David Grimal a vorbit la Ateneu despre stupiditatea marketingului

David
Grimal a vorbit la Ateneu despre stupiditatea marketingului

Violonistul francez David Grimal a explicat cui a vrut să-l asculte de ce a creat Les Dissonances, o orchestră unde nu există nici dirijor, nici primus inter pares: nu dintr-un exces de democraţie, ci pentru că marketingul industriei muzicale din Occident a creat un sistem de promovare care pune accentul, fetişizându-i pentru public, pe dirijori şi pe instrumentiştii sexy: „Nu mai găseam creativitatea şi fraternitatea umană în acest sistem“.

Semyon Bychkov: „Eşti atât de bun precum a fost ultimul tău concert” | enescu 2015

Semyon Bychkov: „Eşti atât de bun precum a
fost ultimul tău concert”

La 20 de ani a câştigat Concursul de dirijat Rahmaninov, iar la 22 de ani a emigrat în S.U.A. A fost Director muzical al Filarmonicii din Buffalo, al Orchestrei din Paris, Dirijor principal invitat al Orchestrei Filarmonicii din Sankt Petersburg, Dirijor şef al Operei din Dresda şi al Orchestrei Radiodifuziunii Vest Germane din Köln. Semyon Bychkov a oferit un interviu cu ocazia revenirii în România.

Se înmulţesc cărţile şi articolele de presă care documentează fără putinţă de tăgadă faptul că pe întreaga durată a exilului său, din 1947 şi până la 4 mai 1956, ziua morţii, dar şi după aceea, George Enescu a reprezentat o continuă preocupare pentru autorităţile comuniste de la Bucureşti şi pentru serviciile secrete aflate la dispoziţia acestora.

acum 2 luni · comentarii (1)

În perspectiva timpului imediat este interesant de observat poziţionarea creaţiei enesciene în cadrul marelui Festival. Cum era firesc, creaţia compozitorului şi-a găsit locul potrivit în suita concertelor festivaliere. A fost o prezenţă semnificativă; …datorată în primul rând muzicienilor, formaţiilor invitate cu prilejul recentei ediţii. Se poate vorbi de veritabile evenimente.

acum 2 ani · comentarii (1)

După perfecţiunea barocă din „Catone in Utica” de Leonardo Vinci şi monumentala „Elektra” de Richard Strauss, a venit rândul operei „Wozzeck” de Alban Berg, ca primă audiţie românească. În concert, la Sala Palatului, cu concursul Corului şi Orchestrei Filarmonicii „George Enescu”, dirijor Leo Hussain, dirijorul corului Iosif Ion Prunner. Corul de copii a fost pregătit de Voicu Popescu.

acum 2 ani · comentarii (0)

Ateneul Român, 15 septembrie, puţin după ora 17:00. La soare te poţi uita, dar la David Garrett ba. Da, şi pentru că e frumos de pică (sau pici tu, cea care te uiţi), dar mai ales pentru că în spatele capului cu păr blond e un reflector puternic, răspândind o lumină agasantă, de culoarea lămâii.

acum 2 ani · comentarii (1)

Făcând o retrospectivă a ultimelor „simfonice” din Festivalul „Enescu” 2015, am remarcat faptul că de la Munchen au fost invitate două ansambluri şi se prea poate ca organizatorii să fi dorit o „cuplare” a lor în seri succesive, astfel încât, la Sala Palatului, am ascultat Orchestra bavareză de Stat şi apoi cea de la Staatsoper, deşi nimeni nu a înţeles dacă între ele era vreo diferenţă sau nu.

acum 2 ani · comentarii (0)

Trebuie să recunoaştem, deloc condiţionat de marele disconfort al bruiajului teribil produs la sfârşitul concertului oferit de Orchestra Regală Concertgebouw din Amsterdam, înaintea părţii a doua a serii de muzică, domnul Ionuţ Vulpescu, ministru al Culturii, a evocat necesitatea construcţiei în capitală a unei noi săli de concerte.

acum 2 ani · comentarii (1)

Finis coronat opus menţionează un vechi adagiu latin. Aşa se pare că se întâmplă în aceste zile ale Festivalului enescian. Una dintre primele formaţiuni simfonice ale vieţii muzicale actuale, Orchestra Regală Concertgebouw din Amsterdam încheie momentele actualei ediţii, sub bagheta cunoscutului dirijorului leton Andris Nelsons.

acum 2 ani · comentarii (0)

De-a lungul vremii, a devenit o obişnuinţă ca Festivalul „Enescu” să ofere, pe lângă concerte şi recitaluri, şi producţii de operă sau de balet, susţinute de oaspeţi din ţară sau din străinătate, dar mai ales de ansamblul Operei Naţionale Bucureşti, propunând spectacole (în principiu) de referinţă din repertoriul curent, ba chiar şi premiere, adesea în compania unor invitaţi „cu nume”, nu întotdeauna la nivelul aşteptărilor.

acum 2 ani · comentarii (0)

Au fost dintre cele mai captivante, dintre cele mai consistente; …dacă mă refer doar la faptul că două creaţii enesciene majore, Oedipe-ul enescian şi Simfonnia a III-a, au fost programate concomitent. Decizii independente, lipsă de coordonare, de spaţiu-timp sau de bună organizare?

acum 2 ani · comentarii (0)

Foarte pe scurt aş menţiona câteva dintre dominantele zilei de joi. In afara disconfortului prilejuit de strămutarea cu totul neaşteptată a orei concertului muzicienilor salzburghezi, voi observa că soliştii celor două concerte simfonice, cel al muzicienilor austrieci şi cel al muzicienilor englezi de la Liverpool, au fost artişti români ce aparţin unor generaţii diferite, pianistul Dan Grigore şi violonistul Alexandru Tomescu

acum 2 ani · comentarii (0)

Realitatea vieţii muzicale o confirmă, în marile metropole - şi nu numai - multe dintre orchestrele vieţii muzicale actuale provin din teatrele de operă sau sunt ataşate, într-un fel sau altul, acestora. Inclusiv la Viena, la Monte Carlo. Au concertat la Bucureşti motivând în bună parte interesul publciului. Un public care a început să simtă oboseala concertelor ce se succed de la o zi la cealată, de la o parte a zilei la alta.

acum 2 ani · comentarii (0)
Postari Recente