viena, la Monte Carlo. Au concertat la Bucureşti motivând în bună parte interesul publciului. Un public care a început să simtă oboseala concertelor ce se succed de la o zi la cealată, de la o parte a zilei la alta.

acum 2 ani · comentarii (0)
Postari Recente