Un şofer român de TIR a primit amenzi de peste 60.000 de euro în Danemarca. A încălcat legea de două ori, în două zile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Românul a fost amendat de poliţiştii care i-au şi confiscat camioanele FOTO Arhivă Getty Images
Românul a fost amendat de poliţiştii care i-au şi confiscat camioanele FOTO Arhivă Getty Images

Amenzi-record pentru un şofer român de TIR în Danemarca. Bărbatul are de plătit nu mai puţin de 60.000 de euro, după ce a comis aceeaşi infracţiune de două ori, două zile la rând, cu două camioane diferite.

Chiar şi poliţiştii danezi au fost uimiţi de tupeul bărbatului, a cărui identitate nu au făcut-o publică. Concret, şoferul a fost prins cu tahograful măsluit, pentru a nu înregistra corespunzător timpii de odihnă şi de condus.

Întâmplarea a avut loc la începutul lunii mai, după cum relatează presa daneză. Pe 2 mai, românul, care se afla la volanul unui camion înregistrat în România, a fost oprit la un control de rutină în zona localităţii Vojens. Poliţiştii au descoperit nereguli la tahograf şi au aplicat o amendă de 349.000 de coroane daneze (47.000 de euro). Totodată, camionul a fost imobilizat, iar permisul de conducere al românului reţinut temporar.

A doua zi, alţi poliţişti l-au oprit pe român în trafic, la volanul altui camion, la aproximativ 50 de kilometri de locul unde fusese amendat anterior.

Şi de această dată, oamenii legii au descoperit probleme la tahograf şi l-au amendat cu 100.000 de coroane daneze (13.000 de euro) confiscând şi al doilea camion.

Camioanele au fost indisponibilizate de poliţia daneză, până când şoferul sau angajatorul său va plăti cele două amenzi în valoare de 60.000 de euro.

Amenzile sunt mari, dar costurile se măsoară în vieţi

În Danemarca, legislaţia privind încălcarea timpilor de odihnă şi condus pentru şoferii de camion este extrem de dură, pentru a preveni accidentele cauzate de oboseală. Specialiştii spun că şoferii care conduc obosiţi pun în mare pericol viaţa celorlalţi participanţi la trafic, iar în acest context amenzile nu mai par atât de mari.

„Normele europene privind timpii de lucru şi de odihnă, la care şi noi am aderat, stabilesc reguli foarte stricte şi clare: 4 ore şi 30 minute condus, 45 de minute pauză, iar durata zilnică de condus să nu depăşească 9 ore. Normele astea sunt concepute tocmai ca să descurajeze conducerea în stare de oboseală şi, implicit ce înseamnă riscuri. Înainte, şoferii erau plătiţi la numărul de kilometri. Ca să câştige cât mai mult, unii şoferi conduceau până la epuizare, iar riscurile de accident sunt enorme. Finalitatea oricărui abuz de genul acesta va fi pierderea vieţii sau invaliditate. Amenzile sunt mari, dar costurile se măsoară în vieţi şi nu numai. Să ne imaginăm că un tânăr ajunge invalid, iar tot restul vieţii lui va fi asistat social. Dacă ne raportăm la amenzi în acest context, vedem că de fapt nu sunt atât de mari“, a explicat, pentru „Adevărul“, Ionel Simionca, vicepreşedintele Asociaţiei de Psihologie şi Siguranţă Rutieră - Psihotrafiq.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite